  • 71. Data: 2020-09-05 18:19:50
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Miejsce zameldowania właściciela pojazdu jest w systemie, ale bardzo
    > często nie ma to nic wspólnego z miejscem zamieszkania, o miejscu w
    > które jedzie już nie wspominając.

    Nie chodzi o to jakie dane tam są, tylko
    czy policjant na służbie może z nich skorzystać.

  • 72. Data: 2020-09-05 18:26:23
    Od: cef <c...@i...pl>

    > A zdradzisz mi geniuszu, gdzie mamy owego cywila wysłać, skoro nie
    > jedziemy za uciekającym i nie wiemy, gdzie pojechał?

    Jak to? Dzwoni się do takiego gościa co siedzi przed komputerem
    i on w "systemie" ogląda sobie cały teren
    przez monitoring i widzi gdzie gość jedzie.
    I udziela wszelkich wskazówek gdzie zmierza itp.
    Nawet nie musicie za nim jechać tylko
    czekacie na niego na miejscu.
    Nie macie tego w Policji?

  • 73. Data: 2020-09-05 18:59:18
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Zazwyczaj trafiam tam, gdzie mierzę i nie widzę powodu do strzelania w
    > plecy, jeśli wystarczy w łydkę. W wypadku strzelania do uciekającego
    > znacznie łatwiej w nią trafić, przez czas dotykania ziemi jest
    > zasadniczo nieruchoma.

    Zazwyczaj naszą uwagę przykuwają informacje jak ta kiedy strzelający
    idiota trafiał nie jak zazwyczaj.
    Jakiś czas temu tak wystraszyli dzieciaki w aucie rodziców
    że te uciekały a strzelając do auta by je zatrzymać trafili nie
    w oponę czy silnik tylko kręgosłup dzieciaka i posadzili go do
    śmierci na wózku inwalidzkim.

    > Przede wszystkim dla uciekiniera. Prawdopodobieństwo zejścia
    > śmiertelnego w wyniku postrzału w łydkę jest wielokrotnie mniejsze, niż
    > przy postrzale w korpus. Dla policjanta o tyle nie ejst bezpiecznie, że
    > w tym konkretnym wypadku nie było podstaw prawnych. Ale ja po prostu
    > konstatuję, że wbrew pozorom relatywnie przekroczenie prawa przez
    > policjanta w tym wypadku byłoby bezpieczniejsze dla uciekającego,

    Ale to nie prawda. Wszak "zaatakowany" nożyczkami funkcjonariusz
    nie miał prawa strzelać w korpus a jednak tam trafił.

    > Jak facet od Ciebie ucieka, to trafienie w łydkę jest łatwiejsze. Jak
    > się nagle obróci z ostrym narzędziem, to strzelasz w kierunku celu i nie
    > ma czasu na mierzenie. Cel się przemieszcza, policjant zdyszany biegnie.
    > Mierzysz w środek celu, bo jak nie trafisz, to facet Cię nadzieje na
    > nożyczki. Tu nie ma czasu na finezję.

    Nie facet tylko przestraszony i bezbronny dzieciak.
    Nie powinien nawet broni wyjmować tylko go obezwładnić rękami.
    A jak już był taka dupą wołową to mógł sobie pomóc nogą a nie bronią.

    > Co więcej prawidłowo wymierzony strzał w nogi może trafić w brzuch, bo
    > po nagłym obróceniu się strzelec i cel bardzo szybko się zbliżają, a
    > policjant mierząc broń ma na wysokości powiedzmy około 150 cm. Jeśli
    > powiedzmy (tu już po prostu coś zakładam) w 5 metrów chciał trafić w
    > udo, czyli na wysokość 70 cm, to jeśli obydwaj zrobili krok i zbliżyli
    > się pomiędzy wymierzeniem, a strzałem o 1,5 metra, to strzał trafi w cel
    > na wysokości 126 cm, czyli tam, gdzie trafił. I tu masz w matematyczny
    > sposób wyliczone, co tam się mogło stać.

    I dlatego umundurowane beztalencia nie powinny tak ochoczo strzelać.

    > Nie mam w zwyczaju żartować z poważnych spraw. Po prostu zastanów sie i
    > policz, zamiast "gardłować".

    Kiedy ty nie żartujesz, ty zaklinasz fakty i rzeczywistość w celu
    obrony niezgodnych z prawem działań kolego po fachu.
    I to wcale nie jest śmieszne.

    Pozdrawiam

  • 74. Data: 2020-09-05 19:15:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No wiem że jedynym skutkiem myślenia u gliniarzy jest zmarszczenie
    > czoła. Więc nie doradzę myślenia a to niestety jedyny sposób.

    Skoro to takie proste, to powiedz :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 75. Data: 2020-09-05 19:25:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.09.2020 o 18:59, RadoslawF pisze:

> [...]
    > że te uciekały a strzelając do auta by je zatrzymać trafili nie
    > w oponę czy silnik tylko kręgosłup dzieciaka i posadzili go do

    A powiesz, o czym piszesz?

    > Ale to nie prawda. Wszak "zaatakowany" nożyczkami funkcjonariusz
    > nie miał prawa strzelać w korpus a jednak tam trafił.

    Zrób mi tę uprzejmość i przeczytaj w Ustawie, w co powinien trafić.
    Jakbyś miał kłopot w znalezieniu, to sugeruję art. 7 Ustawy o ŚPBiBP.

    > Nie facet tylko przestraszony i bezbronny dzieciak.

    Z tą bezbronnością bym nie "forsował", zaś ciosy zadane przez
    przestraszonego nie są szczególnie mniej groźne od tych zadanych przez
    odważnych.

    > Nie powinien nawet broni wyjmować tylko go obezwładnić rękami.
    > A jak już był taka dupą wołową to mógł sobie pomóc nogą a nie bronią.

    Ile razy w życiu odbierałeś komuś ostre narzędzie?

    > I dlatego umundurowane beztalencia nie powinny tak ochoczo strzelać.

    Ale strzelił i pozostaje zbadać zasadność użycia broni w oparciu o
    ustawę, a nie Twoje widzimisię.

    --
    Robert Tomasik

  • 76. Data: 2020-09-05 19:27:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.09.2020 o 18:19, cef pisze:

    > Nie chodzi o to jakie dane tam są, tylko
    > czy policjant na służbie może z nich skorzystać.

    Może. Poza jakimiś wyjątkami spowodowanymi problemami technicznymi, ale
    mniej więcej to działa tam, gdzie sieć internetowa, więc niemal wszędzie.

    --
    Robert Tomasik

  • 77. Data: 2020-09-05 19:27:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.09.2020 o 18:26, cef pisze:

> [...]
    >  i on w "systemie" ogląda sobie cały teren
    > przez monitoring i widzi gdzie gość jedzie.
    > I udziela wszelkich wskazówek gdzie zmierza itp.

    A Wy macie?

    --
    Robert Tomasik

  • 78. Data: 2020-09-05 19:49:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 5 Sep 2020 19:15:41 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Skoro to takie proste, to powiedz :-)

    No przecież powiedziałem jasno, wystarczy pomyśleć. Jak pomyślisz to się
    dowiesz gdzie gość jedzie. Z wystarczającym prawdopodobieństwem.
    Oczywiście, miejsce gdzie go znajdziesz będzie różne w każdym oddzielnym
    przypadku więc recepty nie oczekuj. Myśl. Gubi was poleganie na gotowych
    receptach.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 79. Data: 2020-09-05 20:10:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Oczywiście, miejsce gdzie go znajdziesz będzie różne w każdym oddzielnym
    > przypadku więc recepty nie oczekuj. Myśl. Gubi was poleganie na gotowych

    Drogi Jacku! Weź przestań opowiadać farmazony. Widząc uciekający
    samochód nie masz żadnej możliwości wymyślenia, gdzie on pojedzie.
    Możesz ustalić na podstawie CEPiK miejsce garażowania i masz kilka
    procent na trafienie, ze tam pojechał, ale i tak musisz tam przecież
    jechać. W dużym mieście masz wiele radiowozów, ale w mniejszych
    jednostkach patrol, któremu nie zatrzymał się do kontroli uciekinier
    często jest jedynym patrolem.

    Masz trochę racji z pomysłami polegającymi na jeździe cywilnym
    samochodem za uciekającym i zatrzymaniu go z zaskoczenia. Jestem gorącym
    zwolennikiem tej taktyki, o ile jest ona możliwa do realizacji. Bo
    przede wszystkim musisz mieć w pobliżu nieoznakowany pojazd, a i nie
    zawsze da się tak zrobić. W nocy na pustym mieście "uciekający"
    zorientuje się po kilku przecznicach, że jedziesz za nim. Przy dużym
    ruchu oznakowany radiowóz na sygnałach prędzej się utrzyma za zbiegiem,
    który zbyt szybko nie da rady jechać.

    Najlepiej byłoby mieć możliwość wyłączenia zdalnie zapłonu w
    samochodzie. Na Kolei się to radiostop nazywa. Ale nie ma obecnie takiej
    techniki. Resztę sposobów zatrzymania już tu opisałem. Oczywiście warto
    czasem odpuścić i nie ganiać handlarza bułek, jak ten w panice przez las
    ucieka. Szkoda policjantów i radiowozu. Ale on będzie nadal uciekał. Jak
    straci z lusterka radiowóz, to będzie jeszcze szybciej uciekał - uwierz
    mi z doświadczenia.

    Po za tym, jak ktoś ucieka, to często ma swoje powody. nie każdy robi to
    dla grandy. Uciekający, który nie jest obserwowany poprzez ścigających
    może ukryć dowody przestępstwa, zamienić nietrzeźwego kierującego na
    kolegę, ukryć się i przeczekać. Przy czym inna sprawa, że nie zawsze
    jazda "na zderzaku" jest dobrym pomysłem. Jak pojedziesz za nim te
    50~100 metrów to też będziesz go widział.

    --
    Robert Tomasik

  • 80. Data: 2020-09-05 20:16:42
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > A jakby chciał zabić, ale nie ponieść konsekwencji?

    Nie wiadomo czy chciał, ale konsekwencji nie poniósł.

    > https://youtu.be/V7Nci-GVuHE?t=79

    Ten kawałek filmu jest świetny. Nie chciał zabić, ale musiał.

    --
    animka