  • 1. Data: 2014-10-06 05:23:22
    Temat: Spożywanie alkoholu w miejscu publicznym
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Tomasz Kopyra znany jako spec od piwa pokazał taki materiał na temat
    zakazu picia piwa poza zaciszem własnego mieszkania i lokali
    gastronomicznych:

    https://www.youtube.com/watch?v=_cZZGZtRhbM
    co o tym sądzicie?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-10-06 07:08:06
    Temat: Re: Spożywanie alkoholu w miejscu publicznym
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-06 05:23, Jacek pisze:
    > Tomasz Kopyra znany jako spec od piwa pokazał taki materiał na temat
    > zakazu picia piwa poza zaciszem własnego mieszkania i lokali
    > gastronomicznych:

    Opisz sposób, to podyskutujemy.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-10-06 09:21:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 06 Oct 2014 07:08:06 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Opisz sposób, to podyskutujemy.

    Ustawa o wych. w trzeź. określa ogólne miejsca gdzie nie nożna
    spożywać, oprocz instutucji wymienia park, ulicę i plac. Ustawa
    daje też możliwość samorządom dokładnego sprecyzowania miejsc
    objętych zakazem np. poprzez podanie nazw ulic lub granicy obszarów.
    Z tego co zrozumiałem, jego sposób polega na sprawdzeniu czy:

    a) lokalny samorząd określił szczegółowe miejsca objęte zakazem,
    jeśli nie - można pic w miejscach które nie są placem, parkiem czy
    ulicą (i nie są innymi miejscami wymienionymi w ustawie)

    b} jeśli samorząd określił szczegółowo miejsca lub obszary objęte
    zakazem - można pic w miejscach, które samorząd pominął w
    szczegółowym określeniu lub jest poza granicą obszaru objętego
    zakazem (wyłączając miejsca z ustawy)

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-10-06 09:45:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-06 09:21, Marek pisze:

> [...]
    > zakazem - można pic w miejscach, które samorząd pominął w szczegółowym
    > określeniu lub jest poza granicą obszaru objętego zakazem (wyłączając

    Sposób znany i na tej grupie już przedyskutowywany. Dla nas, starych
    wyjadaczy - nihil novi ;)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2014-10-06 16:50:04
    Od: fifak <f...@o...pl>

> [...]
    > Tomasz Kopyra znany jako spec od piwa pokazał taki materiał na temat
    > zakazu picia piwa poza zaciszem własnego mieszkania i lokali

    pytanie co to jest chodnik przed blokiem na typowym blokowisku np w
    Krakowie?

    teren zieleni publicznej?

    bo jeśli nie to na osiedlu można spokojnie pić :)

  • 6. Data: 2014-10-07 00:20:53
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2014-10-06 o 09:45, Liwiusz pisze:

    > Sposób znany i na tej grupie już przedyskutowywany. Dla nas, starych
    > wyjadaczy - nihil novi ;)

    Co jak w BIPie pod hasłem alkohol nie ma opisu miejsc wyłączonych z
    możliwości spożywania alkoholu? Gdzie to może dokładnie sprawdzić?

    I gdzie sprawdzić czy dany obszar jest/nie jest parkiem?

  • 7. Data: 2014-10-09 20:28:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Co jak w BIPie pod hasłem alkohol nie ma opisu miejsc wyłączonych z
    > możliwości spożywania alkoholu? Gdzie to może dokładnie sprawdzić?
    >
    > I gdzie sprawdzić czy dany obszar jest/nie jest parkiem?

    USTAWA z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i
    przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
    Zabrania się sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych:
    1) na terenie szkół oraz innych zakładów i placówek
    oświatowo-wychowawczych, opiekuńczych i domów studenckich;
    2) na terenie zakładów pracy oraz miejsc zbiorowego żywienia pracowników;
    3) w miejscach i czasie masowych zgromadzeń;
    4) w środkach i obiektach komunikacji publicznej, z wyjątkiem wagonów
    restauracyjnych i bufetów w pociągach, w których dopuszcza się sprzedaż,
    podawanie i spożywanie napojów alkoholowych do 4,5% zawartości alkoholu
    oraz piwa;
    5) w obiektach zajmowanych przez organy wojskowe i spraw wewnętrznych, jak
    również w rejonie obiektów koszarowych i zakwaterowania przejściowe-go
    jednostek wojskowych.
    Zabrania się spożywania napojów alkoholowych na ulicach, placach i w
    parkach, z wyjątkiem miejsc przeznaczonych do ich spożycia na miejscu, w
    punktach sprzedaży tych napojów.
    Zabrania się sprzedaży, podawania i spożywania napojów zawierających więcej
    niż 18% alkoholu w ośrodkach szkoleniowych.
    Zabrania się sprzedaży i podawania napojów zawierających więcej niż 18%
    al-koholu w domach wypoczynkowych.
    W innych niewymienionych miejscach, obiektach lub na określonych obszarach
    gminy, ze względu na ich charakter, rada gminy może wprowadzić czasowy lub
    stały zakaz sprzedaży, podawania, spożywania oraz wnoszenia napojów
    alkoholowych.

    Najbardziej zdradzieckie są te miejscowe uchwały. bo tak naprawdę, to
    możesz nie wiedzieć na obcym terenie, do jakiej gminy należy lasek - o
    znajomości prawa miejscowego nie wspominając.