  • 1. Data: 2014-10-03 16:27:28
    Temat: Nieuczciwa polityka Sony - czy mam szansę?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Chciałbym się Was zapytać o poradę w dość zaskakującej sprawie. Uważam,
    że wskutek błędu istniejącego na stronach Sony poniosłem stratę
    finansową. Skomentujcie czy dobrze interpretuję fakty i czy mam szansę
    uzyskać jakąkolwiek formę rekompensaty. Firma Sony przyjęła zdecydowane
    stanowisko odmowne.

    Historia ma się następująco:
    - 2 lata temu kupiłem aparat fotograficzny Sony Alfa 77VQ z obiektywem
    SAL1650. To dość drogi sprzęt.
    - W międzyczasie pojawił się w sprzedaży aparat Sony Alfa 99V.
    - Zadecydowałem, że dozbieram kasę na zmianę sprzętu za jakiś czas.
    - Pół roku temu kupiłem obiektyw SAL80F18. Przed zakupem zweryfikowałem
    czy jest w pełni zgodny z Sony A99V w tym miejscu:

    http://www.sony.pl/support/pl/content/cnt-comp/SLT-A
    99V/list?f=acc-lens

    Zrobiłem screenshota tej strony parę dni temu aby utrwalić istotne
    elementy gdyż firma zapowiedziała poprawienie błędu:

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7aWVtenl
    FNWtsX28/edit?usp=sharing

    - Oba obiektywy są w pełni zgodne z tym aparatem

    - 2 tygodnie temu sprzedałem model A77 i zatrzymałem sobie nabyty z nim
    obiektyw z uwagi na jego dobre właściwości optyczne i pełną zgodność z
    A99. Obniżyłem znacząco cenę sprzedanego aparatu z tego względu.

    - Kupiłem A99.

    - Obiektywy okazały się "zgodne z ograniczeniami" - słownictwo
    zaczerpnięte ze strony WWW.

    - Napisałem reklamację w tej sprawie żądając jakiejś formy rekompensaty.
    Zaproponowałem odkupienie obiektywów, wymianę na inne ew. inne sugestie
    ze strony firmy Sony.

    - Dostałem następującą odpowiedź:

    Szanowny Panie,

    w nawiązaniu do złożonej przez Pana reklamacji chciałbym przeprosić za
    zaistniałe problemy, które Pana spotkały w związku z błędem na stronie.
    Zapewniam, że błąd zostanie wkrótce poprawiony. Informuję również z
    przykrością, że nie ma możliwości zwrotu pieniędzy za zakupione przez
    Pana obiektywy, ani też wymiany na inny model.

    Z wyrazami szacunku,
    Kazimierz Lis
    SONY SUPPORT TEAM

    Co Wy na to? W dalszej korespondencji padło uzasadnienie, że używałem
    obu tych obiektywów i byłem z nich zadowolony. Sęk w tym, że przedmiotem
    reklamacji nie jest sprzęt, czy jego jakość lecz fałszywa informacja na
    stronie WWW, która spowodowała faktyczne straty finansowe. Nie wspomnę,
    że stoję z robotą.

    Producent na swojej stronie zamieścił regulamin, w którym odcina się od
    jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje klientów podjęte wskutek
    uzyskania informacji na tej stronie. Czy to zamyka jakąkolwiek drogę
    osiągnięcia rekompensaty?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek