  • 1. Data: 2014-10-05 20:16:52
    Temat: Czym formalnie jest "bycie notowanym"?
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    W policyjnym żargonie jest takie popularne sformułowanie: "być notowanym".
    Często można przeczytać, że ktoś zatrzymany w jakiejś sprawie
    był bądź nie był wcześniej notowany, ale co to konkretnie oznacza?
    Notowani są tylko przestępcy czy również osoby, które popełniły kiedyś
    wykroczenie? Weźmy mój przykład: kilka lat temu dostałem mandat
    za przejście przez ulicę na czerwonym świetle (zapłaciłem następnego dnia).
    Również kilka lat temu policja spisała moje dane osobowe kiedy wlepiała
    mandat za spożywanie piwa w miejscu publicznym koledze, z którym
    siedziałem sobie na ławce. Pytanie: jestem notowany czy nie?

  • 2. Data: 2014-10-05 20:26:58
    Temat: Re: Czym formalnie jest "bycie notowanym"?
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 5 Oct 2014 11:16:52 -0700 (PDT), Piotrek napisał(a):

    > Pytanie: jestem notowany czy nie?

    Jesteś "znany policji" :) Co to znaczy zapytaj gimnazjalistów, którzy w
    ramach stażu zapełniają redakcje wszystkich mediów.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2014-10-05 21:39:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jesteś "znany policji" :) Co to znaczy zapytaj gimnazjalistów, którzy w
    > ramach stażu zapełniają redakcje wszystkich mediów.

    Nie widzę postu inicjującego dyskusję, a tylko ten, to tu odpiszę. Nie ma
    czegoś takiego, jak bycie notowanym samo w sobie - policja ma dostęp do
    choćby bay PESEL, wiec "zna" w zasadzie wszystkich. Jeśli Policja gdzieś
    udziela takiej formalnej informacji, to zawsze dodaje, za co. Bo można być
    notowanym przykładowo za naruszanie przepisów ruchu drogowego, co pozostaje
    bez znaczenia w wypadku orzekania o przestępswtach kryminalnych. Można
    również na odwrót być notowanym za przestępstwa kryminalne i nie ma to
    znaczenia dla ruchu drogowego. W obrębie przestępstw kryminalnych też są
    różne notowania: przeciwko mieniu, gospodarcze, przeciwko zdrowiu i życiu -
    przecież ostatecznie nie wszystko jedno, jaki czyn się popełniło. Bywają
    również notowania bezpośrednio nie związane z popełnieniem czynów
    zabronionych, przykładowo informacja, iż dana osoba może posiadać broń
    palną albo jest niebezpieczna - które to notowanie ma krytyczne znaczenie
    przykładowo w wypadku planowania zatrzymania danej osoby, ale z prawnego
    znaczenia nie ma zadnego znaczenia..

  • 4. Data: 2014-10-06 10:30:48
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Znaczy notowane jest 3/4 Polski czy 90%?
    Bo z tego co napisałeś nie jest nawet niezbędne zapłacenie mandatu by być
    notowanym.

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' animacja dowód Tw Pitagorasa
    bez mnożenia,