  • 1. Data: 2004-06-29 22:40:09
    Temat: Spłata długu.
    Od: "katarzis" <k...@w...pl>

    Jeszcze raz Was proszę o sugestie napływające w tym temacie. Moi znajomi są
    małżeństwem od trzech lat. Nie mają dzieci. Mieszkają z rodzicami męża. W
    mieszkaniu tym mieszka jeszcze babcia. Rodzice nie pracują, no a babcia ma
    emeryturkę. Oni oboje pracują. Dwa lata wcześniej musieli spłacać dług
    zaciągnięty przez babcię, tylko z dobrej chęci, żeby pomóc babci(?).
    Spłacili dług. Potem rodzice zaciągnęli o wiele większy dług niż babcia
    miała. Jakimś cudem, ze rodzice nie byli wypłacalni bo są bezrobotni, to
    komornik siadł na wynagrodzeniu męża. I moim zapytaniem jest: Czy komornik
    miał takie prawo jeśli nie był poręczycielem pobranego kredytu? Jesli tak to
    na jakiej podstawie? Nie mieści mi się w głowie, żeby zameldowanie w tym
    samym lokalu co teściowie kwalifikowało do wspolności majątkowej z nimi i
    odpowiedzialności finansowej. Pomóżnie bo jakoś tego nie potrafię
    zrozumieć:-).

    Jeszcze jedno pytanie: Czy komornik, który zabiera wypłate z przyczyn nie
    spłacania np.kredytu, może zabrać ją całą, nie pozostawiając środków do
    życia, czy tylko jakiś procent jest zabierany?

    Jescze raz dziękuję za sugestie i wirtualnie kłaniam się w Waszą strone :-)

    Kasia

  • 2. Data: 2004-06-29 23:06:50
    Temat: Re: Spłata długu.
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2004 00:40:09 +0200, katarzis naskrobał(a):

> [...]
    > komornik siadł na wynagrodzeniu męża. I moim zapytaniem jest: Czy komornik
    > miał takie prawo jeśli nie był poręczycielem pobranego kredytu?

    Tak jezeli otrzymał odpowiedni tytuł wykonawczy na męża. Na zawiadomieniu o
    wszczęciu egzekucji musi pisać jaki jest tutuł wykonawczy np. wyrok sądu
    rejonowego, akt notarialny itp..

    Należy pójść do komornika i zarządać do wglądu orginał tutyłu wykonawczego
    który wskazuje męza jako dłużnika. Komornik nie może odmówić. Jak nie ma
    albo kręci wnieść skarge na czynności komornika do sądu rejonowego.

    > Jesli tak to
    > na jakiej podstawie?

    najprawdopodobniej przeniesienie klauzuli wykonalności - najprawdopodobniej
    z powodu poręczenia kredytu innej możliwości nie widze.

    > Nie mieści mi się w głowie, żeby zameldowanie w tym
    > samym lokalu co teściowie kwalifikowało do wspolności majątkowej z nimi i
    > odpowiedzialności finansowej.

    nie kwalifikuje sie.

    > Jeszcze jedno pytanie: Czy komornik, który zabiera wypłate z przyczyn nie
    > spłacania np.kredytu, może zabrać ją całą, nie pozostawiając środków do
    > życia, czy tylko jakiś procent jest zabierany?

    nie może zabrać wszystkiego. Musi zostać w granicach min. krajowej
    (rozporządzenie dokładnie opisuje ile).

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-06-30 17:08:40
    Od: "katarzis" <k...@w...pl>

    Dziękuję za wszystkie sugestie tych dwóch postów :-)

  • 4. Data: 2004-07-02 08:50:49
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > nie kwalifikuje sie.

    > nie może zabrać wszystkiego. Musi zostać w granicach min. krajowej

    Max 60 % może zabrać. Często tego nie przestrzegają, bo jeśli koszty
    egzekucji przekroczą dług- komornik musi post. umorzyć. Daletego złóż skargę
    na komornika,jesli zabiera wszystko.

  • 5. Data: 2004-07-03 00:08:26
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > nie

    > Max 60 % może zabrać.

    ile z pensji moze zabrac komornik jest napisane w kodeksie pracy
    wiec tam powinienes sobie przeczytac. w przypadku dlugu innego niz
    alimenty komornik moze zajac polowe wynagrodzenia netto, ale nie moze
    zostawic mniej niz minimalne wynagrodzenie.

    > Często tego nie przestrzegają, bo jeśli koszty
    > egzekucji przekroczą dług- komornik musi post. umorzyć.

    w czesci lub calosci.

    > Daletego złóż skargę
    > na komornika,jesli zabiera wszystko.

    pozdr.