  • 1. Data: 2004-06-29 22:28:46
    Temat: Dziedziczenie dóbr i nietylko.
    Od: "katarzis" <k...@w...pl>

    Witajcie :-)

    Dziadek przepisał mi mieszkanie. No właśnie czy tylko mieszkanie? Został
    stworzony akt notarialny osoby stawiającej się (dane dziadka) i testament w
    którym dziadek oświadcza, że do całego spadku powołuje swoją wnuczke... ( i
    tu wypisane moje dane) - jako jedyną spadkobierczynię.
    Czy ten testament jest także dziedziczeniem długów dziadka ( a ma ich
    trochę)? Czy można zrezygnować z przyjęcia testamentu jeśli są dziedziczone
    długi (żal mi mieszkania bo zostało kupione przez mojego śp. ojca)? Czy
    można uniknać oddziedziczenia skutków infantylnego i bezmyślnego działania
    dziadka (zaciągnięte kredyty, które spłaca jako poręczyciel i jako poborca
    kredytu) i w jaki sposób? Znajomi podrzucają pomysł, żeby napisać w gazecie:
    " za długi dziadka nie odpowiadam". Czy to może mieć moc prawną?

    dziękuję za sugestie:-)

    Kasia

  • 2. Data: 2004-06-30 01:17:06
    Temat: Re: Dziedziczenie dóbr i nietylko.
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "katarzis" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    gazecie:
    > " za długi dziadka nie odpowiadam". Czy to może mieć moc prawną?

    O ile te długi nie wiszą na hipotece mieszkania lub innej nieruchomości to
    nie masz co się bać.

  • 3. Data: 2004-06-30 04:42:31
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    KALKOL wrote:
    > O ile te długi nie wiszą na hipotece mieszkania lub innej nieruchomości to
    > nie masz co się bać.

    A to dlaczego?

    KG

  • 4. Data: 2004-06-30 11:43:32
    Temat: Odp: Dziedziczenie dóbr i nietylko.
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Przyjmij spadek z dobrodziejstwem inwentarza - przed sądem lub notariuszem.
    Ogłoszenia w gazetach nie poskutkują...

    brett

  • 5. Data: 2004-06-30 12:19:45
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "KALKOL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gazecie:
    > >
    > O ile te długi nie wiszą na hipotece mieszkania lub innej nieruchomości to

    nieprawda. odpowiada za długi spadkowe z wyłączeniem długów ściśle
    należących do osoby dłużnika, tzw. długów osobistych........ może przyjąć
    spadek z dobrodziejstwem inwentarza.

    pozdr.