  • 1. Data: 2004-06-30 00:38:35
    Temat: wadliwy samochod
    Od: "soulie" <s...@w...pl>

    Witam
    Mam pytanie w kwesti zakupionego u dealera Peugeot nowego samochodu i
    powtarzajaca sie usterke. Podczas napraw gwarancyjnych dealer usuwal owa
    usterke, ale zawsze pojawiala sie ponownie po 2-4 tygodniach od wyjazdu z
    serwisu. Kiedy ostatni raz sie pojawila (6 raz) nie kazalem otwierac
    zlecenia naprawy, zostawilem w serwisie samochod i przedlozylem pismo
    reklamacyjne niezgodnosci towaru z umowa z żądaniem wymiany samochodu na
    nowy. Dealer jednak znow usunal usterke i skasowal bledy w komputerze
    samochodu po czym powolal rzeczoznawce ktory nie stwierdzil nieprawidlowego
    dzialania samochodu. Moje pytanie: czy dealer mial prawo naprawiac samochod
    skoro nie zlecalem naprawy gwarancyjnej tylko zlozylem wniosek reklamacyjny
    z żądaniem wymiany samochodu na nowy? Czy nie powinno byc tak, ze dealer
    powinien powolac rzeczoznawce do samochodu w stanie w jakim go oddalem (z
    widoczna usterka)? Ostatnie pytanie: czy jesli zglosze sprawe do sądu nie
    bede mogl korzystac z samochodu na czas rozprawy?

    z pozdrowieniami na ustach

    --
    http://www.teampoland.prv.pl - Internetowy projekt badań nad rakiem

  • 2. Data: 2004-06-30 01:43:01
    Temat: Re: wadliwy samochod
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cbt24d$398$1@nemesis.news.tpi.pl>, soulie wrote:
> [...]
    > reklamacyjne niezgodnosci towaru z umowa z żądaniem wymiany samochodu na
    > nowy. Dealer jednak znow usunal usterke i skasowal bledy w komputerze

    Wezwij go pisemnie do przedstawienia uzasadnienia takiego postępowania.

> [...]
    > z żądaniem wymiany samochodu na nowy? Czy nie powinno byc tak, ze dealer

    Miał prawo:
    Art. 8.
    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę
    na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych
    kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z
    umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę
    niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

    Zapewne uznał że wymaga to nadmiernych kosztów, ale niech się trochę pomęczy i
    to uzasadni.
    Twoim argumentem jest zaś tutaj ten fragment "a także bierze się pod uwagę
    niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia".
    Dosyć cięzko ocenić wagę obu.

    > powinien powolac rzeczoznawce do samochodu w stanie w jakim go oddalem (z
    > widoczna usterka)? Ostatnie pytanie: czy jesli zglosze sprawe do sądu nie

    Tak, ale nie musiał bo nie kwestionował zasadności reklamacji tylko forme jej
    załatwienia.

    > bede mogl korzystac z samochodu na czas rozprawy?

    Wstrzymaj się jeszcze trochę z tym sądem. Nie wyczerpałeś wszystkich sposobów
    mediacji a sprawa niekoniecznie jest jednoznaczna. Najlepiej jakbys się zwrócił do
    Federacji Konsumentów:

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl

    Na ww. stronach znajdziesz adresy lokalnych oddziałów.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-06-30 02:05:26
    Od: "soulie" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:5r5tbc.vf9.ln@ziutka.router...

> [...]
    sposobów
    > mediacji a sprawa niekoniecznie jest jednoznaczna. Najlepiej jakbys się

    Dzieki za odpowiedz, skorzystam z tej rady. Jeszcze jedno pytanie: Czy jesli
    nie zgadzam sie z odpowiedzia na moje pismo reklamacyjne moge odebrac
    reklamowany samochod od dealera (bo jeszcze go nie odebralem) czy wtedy
    bedzie to ozaczalo ze zaakceptowalem odpowiedz sprzedawcy na reklamacje?

    pokłony

    --
    http://www.teampoland.prv.pl - Internetowy projekt badań nad rakiem

  • 4. Data: 2004-06-30 02:38:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cbt71s$88l$1@atlantis.news.tpi.pl>, soulie wrote:
> [...]
    > reklamowany samochod od dealera (bo jeszcze go nie odebralem) czy wtedy
    > bedzie to ozaczalo ze zaakceptowalem odpowiedz sprzedawcy na reklamacje?

    Nie wiem. W sumie nie widzę przeciwskazań aby odebrać (jeszcze się możesz narazić
    na próbę obciążenia Cię kosztami postoju) bo w końcu przedmiot sporu jest jasny, a
    fakt że samochód będzie w Twoim posiadaniu tej jasności w żaden sposób raczej nie
    zmieni. Ja bym chyba odebrał, ale na pokwitowaniu odbioru napisałbym jakąś
    adnotację, że ów odbór pojazdu nie oznacza uznania przez Ciebie sposobu załatwienia
    tej reklamacji. Ale lepiej niech się ktoś bardziej obeznany w prawie wypowie.

    --
    Marcin