  • 1. Data: 2004-06-29 19:21:50
    Temat: WYGRALAM!!! ale ... rygor natychmiastowej wykonalności ...
    Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl>

    Witajcie, po wielkich bojach i prawie roku zmarnowanym na jezdzenie na
    rozprawy wreszcie wygralam!

    Sprawa tyczyla sie odszkodowania (zwolnilam sie z winy pracodawcy - nie
    placil wynagrodzenia.Wszystko uregulowal po moim zwolnieniu oprocz
    odszkodowania).
    I teraz mam pytanko. Sedzia nie nadal wyrokowi rygoru natychmiastowej
    wykonalnosci o co wnosilam w pozwie. A wedlug KPC (art. 477 par. 1)
    "zasadzajac naleznosc pracownika w sprawach z zakresu prawa pracy sad z
    urzedu nada wyrokowi przy jego wydaniu rygor natychmiastowej wykonalnosci W
    CZESCI NIE PRZEKRACZAJACEJ PELNEGO JEDNOMIESIECZNEGO WYNAGRODZENIA
    PRACOWNIKA".
    Tekstu ktory jest wielkimi literami nie rozumiem !!! Czy moge napisac pismo
    do sadu zeby nadali rygor natychmiastowej wykonalnosci ? Co to w ogole
    znaczy "w czesci nie przekraczajacej" ? Odszkodowanie ktore jest mi winien
    pracodawca to 3 miesieczna pensja. Czy moge sie starac o ten rygor ? Zalezy
    mi na nim dosc mocno, bo moj pracodawca jest wyjatkowo perfidny i dla samej
    zabawy bedzie skladal apelacje. A czas leci a ja chce dostac MOJA kase!

    Druga sprawa: w pozwie prosilam o zwrot kosztow procesu (nie napisalam
    "według norm przypisanych"). W KPC, art. 98 jest napisane ze zwrot kosztow
    mi przysluguje, a art 109 ze o zwrocie kosztow strony dzialajacej bez
    adwokata sad orzeka z urzedu. Wiec mam o to pisac do sadu ? Sedzia sie
    zapomnial, czy ja czegos moze nie rozumiem ?

    Bardzo Was prosze o pomoc, bo jutro musialabym zaniesc pisemko do Sadu,
    termin mi uplywa!!!

    Pozdrawiam, Jagaa

  • 2. Data: 2004-06-30 10:15:33
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Baba pisze:

    > Sprawa tyczyla sie odszkodowania (zwolnilam sie z winy pracodawcy - nie
    > placil wynagrodzenia.Wszystko uregulowal po moim zwolnieniu oprocz
    > odszkodowania).
    Pracodawca zaczynał się na literkę "B"? :-)

    > W CZESCI NIE PRZEKRACZAJACEJ PELNEGO JEDNOMIESIECZNEGO WYNAGRODZENIA
    > PRACOWNIKA".
    IMHO interpretacja powinna być taka:
    Zgodnie z wymienionym paragrafem Sąd nadaje wyrokowi rygor
    natychmiastowej wymagalność w części ograniczonej do kwoty
    jednomiesięcznego wynagrodzenia pracownika.

    Co do pozostałej zasądzonej kwoty, jeśli pozwany w oznaczonym
    terminie jej nie zapłaci, wnosisz o nadanie wyrokowi klauzuli wykonalności.

    Zaznaczam, ze nie jestem prawnikiem, mogę się mylić.

    > Druga sprawa: w pozwie prosilam o zwrot kosztow procesu (nie napisalam
    > "według norm przypisanych").
    Wydaje mi się, że powinnaś wnosić o "zasądzenie od pozwanego na rzecz
    powoda kosztów postępowania wg norm przypisanych". Na wyroku nie masz
    zasądzonych kosztów procesu?

  • 3. Data: 2004-06-30 10:20:01
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "Baba Jagaa" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    samej
    > zabawy bedzie skladal apelacje. A czas leci a ja chce dostac MOJA kase!

    Rygor sąd powinien nadac z urzedu bez wniosku strony. Gdy tego nie zrobił
    trzeba złozyć wniosek o uzupełnienie wyroku.
    Jeśli odkszodowanie wynosiło 3 miesięczne wynagrodzenie, rygor winien byc
    nadany do wysokości 1/3 tej kwoty (wysokośc jednomiesięcznego
    wynagrodzenia).

> [...]
    > adwokata sad orzeka z urzedu. Wiec mam o to pisac do sadu ? Sedzia sie
    > zapomnial, czy ja czegos moze nie rozumiem ?

    Rozumiem, ze działałaś bez fachowego pełnomocnika. W takiej sytuacji sąd
    winien orzec o kosztach z urzędu 109 kpc. Domyślałem się po prostu, ze nie
    wskazałaś jakie koszty poniosłaś art. 98 paragraf 2 kpc. Podałaś ile
    kosztowały dojazdy i utracone zarobki? Pewnie nie.
    Jeśli jednak tak to powinnaś złożyć wniosek o uzupełnienie wyroku.

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-06-30 15:43:37
    Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl>

    Użytkownik "jaszczur" <j...@a...at.reply-to.invalid> napisał w
    wiadomości
    my.home.or.workplace.pl...
    > Przeglądam pl.soc.prawo

    > Pracodawca zaczynał się na literkę "B"? :-)
    A dlaczego tak przypuszczasz? Czyżby statystyka wskazywała na to iż firmy
    zaczynające się na literę B miały założone sprawy w Sądach Pracy ?;-)

    Pozdrawiam, Jagaa

  • 5. Data: 2004-07-01 06:01:57
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Baba pisze:

    > A dlaczego tak przypuszczasz? Czyżby statystyka wskazywała na to iż firmy
    > zaczynające się na literę B miały założone sprawy w Sądach Pracy ?;-)
    Współpracowałem kiedyś z osobą..., taki sam nick miała, w firmie B...
    pracowała, o ile wiem już przestała ;-)

  • 6. Data: 2004-07-02 08:53:22
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

> [...]
    > zapomnial, czy ja czegos moze nie rozumiem ?
    >
    > Bardzo Was prosze o pomoc, bo jutro musialabym zaniesc pisemko do Sadu,

    O oile dobrze wiem, to jest wyrok, więc klauzula wykonalności może być
    nadana po jego uprawomocnieniu.