  • 1. Data: 2004-06-29 19:59:32
    Temat: Pytanie o kler ?
    Od: "marys" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Trapi mnie jedno pytanie czy księża i cały kościół płaci podatki ?
    Byłem wczoraj po zwykłe zaświadczenie że przeszedłem ten rytualny zabieg
    jakim jest chrzes i musiałem zapłacić 10 zł za co nie dostałem pokwitowania
    tylko Bóg zapłać
    Jeśli nie płacą podatków czy nie jest argument za tym iż wszyscy są równi
    wobec prawa ale ni którzy są równiejsi ?
    Pozdrawiam
    Ps. Celem tego postu nie jest naruszanie czyichś uczuć religijny jeśli
    niechcący to uczyniłem to przepraszam.

  • 2. Data: 2004-06-29 20:00:52
    Temat: Re: Pytanie o kler ?
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    marys wyskrobał(a):
> [...]
    > Pozdrawiam
    > Ps. Celem tego postu nie jest naruszanie czyichś uczuć religijny jeśli

    Płacą. Z podatków dochodowych rozliczają się w formie ryczałtu albo na
    zasadach ogólnych (PIT). Poza tym podatek od nieruchomości, VAT itd.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-06-29 20:00:57
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Trapi mnie jedno pytanie czy księża i cały kościół płaci podatki ?

    Owszem, AFAIK ryczałtowy w zalezności od wielkości parafii.

    > Jeśli nie płacą podatków czy nie jest argument za tym iż wszyscy są ró
    wni
    > wobec prawa ale ni którzy są równiejsi ?

    Równiejsi też niestety są ale znajdują się zupełnie
    gdzie indziej, jak choćby w Sejmie.

    Pix

  • 4. Data: 2004-06-29 20:14:51
    Temat: Odp: Pytanie o kler ?
    Od: "marys" <m...@p...onet.pl>

    No tak o tych "świętych krowach" z Sejmu to już nie ma co mówić.
    "Dopuść świnie do koryta a nażre się do syta i nikomu nie da" o taki
    aforyzm.
    Pozdrawiam

    Użytkownik pix <p...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:cbsi2a$rp6$...@n...news.tpi.pl...

  • 5. Data: 2004-06-29 20:19:26
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    Użytkownik "marys" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > No tak o tych "świętych krowach" z Sejmu to już nie ma co mówić.
    > "Dopuść świnie do koryta a nażre się do syta i nikomu nie da" o taki
    > aforyzm.
    > Pozdrawiam

    To dlaczego ich dopusciles a teraz marudzisz?

    andrzej

  • 6. Data: 2004-06-29 20:50:45
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Byłem wczoraj po zwykłe za?wiadczenie że przeszedłem ten rytualny zabieg
    > jakim jest chrzes i musiałem zapłacić 10 zł za co nie dostałem pokwitowania
    > tylko Bóg zapłać

    Nic nie musiales. To zaswiadczenie tez ci bylo niepotrzebne ;)

  • 7. Data: 2004-06-29 21:59:01
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-06-29 21:59, marys rzecze:
    > Trapi mnie jedno pytanie czy księża i cały kościół płaci podatki ?

    Tak. Płacą ryczałt od stanowiska i wielkości parafii.
    Natomiast nie płacą podatków od dochodów.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 8. Data: 2004-06-29 22:13:56
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Tak. Płacą ryczałt od stanowiska i wielkości parafii.
    > Natomiast nie płacą podatków od dochodów.

    Chyba nieco Ci się pomieszało, bo forma ryczałtowa
    dotyczy tu właśnie podatku dochodowego.

    > pozdrawiam
    również
    Pix

  • 9. Data: 2004-06-30 00:08:26
    Od: "Jaszyn" <n...@l...idiotow.org>

    Badacze zadadzą sobie pewnie pytanie, jakim cudem user *marys*, klepiąc jak
    opętany w klawiaturę, stworzył taki tekst:

    > Trapi mnie jedno pytanie czy księża i cały kościół płaci podatki ?

    Tak.

    > Byłem wczoraj po zwykłe zaświadczenie że przeszedłem ten rytualny
    > zabieg jakim jest chrzes

    po co ci to? rodzina chce, dzieciaku mentalny? chcesz, czy musisz?

    > i musiałem zapłacić 10 zł

    naprawde??? Musiałes?? Nie musiałes... to nie leczenie gruźlicy... Chrzest w
    Polsce jest nadal nieobowiązkowy i oficjalnie bezpłatny. (ZTCP nie ma
    jakiejś ustawy czy uchwały, regulującej opłaty za usługi kościelne,
    obowiązkowej dla wszystkich obywateli RP)

    > za co nie dostałem
    > pokwitowania tylko Bóg zapłać

    to kosciół! nie sklep z Vino-prosto... Odzwyczaj sie w kosciele od takich
    prostych zakupów.

    > Jeśli nie płacą podatków czy nie jest argument za tym iż wszyscy są
    > równi wobec prawa ale ni którzy są równiejsi ?

    możesz nie uczestniczyć. NIKT cie nie zmusza.

    > Pozdrawiam
    > Ps. Celem tego postu nie jest naruszanie czyichś uczuć religijny jeśli
    > niechcący to uczyniłem to przepraszam.

    nie uczyniłes. Uraziłeś przestrzeń w swojej puszce mózgowej... O ile próżnię
    mozna urazic...

    --
    Jaszyn

  • 10. Data: 2004-06-30 01:17:22
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-06-30 00:13, pix rzecze:
    > Chyba nieco Ci się pomieszało, bo forma ryczałtowa
    > dotyczy tu właśnie podatku dochodowego.

    Nie słyszałem by wystawiali faktury VAT, więc chyba jednak
    nie tylko dochodowego ?

    pozdrawiam
    Arek

    --