  • 1. Data: 2010-06-14 12:41:29
    Temat: Spadek
    Od: "WW3" <w...@o...pl>

    Witam,

    Prosze o porade w sprawie: mam postanownie o nabyciu spadku po rodzicach (dom).
    W postanowieniu wyszczegolnionych jest kilka osob jako spadkobiercy. Obecnie w
    domu mieszka szwagier z synem. Chcialam zajac jedne pokoj, nie pozwolil, pomimo
    ze mam wiekszy udzial w spadku jako corka. Czy mam prawo wejsc i zajac pokoj,
    czy musze zlozyc wniosek o sadu w tej sprawie. Prosze o odpowiedz.

  • 2. Data: 2010-06-14 12:59:30
    Temat: Re: Spadek
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    WW3 wrote:
> [...]
    > ze mam wiekszy udzial w spadku jako corka. Czy mam prawo wejsc i zajac pokoj,
    > czy musze zlozyc wniosek o sadu w tej sprawie. Prosze o odpowiedz.

    Nie masz prawa wejść.
    Ty jesteś współwłaścicielem on jest posiadaczem. I to całości.
    Pozbawienie posiadania odbywa się przez sąd i eksmisję.
    Wejdziesz na siłę dostaniesz zawiasy za naruszenie miru domowego.

  • 3. Data: 2010-06-14 13:17:04
    Od: Jan <j...@w...pl>

    WW3 pisze:
> [...]
    > ze mam wiekszy udzial w spadku jako corka. Czy mam prawo wejsc i zajac pokoj,
    > czy musze zlozyc wniosek o sadu w tej sprawie. Prosze o odpowiedz.

    Art. 1037. KC
    § 1. Dział spadku może nastąpić bądź na mocy umowy między wszystkimi
    spadkobiercami, bądź na mocy orzeczenia sądu na żądanie któregokolwiek
    ze spadkobierców.
    § 2. Jeżeli do spadku należy nieruchomość, umowa o dział powinna być
    zawarta w formie aktu notarialnego.

    Możesz wezwać pozostałych współwłaścicieli do podziału poprzez ustalenie
    sposobu użytkowania nieruchomości w częściach odrębnych (pokoje) i
    wspólnych (klatka schodowa, kuchnia, korytarz, wc itd.) Jak się nie da,
    to możesz przyjechać z organem, co może bardziej przekona szwagra, że
    też masz prawa do tej nieruchomości. Jak to też go nie przekona, możesz
    wezwać go/ich sądownie do zniesienia współwłasności. Jeżeli
    nieruchomości nie da się podzielić, lub nie da się zawrzeć w tej sprawie
    jakiegoś wspólnego porozumienia, sąd orzeka o sprzedaży i podziale kasy
    pomiędzy uprawnionych.

  • 4. Data: 2010-06-14 14:51:28
    Od: Jan <j...@w...pl>

    WW3 pisze:
> [...]
    > ze mam wiekszy udzial w spadku jako corka. Czy mam prawo wejsc i zajac pokoj,
    > czy musze zlozyc wniosek o sadu w tej sprawie. Prosze o odpowiedz.

    A swoją drogą, szwagier przecież nie dziedziczy po Twoich rodzicach.
    Spadek ten jest majątkiem odrębnym, więc co szwagrowi do Twojego i
    Twojej siostry domu?

  • 5. Data: 2010-06-15 11:06:53
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 14 Cze, 16:51, Jan <j...@w...pl> wrote:
    > WW3 pisze:> Witam,

    > A swoją drogą, szwagier przecież nie dziedziczy po Twoich rodzicach.
    > Spadek ten jest majątkiem odrębnym, więc co szwagrowi do Twojego i
    > Twojej siostry domu?

    Moze siostra nie zyje i i spadek ma szwagier po siostrze.
    Moglo byc jedno postępowanie, zmarli rodzice, potem siostra i to
    wszystko w jednym orzeczeniu o spadku.

  • 6. Data: 2010-06-15 14:54:20
    Od: Jan <j...@w...pl>

    VoyteG pisze:

    > Moze siostra nie zyje i i spadek ma szwagier po siostrze.
    > Moglo byc jedno postępowanie, zmarli rodzice, potem siostra i to
    > wszystko w jednym orzeczeniu o spadku.
    Całkiem możliwe. Pytam, ponieważ istnieje instytucja zabezpieczenia spadku.