  • 1. Data: 2010-06-14 09:06:19
    Temat: czy moge od firmy zadac odpowiedzi w zadanym czasie?
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Zleceniodawca nie wywiazuje sie z umowy o dzielo, nie zapewnil
    wymaganych materialow, mimo wielokrotnych przypomnien w tej kwestii.
    Zamierzam wyslac oswiadczenie o zerwaniu umowy i zalaczyc aneks, ktory:

    - wyznaczy nieprzekraczalny termin zapewnienia przez zleceniodawce
    wszystkich wymaganych umowa materiałów
    - przedluzy termin realizacji umowy.

    Czy moge zadac od zleceniodawcy odpowiedzi np. w ciagu tygodnia? Do
    konca umowy pozostalo 5 dni, czy podanie tego terminu jest rozsądne?

    Z gory dzieki za uwagi i opinie.

  • 2. Data: 2010-06-14 09:56:04
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 14-06-2010 11:06, Stefan pisze:
> [...]
    > Zamierzam wyslac oswiadczenie o zerwaniu umowy i zalaczyc aneks, ktory:
    >
    > - wyznaczy nieprzekraczalny termin zapewnienia przez zleceniodawce

    Oświadczenie o zerwaniu umowy + aneks o przedłużeniu terminu jej
    realizacji. Czy tu jest sens czy tylko ja go nie dostrzegam?

    > Czy moge zadac od zleceniodawcy odpowiedzi np. w ciagu tygodnia? Do
    > konca umowy pozostalo 5 dni, czy podanie tego terminu jest rozsądne?

    Jak termin spełnienia świadczenia nie jest wskazany w umowie, to dłużnik
    powinien je spełnić niezwłocznie po wezwaniu przez wierzyciela. Czyli
    możesz wyznaczyć termin do dostarczenia materiałów - jeżeli się na to
    zgodzi, to najlepiej przedłużcie termin wykonania. Możesz też odstąpić
    od umowy.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-06-14 13:48:04
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    .B:artek. pisze:
    > Oświadczenie o zerwaniu umowy + aneks o przedłużeniu terminu jej
    > realizacji. Czy tu jest sens czy tylko ja go nie dostrzegam?

    Zrywam, bo za kilka dni termin, a praca nieskonczona, z winy zleceniodawcy.
    Jednoczesnie wlozylem w to troche pracy i chcialbym dzielo dokonczyc,
    pod warunkiem dostarczenia materialow i przedluzenia terminu - te dwie
    rzeczy sa zawarte w aneksie.

  • 4. Data: 2010-06-14 13:55:05
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 14-06-2010 15:48, Stefan pisze:

> [...]
    > Jednoczesnie wlozylem w to troche pracy i chcialbym dzielo dokonczyc,
    > pod warunkiem dostarczenia materialow i przedluzenia terminu - te dwie

    Zobacz sobie art. 639 i art. 640 Kodeksu cywilnego.

    --
    .B:artek.

  • 5. Data: 2010-06-15 07:17:16
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    .B:artek. pisze:

    > Zobacz sobie art. 639 i art. 640 Kodeksu cywilnego.

    Dzieki, o to mi wlasnie chodzilo