  • 1. Data: 2005-02-01 22:08:23
    Temat: Sony Poland - naciagacze
    Od: "Sliver" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Szanowni Panstwo mam problem z firma znana praktycznie kazdemu - Sony
    Poland. Szukam pomocy, jak od strony prawnej odzyskac swoje pieniadze od
    tych fajansiarzy. Mianowicie - w czerwcu 2004 kupilem w hurtowni INCOM
    monitor LCD SDM HS73B dla mojego klienta. Pech chcial, ze monitorek padl pod
    koniec sierpnia. Klient, to znajomy wiec sam zajalem sie reklamacja tego
    produktu. Zawiozlem do serwisu 3.09.2004. W ciagu 2 tyg okazalo sie ze
    monitor ma padnieta plyte glowna wiec zostanie wymieniony na nowy. Niestety
    ale w tym okresie w calej PL nie bylo tych monitorow. Cierpliwie czekalem do
    konca wrzesnia jednak prawowity wlasciciel zaczal mnie naciskac o sprzet.
    Aby wyjsc z tego z twarza kupilem mu za swoje wlasne pieniadze drugi o czym
    poinformowalem Centrum Serwisowe Sony Poland. Obiecano mi fakture
    korygujaca, ktorej mimo prosb, grozb do dzisiaj nie mam!! I mowiac brzydko
    Sony Poland mnie najzwyczajniej w swiecie olewa i ma w d... Rozmawialem
    kilkakrotnie przez tel z panem dyrektorem w listopadzie, obiecal zajac sie
    sprawa i tez mnie olal!! Gdy tam dzwonie, to od kilku miesiecy dowiaduje sie
    ze decyzja odnosnie korekty jest pozytywna ale jej nie ma! I nikt nie
    potrafi powiedziec dlaczego! Dzisiaj mamy 1.02.2005. Co mam zrobic? Zalozyc
    im sprawe w sadzie? Jak odzyskac te pieniadze? Pomijam juz kwestie odsetek.
    Czy mial ktos moze podobny problem? Od czego zaczac? Pomozcie szanowni
    grupowicze.

    Pozdrawiam
    J.

  • 2. Data: 2005-02-01 22:31:50
    Temat: Re: Sony Poland - naciagacze
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sliver" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Ja to bym zaczął od:

    1) Przeczytania Twojej umowy z SONY Poland - bo nikt nie jest wróżką i nie
    wiemy, na jakich zasadach się z nimi umówiłeś;

    2) Zaprzestania dzwonienia tam a przejścia na korespondencję papierową -
    bodaj faks.

  • 3. Data: 2005-02-01 22:52:19
    Od: "Sliver" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > wiemy, na jakich zasadach się z nimi umówiłeś;
    >
    > 2) Zaprzestania dzwonienia tam a przejścia na korespondencję papierową -

    ad1 - kupowalem w INCOMie, ale oni nic nie zrobia jesli SONY Poland nie
    wystawi mi korekty
    ad2 - mam, kopie maili - taka korespondencje tez prowadzilem

  • 4. Data: 2005-02-01 23:11:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ad1 - kupowalem w INCOMie, ale oni nic nie zrobia jesli SONY Poland nie
    > wystawi mi korekty

    Jeśli kupowałeś w INCOM-ie, to z nimi pertraktuj, a nie z SONY Poland. No i
    zastosowanie mają Wasze wzajemne umowy. Skoro przyjęli monitor i jak
    rozumiem przyznali, że jest wadliwy, to Twoje oświadczenie skierowane do
    nich, iż zakupisz za własne pieniądze zastępczy monitor osobiście uznał bym
    wobec braku ich sprzeciwu (nic o tym nie piszesz) za wiążące - choć to na
    pograniczu prawa i w sądzie jakby co może się nie utrzymać.

    Pozywać musisz INCOM, a nie SONY Poland. Choćby z tego powodu, że nie
    wiadomo jaką mają te dwie firmy umowę między sobą. W szczególności
    odpowiedzialność za wady SONY Poland może być wyłączona. Czasem tak sie
    robi, dając większy rabat. W tym rabacie jest "ukryty" procent strat, a
    dostawca pozbywa się problemu.

    Zakładam, że nie wyłączyłeś jakoś ich odpowiedzialności z tytułu rękojmi w
    swojej umowie, bo co do zasady art. 558 kc przewiduje taką możliwość w
    wypadku, gdy transakcja jest pomiędzy firmami. Generalnie powinieneś im
    złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy (art. 560 kc). Takie Twoje
    oświadczenie było by podstawą, a i zobowiązywało ich do wystawienia faktury
    korygującej. Skoro tego dotąd nie zrobiłeś, no to teoretycznie oni mogą
    skorzystać z okazji i jednak Ci dostarczyć monitor na wymianę w chwili, gdy
    złożysz im takie oświadczenie formalnie. Pewnie jest teraz tańszy.

    Przepis art. 563 kc mówi o obowiązku niezwłocznego poinformowania o wadzie
    (jak rozumiem dopełnionym przez Ciebie), ale nie ogranicza w niczym terminu
    wypowiedzenia tej umowy. Ba, samo powiadomienie o wadzie wypowiedzeniem
    umowy nie jest co do zasady nie jest. A i pewnie masz jedynie jakieś ich
    pokwitowanie na oddanie sprzętu do naprawy.

    > ad2 - mam, kopie maili - taka korespondencje tez prowadzilem

    Wiesz, z tymi mailami to różnie bywa przed sądem. Ja bym im w każdym razie
    doręczył bodaj faksem wypowiedzenie umowy kupna. Z faksu masz potwierdzenie
    doręczenia. To może stanowić dowód w sądzie. Niby z maila również, ale sądy
    są konserwatywne. Najlepiej by było osobiście im to za pokwitowaniem
    dostarczyć, albo listem poleconym - wersja de lux :-)

  • 5. Data: 2005-02-02 12:54:27
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Tue, 1 Feb 2005 23:08:23 +0100, Sliver napisał(a):

    > Witam
    >
    > Szanowni Panstwo mam problem z firma znana praktycznie kazdemu - Sony
    > Poland. Szukam pomocy, jak od strony prawnej odzyskac swoje pieniadze od
    > tych fajansiarzy.
    moja rada :skoro tu napisałeś to zanczy umiesz pisać ,więc pisz do
    cwaniaków a nie dzwoń.Oczywiście list musi być polecony.Sporo czasu
    straciłeś.powodzenia
    JanuszHr