  • 1. Data: 2005-02-01 20:24:13
    Temat: Radio w pubie?
    Od: "prodrive" <U...@p...fm>

    Witam

    Jak wyglada od strony prawnej sprawa emitowania programu radiowego w lokalu
    rozrywkowym? Dodam, ze jest to zagraniczne radio (unia) nadajace tylko w
    internecie? Czy jest to dopuszczalne bez spelniania jakis warunkow czy
    jednak trzeba miec pozwolenia/placic ?

    Z gory dzieki za kompetentne komentarze

    Pozdrawiam
    Lesio

  • 2. Data: 2005-02-01 21:40:05
    Temat: Re: Radio w pubie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "prodrive" <U...@p...fm> napisał w wiadomości

    Musisz mieć umowy ze STOART i ZAIKS. One chronią nadawane utwory. Źródło
    tych utworów ma drugoplanowe znaczenie.

  • 3. Data: 2005-02-01 21:44:26
    Temat: Re: Radio w pubie?[OT]
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    Musisz mieć umowy ze STOART i ZAIKS. One chronią nadawane utwory. Źródło
    > tych utworów ma drugoplanowe znaczenie.
    A tak z innej beczki: czy nadawca radiowy nie płaci za nadawanie tych
    utworów?
    jeśli tak to czy zaiksy nie pobieraja 2 X za to samo?
    pozdr

    smiechu

  • 4. Data: 2005-02-01 22:03:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "smiechu" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A tak z innej beczki: czy nadawca radiowy nie płaci za nadawanie tych
    > utworów?

    Płaci. Oczywiście, że płaci.

    > jeśli tak to czy zaiksy nie pobieraja 2 X za to samo?

    Nie ja ten przepis wymyśliłem. Zażalenia kierować na Wiejską 2 w Warszawie -
    taki okrągły budynek z flagą na maszcie - ale i tak nie odpowiadają podobno.

  • 5. Data: 2005-02-02 05:55:45
    Od: maHo <m...@p...net>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "prodrive" <U...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > Musisz mieć umowy ze STOART i ZAIKS. One chronią nadawane utwory. Źródło
    > tych utworów ma drugoplanowe znaczenie.

    tak z ciekawości, czy tym organizacjiom płaci się niezależnie od tego co
    się nadaje, czy tylko jeżeli się nadaje utwory które są pod ich "ochroną"?

    pozdrav

    maHo

  • 6. Data: 2005-02-02 07:49:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "maHo" <m...@p...net> napisał w wiadomości

    > tak z ciekawości, czy tym organizacjiom płaci się niezależnie od tego co
    > się nadaje, czy tylko jeżeli się nadaje utwory które są pod ich "ochroną"?

    niezaleznie od tego co sie nadaje
    to mafijno monopolistyczne prawo nakazucajace obowiazek posredniczenia
    zaiks'u we wszelkim odtwarzaniu utworow

  • 7. Data: 2005-02-02 16:39:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "maHo" <m...@p...net> napisał w wiadomości

    > tak z ciekawości, czy tym organizacjiom płaci się niezależnie od tego co
    > się nadaje, czy tylko jeżeli się nadaje utwory które są pod ich "ochroną"?

    Sprawa wałkowana nie jeden raz. Linia orzecznictwa obecnie jest taka, że
    ZAIKS i STOART jest przez sądy postrzegany jako przedstawiciel wszystkich
    autorów. Nikt od nich nie wymaga wylegitymowania się prawem do
    reprezentowania konkretnego pokrzywdzonego. Rzecz dyskusyjna, tym nie mniej
    obecnie tak to wygląda.

    Tak więc możesz odtwarzać darmowo jedynie utwory nie podlegające ochronie. W
    praktyce stare płyty z muzyką poważną albo lata międzywojenne. Ewentualnie
    nowe nagrania tych starych utworów za zezwoleniem wykonawców.

  • 8. Data: 2005-02-02 18:16:36
    Od: "prodrive" <U...@p...fm>

    Bardzo dziekuje, szczegolnie Panu Robertowi.

    Lesio

  • 9. Data: 2005-02-02 20:09:30
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > Musisz mieć umowy ze STOART i ZAIKS. One chronią nadawane utwory. Źródło
    > tych utworów ma drugoplanowe znaczenie.
    troche OT ale czytalem ostatnio o sprawie STOART przeciw Julius Main. Tez
    byla retransmisja programu radiowego. Wyrok z 27 kwietnia 2004 w Krakowie
    na korzysc Julius Main. Sad orzekl ze retramsmisja nie wymaga umowy i
    oplat dla STOART. Sad nie rozpatrywal sytuacji gdyby Julius nadawal
    skladanke z plyt. Ciekawy jestem jak to sie odnosi do lokalu typowo
    rozrywkowego jakim jest pub.

    leon

    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - łysa śpiewaczka - EUGENE IONESCO