eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSony Poland - naciagacze › Re: Sony Poland - naciagacze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sony Poland - naciagacze
    Date: Wed, 2 Feb 2005 00:11:18 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 42
    Message-ID: <ctp2gc$a7h$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ctoukn$9ta$1@news.onet.pl> <ctp06l$t8o$1@inews.gazeta.pl>
    <ctp178$hcb$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: bqh97.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1107299661 10481 83.29.75.97 (1 Feb 2005 23:14:21 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 1 Feb 2005 23:14:21 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-User: robert.tomasik
    User-Agent: Hamster/2.0.0.1
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:274856
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Sliver" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ctp178$hcb$1@news.onet.pl...

    > ad1 - kupowalem w INCOMie, ale oni nic nie zrobia jesli SONY Poland nie
    > wystawi mi korekty

    Jeśli kupowałeś w INCOM-ie, to z nimi pertraktuj, a nie z SONY Poland. No i
    zastosowanie mają Wasze wzajemne umowy. Skoro przyjęli monitor i jak
    rozumiem przyznali, że jest wadliwy, to Twoje oświadczenie skierowane do
    nich, iż zakupisz za własne pieniądze zastępczy monitor osobiście uznał bym
    wobec braku ich sprzeciwu (nic o tym nie piszesz) za wiążące - choć to na
    pograniczu prawa i w sądzie jakby co może się nie utrzymać.

    Pozywać musisz INCOM, a nie SONY Poland. Choćby z tego powodu, że nie
    wiadomo jaką mają te dwie firmy umowę między sobą. W szczególności
    odpowiedzialność za wady SONY Poland może być wyłączona. Czasem tak sie
    robi, dając większy rabat. W tym rabacie jest "ukryty" procent strat, a
    dostawca pozbywa się problemu.

    Zakładam, że nie wyłączyłeś jakoś ich odpowiedzialności z tytułu rękojmi w
    swojej umowie, bo co do zasady art. 558 kc przewiduje taką możliwość w
    wypadku, gdy transakcja jest pomiędzy firmami. Generalnie powinieneś im
    złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy (art. 560 kc). Takie Twoje
    oświadczenie było by podstawą, a i zobowiązywało ich do wystawienia faktury
    korygującej. Skoro tego dotąd nie zrobiłeś, no to teoretycznie oni mogą
    skorzystać z okazji i jednak Ci dostarczyć monitor na wymianę w chwili, gdy
    złożysz im takie oświadczenie formalnie. Pewnie jest teraz tańszy.

    Przepis art. 563 kc mówi o obowiązku niezwłocznego poinformowania o wadzie
    (jak rozumiem dopełnionym przez Ciebie), ale nie ogranicza w niczym terminu
    wypowiedzenia tej umowy. Ba, samo powiadomienie o wadzie wypowiedzeniem
    umowy nie jest co do zasady nie jest. A i pewnie masz jedynie jakieś ich
    pokwitowanie na oddanie sprzętu do naprawy.

    > ad2 - mam, kopie maili - taka korespondencje tez prowadzilem

    Wiesz, z tymi mailami to różnie bywa przed sądem. Ja bym im w każdym razie
    doręczył bodaj faksem wypowiedzenie umowy kupna. Z faksu masz potwierdzenie
    doręczenia. To może stanowić dowód w sądzie. Niby z maila również, ale sądy
    są konserwatywne. Najlepiej by było osobiście im to za pokwitowaniem
    dostarczyć, albo listem poleconym - wersja de lux :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1