  • 1. Data: 2005-02-01 22:04:20
    Temat: pomoc w sprawie alimentow
    Od: "brata" <f...@p...onet.pl>

    mam problem gdyz moj ojciec ma zasadzone prawnie na mnie 300zl alimentow ale
    uchyla sie od ich placenia i to juz kilka lat. wszystko byloby moze prostrze
    gdyby dalo sie te alimenty dostac albo przez ZUS( gdyby istnial jeszcze
    fundusz alimentacyjny) lub z pomoca komornika. niestety moj ojciec jest
    niezarejestrowany i niby pracuje "na czarno" lecz w rzeczywistosci umowil sie
    tak z pracodawca ktory sie na to godzi i w ten sposob te alimenty nie sa
    egzekwowane. moj ojciec ma juz wobec mnie duzy dlug i moja mama zlozyla juz
    pozew do prokuratury ale moim zdaniem to i tak nic nie da skoro do tej pory
    nie udalo nam sie nic zalatwic a moj ojciec i tak nie zaplaci nawet jesli
    groziloby mu za to pojscie do wieziena. wczesniej dostawalam jeszcze 170 zl z
    ZUSu ale teraz jak studiuje to podobno mi to nie przysluguje. wiec mam pytanie
    czy jest jeszcze jakies wyjscie z tej sytuacji czy naleza mi sie pieniadze np
    z ZUSu? czy mozna zrobic jeszce cokolwiek zeby ojciec placil na mnie te
    alimenty lub zeby sciagal je np komornik? za wszystkie porady prawne i nie
    tylko bylabym bardzo wdzieczna

  • 2. Data: 2005-02-02 20:02:36
    Temat: Re: pomoc w sprawie alimentow
    Od: stern - biuro <s...@p...net.pl>

    brata wrote:
    > a moj ojciec i tak nie zaplaci nawet jesli
    > groziloby mu za to pojscie do wieziena.

    do więzienia to pewnie nie pójdzie po pierwszym wyroku, ale
    najprawdopobniej zostanie zobowiązany do bieżącego płacenia alimentów w
    wyroku - tak na pocieszenie.

    Jeśli nie będzie płacił, perspektywa pozbawienia wolności znacznie się
    urealnia.

    > alimenty lub zeby sciagal je np komornik?

    żeby komornik cokolwiek zrobił potrzebny jest wyrok, wniosek do
    komornika i idealnie jeśli wskaże się majątek który ma być ściągany.

    Jeśli masz dowody, że Twój ojciec gdzieś tam pracuje to powiadom
    komornika, a nuż pracodawca uzna, że nie warto go chronić.

    --
    Biuro Doradztwa Prawnego
    http://bdp.e-wro.com

  • 3. Data: 2005-02-02 20:02:57
    Od: stern - biuro <s...@p...net.pl>

  • 4. Data: 2005-02-04 11:39:30
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "brata" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    tak nie zaplaci nawet jesli
    > groziloby mu za to pojscie do wieziena.

    no to tu znasz odpowiedz

> [...]
    pytanie
    > czy jest jeszcze jakies wyjscie z tej sytuacji czy naleza mi sie pieniadze

    widocznie wysokosc dochodu na jednego czlonka rodziny nie pozwala na dalsza
    pomoc

    czy mozna zrobic jeszce cokolwiek zeby ojciec placil na mnie te
    > alimenty lub zeby sciagal je np komornik?

    jesli bedzie mial oficjalny dochod to nie widze problemu

    Sandra