    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Składanie fałszywych zeznań
    Date: Sun, 19 Nov 2023 14:23:58 +0100

    W dniu 19.11.2023 o 12:25, PD pisze:

    > No ok. Tylko trzeba zauważyć, że faktycznie podlegasz temu kto ci płaci
    > i decyduje o awansie. Jeśli by chcieć poprzecinać te pionowe sznurki, to
    > trzeba by i koszty na lokalne władze przerzucić. A lokalne władze
    > pierwsze co powiedzą to - musisz Wąski zarobić na swój zus - i masz po
    > prostu straż miejską z uprawnieniami policji.

    Dziś i tak władze lokalne dofinansowują Policję, a to na radiowozy, a to
    sprzęt biurowy, a to dodatkowo płatne służby. To pójdźmy na całość i
    uprośmy to.

    > No i trzeba by rozwiązać kwestię pt. "Co mnie obchodzi, że wy macie tam
    > u siebie zamieszki, ja im płacę żeby u nas porządku pilnowali".

    Kto płaci ten wymaga, to jasne.
    Ale właśnie do zamieszek czy imprez masowych typu koncerty lub mecze, są
    komendy wojewódzkie, dziś chyba każda ma samodzielne oddziały prewencji
    na takie okoliczności.
    Poza tym nie widzę problemu, żeby komendanci sąsiednich miast dogadywali
    się na zasadzie porozumień, dziś u mnie dożynki pożycz mi ludzi, jutro u
    ciebie mecz, to pojedzie kilku moich.
    Zobacz, że teraz i tak większe imprezy są ogarnianie przez zbieraninę
    policjantów z całej Polski, czy to pałowanie julek, czy to wódstok, czy
    euro 2012. A jak będzie to organizowane na zdrowych zasadach i przede
    wszystkim bez podległości służbowej, to komendant z jakiegoś
    pierdziszewa zastanowi się czy chce wysyłać swoich ludzi to pilnowania
    schodów czy jakiejś willi w stolicy.

    > Poza tym lokalne władze też są umocowane pionowo w kluczu partyjnym.
    > Jakiś tam wójt czy burmistrz z pisu nie odmówił by wysłania sił do
    > pałowania julek, a z po do pałowania "faszystów".

    W USA to jakoś działa i ludzie zadowoleni.
    Jedyne co to trzeba by dać społecznościom lokalnym możliwość łatwego
    powoływania i odwoływania burmistrzów i/lub starostów. Nie potrzebne nam
    są sztywne terminy wyborów samorządowych, jak ludzie zadowoleni z
    burmistrza i radnych to i przez 20 lat do wyborów nie muszą chodzić. A
    jak władza samorządowa da dupy, to po tygodniu można ich wyjebać na
    zieloną trawę.