  • 21. Data: 2017-01-25 13:36:46
    Temat: Re: Skan dowodu osobistego
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > A po co? Wystarczającą karą jest fakt, że bank nie odzyskuje wówczas
    > kwoty pożyczki (bo nie ma podpisu oszukanego pożyczkobiorcy).

    Problemem już jest samo przetwarzanie danych przez bank. Nagle po 10
    latach jakieś "Czarne Kruki" zaczną się upominać o rzekomy dług. W mojej
    ocenie powinno być ścigane już samo przetwarzanie tak pozyskanych danych.
    ---
    No wreszcie coś sensownego

  • 22. Data: 2017-01-25 13:42:42
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "mahe"

    > umowy na nieprawdziwe dane. Tyle że w ostatecznym rozrachunku osoba,
    > której tożsamość ukradziono, nie jest zobowiązana do spłaty, więc

    Ale ja dziękuję za tą "wątpliwą przyjemność" odkręcania takiej sprawy z
    upartym bankiem, napalonym komornikiem i chodzenia po sądach i wydawania
    pieniędzy na prawnika. Ile takie coś może trwać? Kto zwróci za stracony
    czas? Przeciętny zjadacz chleba bez prawnika się nie obędzie wtedy, a to
    kosztuje. Kto i kiedy to zwróci?

    Prawo w teorii a polska rzeczywistość w praktyce to dwa różne światy
    moim skromnym zdaniem.
    ---
    Ale to jest zupełnie inny temat. Komornik, sąd i prawnicy oczywiście powinni
    odpowiadać za używanie fałszywych danych z których wywodzą negatywne skutki
    dla ludzika. Nie muszą przecież wierzyć, że to wszystko prawda. Tak samo jak
    bank.

  • 23. Data: 2017-01-25 13:44:01
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Ale ja dziękuję za tą "wątpliwą przyjemność" odkręcania takiej sprawy z

    Ale twoje obrażanie się na świat nie zmieni tego, że ja mogę cię pozywać
    o coś, choćby to było niesłuszne.
    ---
    No. Tyle,że za to powinieneś odpowiadać

  • 24. Data: 2017-01-25 13:55:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Danusia"

    > Wystarczyłoby zacząć zamykać do paki bankierów udzielających kredytów
    > itp. na podstawie kserokopii dowodu osob. - tylko tyle i aż tyle.

    Nie chodzi tylko o banki (ale one też) , jest dużo innych firm które chcą
    mieć skan dowodu. W takiej firmie powstaje baza danych zawierająca skany
    dowodów. Można bez trudu wyobrazić sobie informatyka nudzącego się na
    dyżurze, który losowo nagra np. 20 skanów i sprzeda jakiejś mafii. Z USC
    można ukraść czyste druki dowodów. Dalej już bez problemów.
    Twierdzenie że np. baza danych jest zabezpieczona przed dyżurnym
    informatykiem jest śmieszne.
    ---
    Jakie to ma znaczenie jak taki skan można spreparować nie widząc w ogóle
    dowodu ?

  • 25. Data: 2017-01-25 16:10:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2017 o 23:07, Liwiusz pisze:

    > Ale po co?

    No stary - legendy Urbana się boisz? No to skoro nie ma się czego bać,
    to nie bądź keyboard warrior - pokazuj:P

    > Zamów sobie na allegro dowód kolekcjonerski, bierz kredyty,
    > zostań bogatym człowiekiem.

    Namawiasz do przestępstwa:P

    > Poza tym nic nie pisałem, że się nie da

    Napisałeś - skoro ubran legend, to znaczy że wyssane z palca.

    > bo to
    > przede wszystkim bank, tudzież inny wierzyciel ponosi konsekwencje
    > oszustwa.

    Nie obchodzi mnie, ze współsprawca _przed_wszystkim_ ponosi
    konsekwencje. Mnie interesuje moja własna dupa i konsekwencje ponoszone
    przeze mnie (ciebie też, bo słusznie swojego dowodu w sieci nie chcesz
    powiesić).

    Ponadto jeszcze raz piszę - przedpisca pisał o zapierdlowaniu bankierów
    a nie banków. Banków puki co nie można zapuszkować.

    Shrek.

  • 26. Data: 2017-01-25 17:15:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-24 o 21:45, Shrek pisze:

    >Ale po co? Zamów sobie na allegro dowód kolekcjonerski, bierz
    >kredyty, zostań bogatym człowiekiem.

    >Poza tym nic nie pisałem, że się nie da - można popełnić szereg
    >przestępstw, w tym wyłudzając kredyty, pożyczki, czy zawierając inne
    >umowy na nieprawdziwe dane. Tyle że w ostatecznym rozrachunku osoba,
    >której tożsamość ukradziono, nie jest zobowiązana do spłaty, więc
    >fałszem jest twierdzenie, że drugiej stronie jest to obojętne, bo to
    >przede wszystkim bank, tudzież inny wierzyciel ponosi konsekwencje
    >oszustwa.

    Albo i nie ponosi, bo komornik sciagnie z tej niezobowiazanej osoby
    :-)

    Ale wlasnie za te niedogodnosci powinien byc bank obciazony
    podwojnie - i strata i odszkodowaniem.

    Ale z drugiej strony - jak bank ma zidentyfikowac, jesli policja nie
    potrafi:
    http://www.krakow.po.gov.pl/oskar%C5%BCony-o-pos%C5%
    82ugiwanie-sie-danymi-swojego-kuzyna.html

    i zwroc uwage na drobiazg - poszkodowany wskazal prawdopodobna osobe.

    A jakby nie wskazal, to co by system zrobil ?
    My tu mamy protokol, jest imie, nazwisko, adres, podpis - winny ?

    J.

  • 27. Data: 2017-01-25 17:35:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-01-17 o 13:36, re pisze:

> [...]
    > ocenie powinno być ścigane już samo przetwarzanie tak pozyskanych danych.

    Zakaz ustawowy jest, tylko mało osób wie o takim przepisie i w o
    zagrożeniach wynikających z jego nieprzestrzegania. Każda osoba, która
    dostanie z banku korespondencję dotyczącą nie jej długu natychmiast
    powinna wysyłać do banku formalne żądanie zaprzestania przetwarzania jej
    danych osobowych i żądać potwierdzenia na piśmie, a po odmowie składać w
    tej sprawie zawiadomienie, bo papiery mogą zginąć, ale wpisy w
    rejestrach Policji już raczej nie.

    Weźcie pod uwagę, że pół biedy, jak dłużnik żyje i wie, że nie brał
    kredytu. A jak roszczenia skierują do spadkobierców, to kto po latach
    będzie pamiętał?

  • 28. Data: 2017-01-25 17:40:17
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-01-24 o 12:14, Liwiusz pisze:
    > A po co? Wystarczającą karą jest fakt, że bank nie odzyskuje wówczas
    > kwoty pożyczki (bo nie ma podpisu oszukanego pożyczkobiorcy).

    Ale potem banki tłumaczą się że aż 13% kredytów jest niespłacanych i one
    dopiero zarabiają powyżej 13% a my tumany płacimy RRSO powyżej 20% i
    biznesik się kręci :-)
    Bankom jest to na rękę a może nawet robią to same celowo wyprowadzając
    fundusze? Tak tylko pytam :-)

  • 29. Data: 2017-01-25 17:48:53
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-01-24 o 12:14, Liwiusz pisze:
    > A po co? Wystarczającą karą jest fakt, że bank nie odzyskuje wówczas
    > kwoty pożyczki (bo nie ma podpisu oszukanego pożyczkobiorcy).

    Właściwie powinienem to napisać na początku ale zakładałem że piszą tu
    praworządni obywatele :-)
    Niestety trzeba WALIĆ WOŁAMI ŻE:

    ZA PRZESTĘPSTWO PONOSI SIĘ KARĘ ADEKWATNĄ A W PRZYPADKU BANKU KARA
    FINANSOWA TO ZDECYDOWANIE _ZA MAŁO_ !

  • 30. Data: 2017-01-25 17:51:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-01-17 o 17:15, J.F. pisze:

    > Albo i nie ponosi, bo komornik sciagnie z tej niezobowiazanej osoby :-)

    W zeszłym tygodniu wpadły mi w ręce dokumenty, gdzie komornik spod
    Warszawy dokonał zajęcia u osoby tylko na podstawie zgodności imienia i
    nazwiska z osobą w wyroku - nic innego się nie zgadzało. Facet założył
    firmę i windykacja go namierzyła.

    > Ale wlasnie za te niedogodnosci powinien byc bank obciazony podwojnie -
    > i strata i odszkodowaniem.

    Moim zdaniem powinna być jasno określona odpowiedzialność karna za
    przetwarzanie tych danych i po pierwszym wyroku na takiej osobie nagle
    by się okazało, ze da się tego pilnować. A tak, to banki są bogate i
    mało komu się kopać z nimi chce.

    > Ale z drugiej strony - jak bank ma zidentyfikowac, jesli policja nie
    > potrafi:
    > http://www.krakow.po.gov.pl/oskar%C5%BCony-o-pos%C5%
    82ugiwanie-sie-danymi-swojego-kuzyna.html

    Moim zdaniem tam było jakieś "drugie dno". o raz, to ewentualnie by się
    mogło udać (też nie powinno), ale kilka razy?

    > i zwroc uwage na drobiazg - poszkodowany wskazal prawdopodobna osobe.
    > A jakby nie wskazal, to co by system zrobil ?
    > My tu mamy protokol, jest imie, nazwisko, adres, podpis - winny ?

    Grafolog by podpis badał, ale co do zasady nie zmusisz nikogo do
    podpisu, więc teoretycznie mogłoby się okazać, że jest jak piszesz. Mnie
    się zresztą w głowie to nie mieści. Nadal uważam, że tam musiało być
    coś, czego nie ma w artykule. Przykładowo bardzo zbliżone dane kuzynów i
    ustalanie danych na podstawie potwierdzenia przez osobę trzecią.

    - Jan KOWALSKI? - pyta policjant
    - Jan KOWALSKI. - potwierdza świadek.

    I dalsze dane spisane z wypowiedzi zatrzymanego oraz zweryfikowane w
    systemie.

    Ale taki numer w banku nie powinien przejść. Prędzej ktoś komuś podwędzi
    dowód osobisty, jak będzie do niego podobny.