  • 11. Data: 2017-01-24 18:24:02
    Temat: Re: Skan dowodu osobistego
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2017 o 12:14, Liwiusz pisze:

    > A po co?

    Po to, żeby było mniej chętnych do takich numerów. Jak uważasz inaczej
    zamieść proszę skan swojego dowodu w sieci:P Zresztą przedpisca nie
    pisał o zamykaniu banków a bankierów:P

    > Wystarczającą karą jest fakt, że bank nie odzyskuje wówczas
    > kwoty pożyczki (bo nie ma podpisu oszukanego pożyczkobiorcy).

    Widocznie nie, skoro ciągle "dają się" tak robić. Na dodatek pewnie
    analogicznie do sprawy jak dowody zniknęły z urzędu zapewne uważasz, że
    pokrzywdzony jest bank, a nie "kredytobiorca".

  • 12. Data: 2017-01-24 18:27:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-24 o 18:24, Shrek pisze:
    > Widocznie nie, skoro ciągle "dają się" tak robić.

    Legendy Urbana.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2017-01-24 20:21:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Legendy Urbana.

    Naprawde takie legendy ?
    A jak to w liczbach przestepstw wychodzi ?

    Banki sie dorobily paru narzedzi i procedur ... ale ciagle jest ryzyko
    nieuczciwych pracownikow.

    http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-wyludzili-ok-6
    0-kredytow-na-ponad-500-tys-zl,nId,1002029

    To chyba nie takie dawne i narzedzia juz istnialy.

    http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-wyludzenie-kre
    dytu-na-inna-osobe-jest-dziecinnie-proste,nId,101700
    4

    Tak sie zastanawiam ... trzeba bylo konkretne dane ?
    Bankowi moze lepiej jak mu wyskoczy w BIK, ze dana osoba drobny kredyt
    ma i splaca, ale tak na oko to by wystarczylo, ze wpisze dowolne
    nazwisko, pesel i nr dokumentu, byleby przeszedl sumy kontrolne.

    A poza tym ... kara w postaci utraty kwoty kredytu, to dla banku kara
    za mala, skoro (nie)pokrzywdzony (nie)klient jest potem straszony a
    moze i egzekwowany :-)

    J.

  • 14. Data: 2017-01-24 21:45:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2017 o 18:27, Liwiusz pisze:

    > Legendy Urbana.

    Po czynach ich poznacie. Dawaj skan:P

    Sherk

  • 15. Data: 2017-01-24 23:07:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-24 o 21:45, Shrek pisze:

    > Po czynach ich poznacie. Dawaj skan:P

    Ale po co? Zamów sobie na allegro dowód kolekcjonerski, bierz kredyty,
    zostań bogatym człowiekiem.

    Poza tym nic nie pisałem, że się nie da - można popełnić szereg
    przestępstw, w tym wyłudzając kredyty, pożyczki, czy zawierając inne
    umowy na nieprawdziwe dane. Tyle że w ostatecznym rozrachunku osoba,
    której tożsamość ukradziono, nie jest zobowiązana do spłaty, więc
    fałszem jest twierdzenie, że drugiej stronie jest to obojętne, bo to
    przede wszystkim bank, tudzież inny wierzyciel ponosi konsekwencje oszustwa.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2017-01-25 01:02:23
    Od: mahe <m...@g...pl>

    W dniu 2017-01-24 o 23:07, Liwiusz pisze:

    > umowy na nieprawdziwe dane. Tyle że w ostatecznym rozrachunku osoba,
    > której tożsamość ukradziono, nie jest zobowiązana do spłaty, więc

    Ale ja dziękuję za tą "wątpliwą przyjemność" odkręcania takiej sprawy z
    upartym bankiem, napalonym komornikiem i chodzenia po sądach i wydawania
    pieniędzy na prawnika. Ile takie coś może trwać? Kto zwróci za stracony
    czas? Przeciętny zjadacz chleba bez prawnika się nie obędzie wtedy, a to
    kosztuje. Kto i kiedy to zwróci?

    Prawo w teorii a polska rzeczywistość w praktyce to dwa różne światy
    moim skromnym zdaniem.

    --
    mahe

  • 17. Data: 2017-01-25 08:04:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-25 o 01:02, mahe pisze:

    > Ale ja dziękuję za tą "wątpliwą przyjemność" odkręcania takiej sprawy z

    Ale twoje obrażanie się na świat nie zmieni tego, że ja mogę cię pozywać
    o coś, choćby to było niesłuszne.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2017-01-25 08:45:51
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "mahe" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    -Wysokie-zarobki-Uwaga-na-oszustow-w-internecie-7494
    638.html?utm_source=freshmail&utm_medium=email&utm_c
    ampaign=Newsletter_Bankier.pl_23.01.2017

    jeszcze lepiej nowy artykuł w Kodeksie Karnym stanowiący że samo żądanie skanu dowodu
    osobistego zagrożone jest karą więzienia do 1 roku..

    > Wystarczyłoby zacząć zamykać do paki bankierów udzielających kredytów
    > itp. na podstawie kserokopii dowodu osob. - tylko tyle i aż tyle.

    Nie chodzi tylko o banki (ale one też) , jest dużo innych firm które chcą mieć skan
    dowodu. W takiej firmie powstaje baza danych zawierająca skany dowodów. Można bez
    trudu wyobrazić sobie informatyka nudzącego się na dyżurze, który losowo nagra np. 20
    skanów i sprzeda jakiejś mafii. Z USC można ukraść czyste druki dowodów. Dalej już
    bez problemów.
    Twierdzenie że np. baza danych jest zabezpieczona przed dyżurnym informatykiem jest
    śmieszne.

  • 19. Data: 2017-01-25 10:17:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 stycznia 2017 08:45:51 UTC+1 użytkownik Danusia napisał:
    > Z USC można ukraść czyste druki dowodów.

    A to USC mają czyste druki dowodów osobistych i same nadrukowują na nich wymagane
    dane?

  • 20. Data: 2017-01-25 13:34:08
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Danusia"

[...]

    Jak uważacie?j
    ---
    Uważamy, że ... dowód osobisty nie jest oświadczeniem woli by mógł być
    używany do zawierania umów i z tego powodu wymagał dodatkowej ochrony.