eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSDI i nowy regulamin czy jest wiazacy? [dlugie ale IMHO ciekawe] › Re: SDI i nowy regulamin czy jest wiazacy? [dlugie ale IMHO ciekawe]
    From: "pietia" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SDI i nowy regulamin czy jest wiazacy? [dlugie ale IMHO ciekawe]
    Date: Sun, 12 Oct 2003 16:32:33 +0200

    > Och nie, chcą mi utrudnić łamanie prawa, CO ZA DRANIE!

    P2P jest legalne w świetle polskiego prawa, więc nie wiem co Cię gryzie.
    Skąd wiesz co ściągam w p2p? Może share/freeware a wtedy mam do tego prawo.
    Może ściągam prywatne dokumenty udostępniane przez innych userów?

    > Gdzie tak jest napisane?

    Podałem paragraf, przeczytaj ze zrozumieniem - "w celu wykorzystania ich do
    działań związanych z przesyłaniem informacji nie zamówionej przez jej
    odbiorcę, a w _szczególności_ naruszających ustawę (...)"
    Innymi słowy jeśli mam stronę www i na niej umieszczę skrypt popupa którego
    treść ściąga się z mojego dysku - to tepsa może uznać to za złamanie
    regulaminu.
    Nawet jeśli nie naruszam ustawy to nie jestem bezpieczny, bo _w
    szczególności naruszające ustawę_ oznacza że to co nie narusza ustawy też
    może być niemiłe dla TP - nie wiadomo jaka będzie wykładnia TP.

    > To najbliższy BOK masz w Paryżu?

    "TP może rózwnież wprowadzić inną formę odbioru terminala"
    Czy wogóle czytałeś ten paragraf?

    > Jak na mój gust oznacza to, że TPSA nie bierze odpowiedzialności za
    > to, że ludzie nie będą mogli ściągnąć sobie nawet poczty jeśli
    > zbierze się jakaś banda patałachów i właczy kazy, muły czy inne osły.

    ??????
    Masz jakiś poważniejszy problem czy tylko źle wstałeś? "Banda patałachów"
    płaci za łącze którego używa i ma prawo korzystać z jego pełnej
    przepustowości. To, że włączam p2p na noc bo staram się nie zapychać
    _polskiej_ kulawej sieci w godzinach szczytu, to wyłącznie moja dobra wola,
    grzeczność wobec anonimowych modemiarzy. W polskich warunkach sieć jest
    zapychana przez lamerów wysyłających do wszystkich z książki adresowej
    "super odlotowe" filmiki, pps i inne kilkumegowe załączniki. Osobiście
    byłbym za odłączeniem od sieci takich palantów - proszą o pomoc bo sobie ze
    sprzętem poradzić nie umieją, a potem odwdzięczają się zapychając skrzynkę
    klikumegowymi mpgami :/
    Userzy p2p to niewielki odsetek - do tego trzeba mieć nielimitowane czasowo
    połączenie.

    Wracając do tematu:
    Wychodzisz z zalożenia że TP bedzie mieć dobrą wolę.
    To co napisałeś zapewniał już poprzedni regulamin - TP zastrzegała wtedy że
    nie ponosi odpowiedzialności za szybkośc poza swoją siecią. Taki zapis jak
    teraz oznacza, że w centrali mogą zbanować np. wszystkie porty używane przez
    np. gry sieciowe typu UT czy CS i bedzie ok, bo nie biorą odpowiedzialności
    za szybkość połącznenia. Nie zastrzegli, że dołożą starań by przepustowość
    była jak najwyższa - takie zastrzeżnie zagwarantowało by że nie będą celowo
    dławić jakiejś częsci zasobów Internetu. A tak mogą robić to zgodnie z
    Umową.