  • 91. Data: 2019-07-16 21:22:26
    Temat: Re: Resort cyfryzacji bierze się za kradzieże tożsamości
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A po co sąd?
    Spłacasz pożyczkę bankowi dopiero po wyroku sądu?

    -----

  • 92. Data: 2019-07-16 21:26:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Akurat bardzo łatwo uzasadnić: nie dochowała należytej staranności (pozwalając w ten
    sposób na dokonanie przelewu autoryzacyjnego),
    a bank jest instytucją zaufania publicznego i nie może ponosić konsekwencji braku
    staranności zobowiązanej, gdyż odbywałoby się to z
    wielką szkodą społeczną (poczytaj o TK i naszych składkach).

    -----
    > nie sądzę, aby w tym wyroku było napisane, że pomimo sfałszowania podpisu pozwana
    ma płacić

  • 93. Data: 2019-07-16 21:26:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Daj link, że nie ma ;-)

    -----

  • 94. Data: 2019-07-16 21:32:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale to nie jest reguła.
    Szczególnie, gdy ktoś poda w pozwie Twój błędny adres, bo adres jest jedną z metod
    weryfikacji, że Ty to Ty ;-)

    Odpaliłeś adwokatowi cztery paczki z zasądzonej kwoty, a nie chciał całości?

    -----
    > umożliwia mi nie tylko śledzenie w internecie moich spraw, ale bycie informowanym o
    nowo wytaczanych wobec mnie powództwach.
    [...]

  • 95. Data: 2019-07-16 21:34:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 21:22, ąćęłńóśźż pisze:
    > A po co sąd?
    > Spłacasz pożyczkę bankowi dopiero po wyroku sądu?

    Nie spłacam, jeśli nie zawierałem umowy.

    --
    Liwiusz

  • 96. Data: 2019-07-16 21:34:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 21:26, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > braku staranności zobowiązanej, gdyż odbywałoby się to z wielką szkodą
    > społeczną (poczytaj o TK i naszych składkach).

    Czyli to nie jest sprawa ze sfałszowaniem podpisu.

    --
    Liwiusz

  • 97. Data: 2019-07-16 21:39:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 21:32, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ale to nie jest reguła.
    > Szczególnie, gdy ktoś poda w pozwie Twój błędny adres, bo adres jest
    > jedną z metod weryfikacji, że Ty to Ty ;-)

    W mojej sprawie podał zły adres, ale przypisano w systemie sprawę do
    mnie po peselu.

    > Odpaliłeś adwokatowi cztery paczki z zasądzonej kwoty, a nie chciał
    > całości?

    Umówiłem się, że za przyjście na rozprawę dostanie 400.

    --
    Liwiusz

  • 98. Data: 2019-07-16 21:40:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tu mi się robią zajady.
    Nie znasz naszej niezwykłej kasty??
    W tym przypadku kasty referendarzy.

    -----

  • 99. Data: 2019-07-16 21:48:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.07.2019 o 21:17, Liwiusz pisze:

    > Takie są przesłanki negatywne. Jak widać, wystarczy poprawnie opisać w
    > pozwie, z czego wynika to roszczenie, i jeśli argumentacja ta będzie
    > zgodna z prawem, to nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym może być
    > wydany.

    Dobra - jak dla mnie to kpina. Można wystawić nakaz na podstawie
    oświadczenia "wierzyciela" bez cienia uprawdopodobnienia przez niego
    należności.

    --
    Shrek

  • 100. Data: 2019-07-16 21:53:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 21:48, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Dobra - jak dla mnie to kpina. Można wystawić nakaz na podstawie
    > oświadczenia "wierzyciela" bez cienia uprawdopodobnienia przez niego

    Oświadczenie wierzyciela jest takim uprawdopodobnieniem. Jest obowiązek
    wskazania w pozwie dowodów, na podstawie których chcemy wykazać swoje
    roszczenie. Co widzisz złego w tej procedurze?

    --
    Liwiusz