eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Rekojmia - pytanie / problem [?]
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2002-06-13 18:34:28
    Temat: Rekojmia - pytanie / problem [?]
    Od: "rusio" <r...@g...pl>

    Witam!
    Mam w Idei Panasonica GD93. Telefon byl juz 4 razy w naprawie - ciagle
    sie resetowal. Za kazdym razem cos wymieniali, ale telefon nie dziala nadal
    tak jak powinien. Jak oddalem go po raz 5, to powiedzieli ze telefon jest
    sprawny ! Co mam teraz zrobic? Serwis potrzymuje swoja teorie, telefon jest
    niesprawny, a gwarancja konczy sie za 2 tygodnie! Najdziwniejsze jest to, ze
    w testach wychodzi wszystko ok, wiec zaden rzeczoznawca chyba nie pomoze.
    Gdzie sie moge odwolac? Co robic...???

    Napiszcie bo jestem bezradny!

    Pozdrawiam!



  • 2. Data: 2002-06-14 06:24:02
    Temat: Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
    Od: <m...@p...com>

    > Witam!
    >    Mam w Idei Panasonica GD93. Telefon byl juz 4 razy w naprawie - ciagle
    > sie resetowal. Za kazdym razem cos wymieniali, ale telefon nie dziala nadal
    > tak jak powinien. Jak oddalem go po raz 5, to powiedzieli ze telefon jest
    > sprawny ! Co mam teraz zrobic? Serwis potrzymuje swoja teorie, telefon jest
    > niesprawny, a gwarancja konczy sie za 2 tygodnie! Najdziwniejsze jest to, ze
    > w testach wychodzi wszystko ok, wiec zaden rzeczoznawca chyba nie pomoze.
    > Gdzie sie moge odwolac? Co robic...???
    >
    > Napiszcie bo jestem bezradny!
    >
    > Pozdrawiam!
    >
    >
    jeżeli nie upłynął jeszcze 1 rok od daty zakupu, to ptrzejdź z gwarancji na
    rękojmię, z uzasadnieniem, że gwarant nie potrafi wywiazać się ze swoich
    zobowiązań. W ramach rękojmi realizowanej wobec sprzedawcy mozesz odstąpić osd
    umowy, żądać obniżenia ceny, żadać wymiany towaru na nowy niewadliwy.
    reklamację składa się w punkcie sprzesdaży, w którym kupiłeś telefon. Zawczasu
    przygotuj sobie pismo reklamacyjne i oddając telefon poproś o pośwaidczenie
    przyjęcia reklamacji. Nie daj się zbyć odsyłąniem do serwisu. Zgodnie z § 19.
    Dz.U.1995.64.328 Rozporządzenia RM w sprawie szczegółowych warunków zawierania
    i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów sprzedawca
    jest obowiązany załatwić reklamację w miejscu sprzedaży towaru lub w innym
    wybranym przez konsumenta punkcie handlowym sprzedawcy. Sprzedawca nie może
    odmówić przyjęcia reklamacji i żądać, by konsument zgłosił ją wytwórcy lub
    dostawcy. Jeżeli powołanie sie na przepisy nie dałoby rezultatu, to zgłoś
    reklamację listem polecinym za dowodem doręczenia


    pzdr

    marek




    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 3. Data: 2002-06-14 11:32:19
    Temat: Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > > Witam!
    > >     Mam w Idei Panasonica GD93. Telefon byl juz 4 razy w naprawie - ciagle
    > > sie resetowal. Za kazdym razem cos wymieniali, ale telefon nie dziala nadal
    > > tak jak powinien. Jak oddalem go po raz 5, to powiedzieli ze telefon jest
    > > sprawny ! Co mam teraz zrobic? Serwis potrzymuje swoja teorie, telefon jest
    > > niesprawny, a gwarancja konczy sie za 2 tygodnie! Najdziwniejsze jest to, ze
    > > w testach wychodzi wszystko ok, wiec zaden rzeczoznawca chyba nie pomoze.
    > > Gdzie sie moge odwolac? Co robic...???
    > >
    > > Napiszcie bo jestem bezradny!
    > >
    > > Pozdrawiam!
    > >
    > >
    > jeżeli nie upłynął jeszcze 1 rok od daty zakupu, to ptrzejdź z gwarancji na
    > rękojmię, z uzasadnieniem, że gwarant nie potrafi wywiazać się ze swoich
    > zobowiązań. W ramach rękojmi realizowanej wobec sprzedawcy mozesz odstąpić
    osd
    > umowy, żądać obniżenia ceny, żadać wymiany towaru na nowy niewadliwy.
    > reklamację składa się w punkcie sprzesdaży, w którym kupiłeś telefon.
    Zawczasu
    > przygotuj sobie pismo reklamacyjne i oddając telefon poproś o pośwaidczenie
    > przyjęcia reklamacji. Nie daj się zbyć odsyłąniem do serwisu. Zgodnie z § 19.
    > Dz.U.1995.64.328 Rozporządzenia RM w sprawie szczegółowych warunków
    zawierania
    > i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów
    sprzedawca
    > jest obowiązany załatwić reklamację w miejscu sprzedaży towaru lub w innym
    > wybranym przez konsumenta punkcie handlowym sprzedawcy. Sprzedawca nie może
    > odmówić przyjęcia reklamacji i żądać, by konsument zgłosił ją wytwórcy lub
    > dostawcy. Jeżeli powołanie sie na przepisy nie dałoby rezultatu, to zgłoś
    > reklamację listem polecinym za dowodem doręczenia
    >

    Tylko ze przy rekojmi jest problem tego typu ze nie mozna sie powolywac na te
    sama wade jesli wczesniej byla ona przedmiotem roszczenia z reklamacji. Ha ale
    w tym wypadku mozesz jeszcze zerknac do warunkow w dokumencie gwarancynjym - na
    jakich zasadch uznali ze bedzie mozna odstapic od umowy najczesciej ilosc
    napraw - no ijeszcze jedno czy w tym dokumencie przez te 4 naprawy pisali co
    robili - i jakie efekty to przynioslo
    Coz moze nie beda podnosili tego ze co do wady byla juz reklamacjia - napisz
    pismo z zadaniem odstapienia od umowy, przyjij koniezcnie zgloszeie przyjecia
    reeklamacji w ramach rekojmii - mozesz zaznaczyc to w zgloszeniu ze nie chodzi
    CI o odstapienie od umowy na zasadach reklamacji tylko rekojmi - mam propozycje
    nie podawaj nr.tel. kontaktowego - neich sie postaraja poinformowac Cie o
    wyniku reklamacji - jesli tego nie uczynia w ciagu 14 dni musza uwzglednic
    twoje roszczenie. Przysla Ci polecony - najprawdopodobniej. JEsli nie
    uwzglednia nie obejdzie sie bez rzeczoznawcy.
    Zglos sie do PIHu oni podaja Ci namiary na jakiegos
    Dominik i...@h...pl napisz co udalo sie zalatwic


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 4. Data: 2002-06-14 11:44:20
    Temat: Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
    Od: <p...@p...onet.pl>

    1. Jest problem bo nie wolno co do tej samej wady zglsoic roszczenia w ramach
    rękojmi jeśli wcześniej było juz zgłaszane w ramach reklamacji.
    2. Moze o tym nie wie sprzedawca. Zreszta dobrze podpowiada przedmówca.
    3. Zobacz w dokumencie gwarancyjnym na jakich warunkach umozliwiają odstąpienie
    od umowy ? Najczęściej jest to okerslona ilść napraw. Może to wystarczy do
    rozwiązania umowy.
    4. Jeśli zdecydujesz się na rękojmie.
    - koniecznie w zgłoszeniu reklamacji zaznacz iż chodzi o reklamacje w ramach
    rękojmi
    - koniecznie postaraj się aby była data przyjęcia zgłsozenia
    - w miejscu w zglsozeniu gdzie beda pyali o termin wystapienia wady podaj w
    trakcieużytkowania
    - nie podawaj nr.kontaktowego telefonu do siebie, powiedz ze nie masz
    - podaj za to adres :-)

    Ha i czekaj 14 dni (Ktos kiedys mówił ze roboczych mnie wydaje sie ze to bzdura
    prosze o sprostowanie)
    Jesli nie doczekasz sie na zadna ifo to dobrze znaczy ze uznali reklamacje
    wedlug Twojego roszczenia.

    Jak chcesz i...@h...pl


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 5. Data: 2002-06-15 08:00:48
    Temat: Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Witam z tej strony Dominik

    Moim daniem są trzy drogi którymi można starać się zmierzać do rozwiązania
    sprawy.

    1/ Korzystanie dalej z uprawnień w ramach reklamacji, i powołanie się na fakt
    niezaradności gwaranta - tylko w dokumencie gwarancyjnym należy sprawdzić czy
    została przewidziana ewentualność odstąpienia od umowy, oraz na jakich
    zasadach, najczęściej określona ilość nieudanych napraw.

    2/ Można potraktować sytuację iż w ramach reklamacji naprawa nie doprowadziła
    do usunięcia wady i bezpośrednio przejść w reżim rękojmi, co da Ci możliwość
    żądania odstąpienia od umowy (rzecz oznaczona co do gatunku) nie będziesz więc
    musiał przyjmować kolejnych napraw - tylko ze musisz się liczyć z tym że
    przyjmujący będzie kwestionował fakt wystąpienia wady - w Twoim przypadku
    podstawą do tego będą adnotacje poczynione w książce gwarancyjnej przy
    ostatniej naprawie reklamacyjnej gdzie napisano ze sprzęt jest sprawny - więc
    moim zdaniem nieodzownym będzie oddanie sprzętu do rzeczoznawcy -

    3/ Trzecie rozwiązanie, wymyślone przeze mnie. Czy opisywałeś w zgłoszeniu
    reklamacyjnym na czym wada polega, czy nazwałeś ją ? Oraz czy serwis przy
    ostatniej adnotacji poczynionej w książce uczynił wpis, o treści iż ta wada
    którą nazwanej została usunięta ? Jeśli tak to rewelacja - skoro sprzęt wg.
    nich jest sprawny w chwili odbioru, oznacza to że wada z jaką przychodzisz
    ponownie jest wada nową, jednak w Twoim przekonaniu nadal to jest ta stara o
    ile dobrze rozumiem ale lepiej aby była traktowana jako NOWA - zgłoś jak gdyby
    nigdy nic, iż sprzęt jest wadliwy, możesz nazwać wadę, tylko nie tak samo jak
    pierwszym razem przy reklamacji ! Zarządzaj odstąpienia od umowy powołując się
    na uprawnienia wynikające z rękojmi - zaznacz koniecznie, iż sprzęt reklamowany
    był już wcześniej naprawiany, czego potwierdzeniem jest dokument gwarancyjny.
    Termin wykrycia wady - albo podaj datę po odbiorze sprzętu po ostatniej
    naprawie reklamacyjnej, albo w trakcie użytkowania - takie stwierdzenie. Poza
    tym nie podawaj nr tel o czym mówiłem wcześniej ani nie zgadzaj się na inne niż
    pisemne powiadomienie o rozpatrzeniu reklamacji - najlepiej nic się nie odzywaj
    co do tego jeśli oni zaczną ten temat nie mam telefonu powiedz, jeśli każą Ci
    przyjść do sklepu dowiedzieć się w sprawie, wysłuchaj ich ale NIC nie podpisuj
    gdzie będzie o tym mowa, albowiem mają 14 dni od zgłoszenia reklamacyjnego z
    dostarczonym towarem na rozpatrzenie (w ciągu tego terminu muszą dać Ci info o
    reklamacji pisemnie, na podany adres, więc go podaj chyba że zgodzisz się
    inaczej o czym pisałem powyżej nie rób tego ) może się zdażyć że będą naciskali
    na przedłużenie tego terminu pamiętaj skuteczne jest tylko przedłużenie na
    które Ty pisemnie wyraziłeś zgodę. Więc uważaj co podpisujesz.

    No i cóż pozostaje nam czekać - nie mogą zablokować Ci ządania odstąpienia od
    umowy poprzez naprawę bo to jest rzecz oznaczona co do gatunku - więc w grę
    wchodzi wymiana na nowy tel NIEZWŁOCZNA - lub obniżenie ceny, nie usunięcie
    wady - ALE POWIEM CI ze to cze boje o to z Rzecznikiem praw Konsumentów -
    stojąc po stronie poroducenta - więc troche jestem niekonsekwentny bo saam
    przeciwstawiam się swoim przekonaniom,

    Ha no i jeszcze kwestia odszkodowania ewentualnego za to iz musiales placic
    abonament a nie miales mozliwosci korzystania z uslug - no i rozwiazanie um ale
    nad tym musze sie zastanowic

    i...@h...pl

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 6. Data: 2002-06-15 08:17:12
    Temat: Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
    Od: "rusio" <r...@g...pl>

    Ok! Wilekie dzieki wszystkim ktorzy mi pomogli! Od poniedzialku zaczynam
    dzialac!

    Jeszcze raz dzieki!
    Pozdrawiam!

    Rusio


    Użytkownik <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:6...@n...onet.pl...
    > Witam z tej strony Dominik
    >
    > Moim daniem są trzy drogi którymi można starać się zmierzać do rozwiązania
    > sprawy.
    >
    > 1/ Korzystanie dalej z uprawnień w ramach reklamacji, i powołanie się na
    fakt
    > niezaradności gwaranta - tylko w dokumencie gwarancyjnym należy sprawdzić
    czy
    > została przewidziana ewentualność odstąpienia od umowy, oraz na jakich
    > zasadach, najczęściej określona ilość nieudanych napraw.
    >
    > 2/ Można potraktować sytuację iż w ramach reklamacji naprawa nie
    doprowadziła
    > do usunięcia wady i bezpośrednio przejść w reżim rękojmi, co da Ci
    możliwość
    > żądania odstąpienia od umowy (rzecz oznaczona co do gatunku) nie będziesz
    więc
    > musiał przyjmować kolejnych napraw - tylko ze musisz się liczyć z tym że
    > przyjmujący będzie kwestionował fakt wystąpienia wady - w Twoim przypadku
    > podstawą do tego będą adnotacje poczynione w książce gwarancyjnej przy
    > ostatniej naprawie reklamacyjnej gdzie napisano ze sprzęt jest sprawny -
    więc
    > moim zdaniem nieodzownym będzie oddanie sprzętu do rzeczoznawcy -
    >
    > 3/ Trzecie rozwiązanie, wymyślone przeze mnie. Czy opisywałeś w zgłoszeniu
    > reklamacyjnym na czym wada polega, czy nazwałeś ją ? Oraz czy serwis przy
    > ostatniej adnotacji poczynionej w książce uczynił wpis, o treści iż ta
    wada
    > którą nazwanej została usunięta ? Jeśli tak to rewelacja - skoro sprzęt
    wg.
    > nich jest sprawny w chwili odbioru, oznacza to że wada z jaką przychodzisz
    > ponownie jest wada nową, jednak w Twoim przekonaniu nadal to jest ta stara
    o
    > ile dobrze rozumiem ale lepiej aby była traktowana jako NOWA - zgłoś jak
    gdyby
    > nigdy nic, iż sprzęt jest wadliwy, możesz nazwać wadę, tylko nie tak samo
    jak
    > pierwszym razem przy reklamacji ! Zarządzaj odstąpienia od umowy powołując
    się
    > na uprawnienia wynikające z rękojmi - zaznacz koniecznie, iż sprzęt
    reklamowany
    > był już wcześniej naprawiany, czego potwierdzeniem jest dokument
    gwarancyjny.
    > Termin wykrycia wady - albo podaj datę po odbiorze sprzętu po ostatniej
    > naprawie reklamacyjnej, albo w trakcie użytkowania - takie stwierdzenie.
    Poza
    > tym nie podawaj nr tel o czym mówiłem wcześniej ani nie zgadzaj się na
    inne niż
    > pisemne powiadomienie o rozpatrzeniu reklamacji - najlepiej nic się nie
    odzywaj
    > co do tego jeśli oni zaczną ten temat nie mam telefonu powiedz, jeśli każą
    Ci
    > przyjść do sklepu dowiedzieć się w sprawie, wysłuchaj ich ale NIC nie
    podpisuj
    > gdzie będzie o tym mowa, albowiem mają 14 dni od zgłoszenia reklamacyjnego
    z
    > dostarczonym towarem na rozpatrzenie (w ciągu tego terminu muszą dać Ci
    info o
    > reklamacji pisemnie, na podany adres, więc go podaj chyba że zgodzisz się
    > inaczej o czym pisałem powyżej nie rób tego ) może się zdażyć że będą
    naciskali
    > na przedłużenie tego terminu pamiętaj skuteczne jest tylko przedłużenie na
    > które Ty pisemnie wyraziłeś zgodę. Więc uważaj co podpisujesz.
    >
    > No i cóż pozostaje nam czekać - nie mogą zablokować Ci ządania odstąpienia
    od
    > umowy poprzez naprawę bo to jest rzecz oznaczona co do gatunku - więc w
    grę
    > wchodzi wymiana na nowy tel NIEZWŁOCZNA - lub obniżenie ceny, nie
    usunięcie
    > wady - ALE POWIEM CI ze to cze boje o to z Rzecznikiem praw Konsumentów -
    > stojąc po stronie poroducenta - więc troche jestem niekonsekwentny bo saam
    > przeciwstawiam się swoim przekonaniom,
    >
    > Ha no i jeszcze kwestia odszkodowania ewentualnego za to iz musiales
    placic
    > abonament a nie miales mozliwosci korzystania z uslug - no i rozwiazanie
    um ale
    > nad tym musze sie zastanowic
    >
    > i...@h...pl
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



  • 7. Data: 2002-06-15 08:22:10
    Temat: Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Jeśli chcesz poklikac on line jestem na www.chat.hoga.pl KRUGER
    w pokoju poznajmy sie zapraszam TERAZ

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 8. Data: 2002-06-15 08:53:00
    Temat: Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
    Od: "rusio" <r...@g...pl>

    Jeszcze jedno pytanie. Zgodnie z tym co piszecie:

    > jeżeli nie upłynął jeszcze 1 rok od daty zakupu, to ptrzejdź z gwarancji
    na
    rękojmię, z uzasadnieniem, że gwarant nie potrafi wywiazać się ze swoich
    zobowiązań. [ Jak to udowodnic sprzedawcy? ]

    > Korzystanie dalej z uprawnień w ramach reklamacji, i powołanie się na fakt
    > niezaradności gwaranta - tylko w dokumencie gwarancyjnym należy sprawdzić
    czy
    > została przewidziana ewentualność odstąpienia od umowy, oraz na jakich
    > zasadach, najczęściej określona ilość nieudanych napraw.

    > 2/ Można potraktować sytuację iż w ramach reklamacji naprawa nie
    doprowadziła
    > do usunięcia wady [ Jak to udowodnic sprzedawcy? ] i
    bezpośrednio przejść w reżim rękojmi, co da Ci możliwość
    > żądania odstąpienia od umowy (rzecz oznaczona co do gatunku) nie będziesz
    więc
    > musiał przyjmować kolejnych napraw - tylko ze musisz się liczyć z tym że
    > przyjmujący będzie kwestionował fakt wystąpienia wady - w Twoim przypadku
    > podstawą do tego będą adnotacje poczynione w książce gwarancyjnej przy
    > ostatniej naprawie reklamacyjnej gdzie napisano ze sprzęt jest sprawny -
    więc
    > moim zdaniem nieodzownym będzie oddanie sprzętu do rzeczoznawcy - [ a
    rzeczoznawca powie ze dziala - tak jak pisalem, telefon przechodzi testy w
    100% ]


    Wszystko pieknie, tylko jak udowodnic sprzedawcy niezaradnosc gwaranta?
    Przeciez sprzedawca musi zobaczyc ze telefon rzeczywiscie nie dziala - a on
    sie np. nie zresetuje w salonie. Przeciez nie uwierzy mi na slowo honoru ze
    "telefon nie dziala" ! Musi wykazywac widoczne wady, a moj takich nie ma.
    Pojde do salonu, pokaze karte gwarancyjna, pokaze telefon, a koles mi powie
    ze przeciez wszystko jest ok!

    I co wtedy?



  • 9. Data: 2002-06-15 10:52:50
    Temat: Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
    Od: <p...@p...onet.pl>


    > Wszystko pieknie, tylko jak udowodnic sprzedawcy niezaradnosc gwaranta?
    > Przeciez sprzedawca musi zobaczyc ze telefon rzeczywiscie nie dziala - a on
    > sie np. nie zresetuje w salonie. Przeciez nie uwierzy mi na slowo honoru ze
    > "telefon nie dziala" ! Musi wykazywac widoczne wady, a moj takich nie ma.
    > Pojde do salonu, pokaze karte gwarancyjna, pokaze telefon, a koles mi powie
    > ze przeciez wszystko jest ok!
    >
    > I co wtedy?
    >

    Widzisz tutaj bede TWARDY jesli jest wada to rzeczoznawca ja wykryje, jesli jej
    nie wykryje mozesz oddac do inego, a jesli nadal nei wykryje nic no to tracisz
    powazny punkt oparcia.

    Najlepiej zglos sie do PIHu albo do federacji konsumentow ich postepowanie
    zawsze jest PRO konsumenckie do bulu producentow wiec - poleca Ci rzeczoznawce.
    ALe cierpliwie moim zdaniem powinienes zlozyc koleny wniosek i czekac 14 dni
    zapewne uznaja ze nie ma wady, i zglaszasz sie wtredy do rzeczoznawy, i
    ponownie reklamacja, zamecz ich - JESLI OCZYWISCIE TA WADA JEST :-) sorki za
    sceptycyzm ale staram sie jak moge byc sprawiedliwym



    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1