  • 1. Data: 2002-06-13 16:47:19
    Temat: korepetycje a podatki
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com>

    Teoretycznie każdy student który dorabia sobie na korepetycjach itd
    powinien od tego płacić podatek o ile nawet nie ZUS (jeżeli się mylę -
    proszę poprawić), ale to chyba absurd - nikt tak nie robi i chyba jest to
    'dobre'.

    Jaka jest szansa ża US się przyczepiłby do takiej osoby ? chyba żadna ?

    I czy argumentacja - uczyłem go bo go lubię, a on mi dawał kasę bo mnie
    lubi itd - jest skuteczna, O ILE wszystko jest 100% nie oficjalne itd
    (czyli student 'rezygnuje' np z liczenia tego czasu 'pracy' do emerytury,
    nie może oficjalnie ściągać kasy od ew. dłużnika - ale to raczej rzeczy i
    tak zbyteczne).

    --
    Rafał 'Raf256' Maj

  • 2. Data: 2002-06-13 18:04:34
    Temat: Re: korepetycje a podatki
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com> napisał w wiadomości

    > Jaka jest szansa ża US się przyczepiłby do takiej osoby ? chyba żadna ?

    Ja bym sie trzymala tego---->

    § 2. Nie jest przestępstwem skarbowym lub wykroczeniem skarbowym czyn
    zabroniony, którego społeczna szkodliwość jest znikoma. :-))
    [USTAWA z dnia 10 września 1999 r. Kodeks karny skarbowy(Dz. U. z dnia 15
    października 1999 r.)] Przepisy wstepne art1 §2

    Poza tym jest cos takiego, ze od kwoty jednorazowo nie przekraczajacej ...tu
    nie wiem - swego czasu bylo to chyba 40 zl, podatku sie nie nalicza. :-))

    HaNkA

  • 3. Data: 2002-06-13 20:15:10
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com>

    "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> wrote in

> [...]
    >
    > Poza tym jest cos takiego, ze od kwoty jednorazowo nie przekraczajacej
    > ...tu nie wiem - swego czasu bylo to chyba 40 zl, podatku sie nie

    czy ktoś ma może podstawę prawną do aktualnej wersji tej ustawy ?

    jeżeli jednorazowo biorę np. 40, za np. godzinę, to nawet jeżeli w efekcie
    wychodzi sporo (ponad 2000/rok) to i tak jest o.k. ?

    --
    Rafał 'Raf256' Maj