eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRekojmia - pytanie / problem [?] › Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
    pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "rusio" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
    Date: Sat, 15 Jun 2002 10:53:00 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 39
    Message-ID: <aeevb7$728$1@news.tpi.pl>
    References: <6...@n...onet.pl>
    <6...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: pn211.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl
    X-Trace: news.tpi.pl 1024131240 7240 213.76.109.211 (15 Jun 2002 08:54:00 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 15 Jun 2002 08:54:00 +0000 (UTC)
    X-Notice-1: This post has been postprocessed on the news.tpi.pl server.
    X-Notice-2: Subject line has been filtered and leading Odp: string removed.
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
    X-Subject: Odp: Rekojmia - pytanie / problem [?]
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:97088
    [ ukryj nagłówki ]

    Jeszcze jedno pytanie. Zgodnie z tym co piszecie:

    > jeżeli nie upłynął jeszcze 1 rok od daty zakupu, to ptrzejdź z gwarancji
    na
    rękojmię, z uzasadnieniem, że gwarant nie potrafi wywiazać się ze swoich
    zobowiązań. [ Jak to udowodnic sprzedawcy? ]

    > Korzystanie dalej z uprawnień w ramach reklamacji, i powołanie się na fakt
    > niezaradności gwaranta - tylko w dokumencie gwarancyjnym należy sprawdzić
    czy
    > została przewidziana ewentualność odstąpienia od umowy, oraz na jakich
    > zasadach, najczęściej określona ilość nieudanych napraw.

    > 2/ Można potraktować sytuację iż w ramach reklamacji naprawa nie
    doprowadziła
    > do usunięcia wady [ Jak to udowodnic sprzedawcy? ] i
    bezpośrednio przejść w reżim rękojmi, co da Ci możliwość
    > żądania odstąpienia od umowy (rzecz oznaczona co do gatunku) nie będziesz
    więc
    > musiał przyjmować kolejnych napraw - tylko ze musisz się liczyć z tym że
    > przyjmujący będzie kwestionował fakt wystąpienia wady - w Twoim przypadku
    > podstawą do tego będą adnotacje poczynione w książce gwarancyjnej przy
    > ostatniej naprawie reklamacyjnej gdzie napisano ze sprzęt jest sprawny -
    więc
    > moim zdaniem nieodzownym będzie oddanie sprzętu do rzeczoznawcy - [ a
    rzeczoznawca powie ze dziala - tak jak pisalem, telefon przechodzi testy w
    100% ]


    Wszystko pieknie, tylko jak udowodnic sprzedawcy niezaradnosc gwaranta?
    Przeciez sprzedawca musi zobaczyc ze telefon rzeczywiscie nie dziala - a on
    sie np. nie zresetuje w salonie. Przeciez nie uwierzy mi na slowo honoru ze
    "telefon nie dziala" ! Musi wykazywac widoczne wady, a moj takich nie ma.
    Pojde do salonu, pokaze karte gwarancyjna, pokaze telefon, a koles mi powie
    ze przeciez wszystko jest ok!

    I co wtedy?


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1