eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRekojmia - pytanie / problem [?] › Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
    pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "rusio" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
    Date: Sat, 15 Jun 2002 10:17:12 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 98
    Message-ID: <aeet4o$nfa$1@news.tpi.pl>
    References: <6...@n...onet.pl>
    <6...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: pq186.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl
    X-Trace: news.tpi.pl 1024128985 24042 217.99.0.186 (15 Jun 2002 08:16:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 15 Jun 2002 08:16:25 +0000 (UTC)
    X-Notice-1: This post has been postprocessed on the news.tpi.pl server.
    X-Notice-2: Subject line has been filtered and leading Odp: string removed.
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
    X-Subject: Odp: Rekojmia - pytanie / problem [?]
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:97084
    [ ukryj nagłówki ]

    Ok! Wilekie dzieki wszystkim ktorzy mi pomogli! Od poniedzialku zaczynam
    dzialac!

    Jeszcze raz dzieki!
    Pozdrawiam!

    Rusio


    Użytkownik <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:6...@n...onet.pl...
    > Witam z tej strony Dominik
    >
    > Moim daniem są trzy drogi którymi można starać się zmierzać do rozwiązania
    > sprawy.
    >
    > 1/ Korzystanie dalej z uprawnień w ramach reklamacji, i powołanie się na
    fakt
    > niezaradności gwaranta - tylko w dokumencie gwarancyjnym należy sprawdzić
    czy
    > została przewidziana ewentualność odstąpienia od umowy, oraz na jakich
    > zasadach, najczęściej określona ilość nieudanych napraw.
    >
    > 2/ Można potraktować sytuację iż w ramach reklamacji naprawa nie
    doprowadziła
    > do usunięcia wady i bezpośrednio przejść w reżim rękojmi, co da Ci
    możliwość
    > żądania odstąpienia od umowy (rzecz oznaczona co do gatunku) nie będziesz
    więc
    > musiał przyjmować kolejnych napraw - tylko ze musisz się liczyć z tym że
    > przyjmujący będzie kwestionował fakt wystąpienia wady - w Twoim przypadku
    > podstawą do tego będą adnotacje poczynione w książce gwarancyjnej przy
    > ostatniej naprawie reklamacyjnej gdzie napisano ze sprzęt jest sprawny -
    więc
    > moim zdaniem nieodzownym będzie oddanie sprzętu do rzeczoznawcy -
    >
    > 3/ Trzecie rozwiązanie, wymyślone przeze mnie. Czy opisywałeś w zgłoszeniu
    > reklamacyjnym na czym wada polega, czy nazwałeś ją ? Oraz czy serwis przy
    > ostatniej adnotacji poczynionej w książce uczynił wpis, o treści iż ta
    wada
    > którą nazwanej została usunięta ? Jeśli tak to rewelacja - skoro sprzęt
    wg.
    > nich jest sprawny w chwili odbioru, oznacza to że wada z jaką przychodzisz
    > ponownie jest wada nową, jednak w Twoim przekonaniu nadal to jest ta stara
    o
    > ile dobrze rozumiem ale lepiej aby była traktowana jako NOWA - zgłoś jak
    gdyby
    > nigdy nic, iż sprzęt jest wadliwy, możesz nazwać wadę, tylko nie tak samo
    jak
    > pierwszym razem przy reklamacji ! Zarządzaj odstąpienia od umowy powołując
    się
    > na uprawnienia wynikające z rękojmi - zaznacz koniecznie, iż sprzęt
    reklamowany
    > był już wcześniej naprawiany, czego potwierdzeniem jest dokument
    gwarancyjny.
    > Termin wykrycia wady - albo podaj datę po odbiorze sprzętu po ostatniej
    > naprawie reklamacyjnej, albo w trakcie użytkowania - takie stwierdzenie.
    Poza
    > tym nie podawaj nr tel o czym mówiłem wcześniej ani nie zgadzaj się na
    inne niż
    > pisemne powiadomienie o rozpatrzeniu reklamacji - najlepiej nic się nie
    odzywaj
    > co do tego jeśli oni zaczną ten temat nie mam telefonu powiedz, jeśli każą
    Ci
    > przyjść do sklepu dowiedzieć się w sprawie, wysłuchaj ich ale NIC nie
    podpisuj
    > gdzie będzie o tym mowa, albowiem mają 14 dni od zgłoszenia reklamacyjnego
    z
    > dostarczonym towarem na rozpatrzenie (w ciągu tego terminu muszą dać Ci
    info o
    > reklamacji pisemnie, na podany adres, więc go podaj chyba że zgodzisz się
    > inaczej o czym pisałem powyżej nie rób tego ) może się zdażyć że będą
    naciskali
    > na przedłużenie tego terminu pamiętaj skuteczne jest tylko przedłużenie na
    > które Ty pisemnie wyraziłeś zgodę. Więc uważaj co podpisujesz.
    >
    > No i cóż pozostaje nam czekać - nie mogą zablokować Ci ządania odstąpienia
    od
    > umowy poprzez naprawę bo to jest rzecz oznaczona co do gatunku - więc w
    grę
    > wchodzi wymiana na nowy tel NIEZWŁOCZNA - lub obniżenie ceny, nie
    usunięcie
    > wady - ALE POWIEM CI ze to cze boje o to z Rzecznikiem praw Konsumentów -
    > stojąc po stronie poroducenta - więc troche jestem niekonsekwentny bo saam
    > przeciwstawiam się swoim przekonaniom,
    >
    > Ha no i jeszcze kwestia odszkodowania ewentualnego za to iz musiales
    placic
    > abonament a nie miales mozliwosci korzystania z uslug - no i rozwiazanie
    um ale
    > nad tym musze sie zastanowic
    >
    > i...@h...pl
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1