  • 1. Data: 2002-06-13 19:06:02
    Temat: produkcja programow komputerowych
    Od: "Stefan" <r...@p...onet.pl>

    Mam zamiar produkowac programy komputerowe na indywidualne zlecenia w
    oparciu o umowe o dzielo. Chodzi mi o to czy musze miec zarejestrowana
    dzialalnosc gospodarcza czy tez wystarczy spisanie umowy o dzielo i
    zaplacenie podatku od zrealizowanej umowy. Prosze o odpowiedz rowniez na
    e-mail, bo nie sledze tej grupy.
    Jeszcze chcialbym wiedziec jak place ten podatek, czy przychodze do urzedu
    podatkowego z umowa o dzielo oswiadczajac ze jestem tworca, czy jakos
    inaczej to sie zalatwia.

  • 2. Data: 2002-06-14 20:42:44
    Temat: Re: produkcja programow komputerowych
    Od: "Janefair" <j...@t...pl>

    Użytkownik "Stefan" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeszcze chcialbym wiedziec jak place ten podatek, czy przychodze do urzedu
    > podatkowego z umowa o dzielo oswiadczajac ze jestem tworca, czy jakos

    witam

    Nie musisz mieć zarejestrowanej działalności gospodarczej w tym wypadku -
    wystarczy ,że spiszesz umowę ze zleceiodawcą.
    Z tego co wiem , to w przypadku umowy o dzieło 50% stanowią koszty uzyskania
    przychodu , podatek płacisz w wysokości 10% kwoty , na którą opiewa umowa o
    dzieło - niestery nie możesz wystawić faktury VAT, a jedynie rachunek
    swojemu zleceniodawcy

    Płacąc zaliczkę na podatek dochodowy ,w wypełnianym poleceniu
    przelewu/wypłaty w rubryce - "tytułem" podajesz numer rachunku jaki
    wystawiłeś zleceniodawcy i numer umowy , np. rachunek 1/2002 - umowa o
    dzieło nr 1,

    pozdr