  • 1. Data: 2002-06-13 17:30:45
    Temat: Oszustwo.
    Od: "Michał" <m...@N...interia.pl>

    Witam!

    Mam taki problem. Ponad rok temu niejaka Mariola R. z Żor kupiła ode mnie
    samochód. Niestety zgodziłem się na zapłacenie po upływie dwóch tygodni od
    przekazania samochodu (mam odpowiednie oświadczenie).Po dwóch tygodniach ww.
    pani zadzwoniła, powiedziała żeby się nie niepokoić, zapewniła, że
    przywiezie pieniądze na następny dzień. No i tak mnie zwodziła przez
    miesiąc. W końcu oddałem sprawę na policję. Okazało się, że pani Mariola ma
    na swoim koncie już kilka(naście?) podobnych wyłudzeń ,i że od kilku dni
    siedzi w więzeniu w związku z odwieszeniem poprzedniego wyroku. Oszukała
    mnie wiedząc, że wkrótce pójdzie do więzienia i nie będzie mogła zapłacić.
    Założyłem więc sprawę z powództwa cywilnego. Kilka dni temu otrzymałem
    wyrok - prawo do wynajęcia komornika, w celu ściągnięcia długu. Jednakże
    przed tym zadzwoniłem na policję, aby dowiedzieć się jak wygląda
    dochodzenie. Okazało się, że kilka tygodni temu pani R. opuściła
    więzenie -została zwolniona przed końcem wyroku. Nie wiem z jakiego powodu.
    Dowiedziałem się też, że w związku z poprzednimi sprawami komornik nie raz u
    tej pani był i nic nie wskórał- w jej mieszkaniu znajduje się jedynie stary
    tapczan i telewizor, mieszkanie należy do spółdzielni, a właścicielami
    wszelkich dóbr są osoby, którym pani Mariola je przepisała. Okazało się
    również, że ta pani nie ma zarobków, gdyż pracowała "społecznie" (jako
    wiceprezes :) )w jedej z agencji sprzedaży nieruchomości w okolicy. Tak więc
    nie ma z czego ściągnąć długu.

    No i teraz mam problem. Mam wyrok sądu, mogę wynająć komornika -koszt 120zł-
    i stracić rownież te pieniądze, gdyż komornik nie będzie miał możliwości
    ściągnięcia długu. Dług to 3500zł+ ustawowe odsetki+kosty postępowania
    sądowego.

    Czy ktoś mi może powiedzieć, co zrobić?
    Wkrótce ma zostać zakończone dochodzenie i sprawa zostanie skierowana do
    sądu tym razem jako sprawa karna. Poza mną jest jeszcze kilka poszkodowanych
    osób.

    Ludzie nie dajcie się tak wrobić. Ja już mam nauczkę na całe życie. Mariola
    R. przedstawiła się jako prezes firmy - okazało się, że to prawda, z tym że
    ta firma jest też podejrzewana o różne machlojki.

    Jeśli ktoś chciałby znać bliższe szczegóły, to zapraszam na priv.
    Michał

  • 2. Data: 2002-06-13 18:18:53
    Temat: Re: Oszustwo.
    Od: "lord" <r...@p...onet.pl>

    wynajmij kolesi od windykacji na poczatku beda chcieli z niej sciagnac droga
    (legalna) kase za okolo 10 dla nich a potem jezeli pierwszy sposob zawiedzie
    droga (mniej legalna) ale juz za 20-30 % dla nich

  • 3. Data: 2002-06-13 20:09:05
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik lord <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aeanms$540$...@n...onet.pl...
> [...]
    zawiedzie
    > droga (mniej legalna) ale juz za 20-30 % dla nich

    Hmm.... Jak nic nie ma to i tak nie pomoze. Sprobuj za 2-3 lata cos od niej
    egzekwowac. Moze wtedy bedzie
    juz miala jakis majatek :) (najlepiej do 3 lat, bo sie odsetki nie
    przedawnia...)

    KOnradG.

  • 4. Data: 2002-06-14 05:27:31
    Od: "lord" <r...@p...onet.pl>

    przy tych kolesiach w drugiej opcji znajdzie kase :)