eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRekojmia - pytanie / problem [?] › Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!news.rmf.pl!agh.edu.
    pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
    Date: 15 Jun 2002 10:00:48 +0200
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 58
    Message-ID: <6...@n...onet.pl>
    References: <6...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1024128048 29066 192.168.240.245 (15 Jun 2002 08:00:48 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 15 Jun 2002 08:00:48 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 217.99.105.157, 213.180.130.14
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows 98; Win 9x 4.90)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:97082
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam z tej strony Dominik

    Moim daniem są trzy drogi którymi można starać się zmierzać do rozwiązania
    sprawy.

    1/ Korzystanie dalej z uprawnień w ramach reklamacji, i powołanie się na fakt
    niezaradności gwaranta - tylko w dokumencie gwarancyjnym należy sprawdzić czy
    została przewidziana ewentualność odstąpienia od umowy, oraz na jakich
    zasadach, najczęściej określona ilość nieudanych napraw.

    2/ Można potraktować sytuację iż w ramach reklamacji naprawa nie doprowadziła
    do usunięcia wady i bezpośrednio przejść w reżim rękojmi, co da Ci możliwość
    żądania odstąpienia od umowy (rzecz oznaczona co do gatunku) nie będziesz więc
    musiał przyjmować kolejnych napraw - tylko ze musisz się liczyć z tym że
    przyjmujący będzie kwestionował fakt wystąpienia wady - w Twoim przypadku
    podstawą do tego będą adnotacje poczynione w książce gwarancyjnej przy
    ostatniej naprawie reklamacyjnej gdzie napisano ze sprzęt jest sprawny - więc
    moim zdaniem nieodzownym będzie oddanie sprzętu do rzeczoznawcy -

    3/ Trzecie rozwiązanie, wymyślone przeze mnie. Czy opisywałeś w zgłoszeniu
    reklamacyjnym na czym wada polega, czy nazwałeś ją ? Oraz czy serwis przy
    ostatniej adnotacji poczynionej w książce uczynił wpis, o treści iż ta wada
    którą nazwanej została usunięta ? Jeśli tak to rewelacja - skoro sprzęt wg.
    nich jest sprawny w chwili odbioru, oznacza to że wada z jaką przychodzisz
    ponownie jest wada nową, jednak w Twoim przekonaniu nadal to jest ta stara o
    ile dobrze rozumiem ale lepiej aby była traktowana jako NOWA - zgłoś jak gdyby
    nigdy nic, iż sprzęt jest wadliwy, możesz nazwać wadę, tylko nie tak samo jak
    pierwszym razem przy reklamacji ! Zarządzaj odstąpienia od umowy powołując się
    na uprawnienia wynikające z rękojmi - zaznacz koniecznie, iż sprzęt reklamowany
    był już wcześniej naprawiany, czego potwierdzeniem jest dokument gwarancyjny.
    Termin wykrycia wady - albo podaj datę po odbiorze sprzętu po ostatniej
    naprawie reklamacyjnej, albo w trakcie użytkowania - takie stwierdzenie. Poza
    tym nie podawaj nr tel o czym mówiłem wcześniej ani nie zgadzaj się na inne niż
    pisemne powiadomienie o rozpatrzeniu reklamacji - najlepiej nic się nie odzywaj
    co do tego jeśli oni zaczną ten temat nie mam telefonu powiedz, jeśli każą Ci
    przyjść do sklepu dowiedzieć się w sprawie, wysłuchaj ich ale NIC nie podpisuj
    gdzie będzie o tym mowa, albowiem mają 14 dni od zgłoszenia reklamacyjnego z
    dostarczonym towarem na rozpatrzenie (w ciągu tego terminu muszą dać Ci info o
    reklamacji pisemnie, na podany adres, więc go podaj chyba że zgodzisz się
    inaczej o czym pisałem powyżej nie rób tego ) może się zdażyć że będą naciskali
    na przedłużenie tego terminu pamiętaj skuteczne jest tylko przedłużenie na
    które Ty pisemnie wyraziłeś zgodę. Więc uważaj co podpisujesz.

    No i cóż pozostaje nam czekać - nie mogą zablokować Ci ządania odstąpienia od
    umowy poprzez naprawę bo to jest rzecz oznaczona co do gatunku - więc w grę
    wchodzi wymiana na nowy tel NIEZWŁOCZNA - lub obniżenie ceny, nie usunięcie
    wady - ALE POWIEM CI ze to cze boje o to z Rzecznikiem praw Konsumentów -
    stojąc po stronie poroducenta - więc troche jestem niekonsekwentny bo saam
    przeciwstawiam się swoim przekonaniom,

    Ha no i jeszcze kwestia odszkodowania ewentualnego za to iz musiales placic
    abonament a nie miales mozliwosci korzystania z uslug - no i rozwiazanie um ale
    nad tym musze sie zastanowic

    i...@h...pl

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1