    From: <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rekojmia - pytanie / problem [?]
    Date: 14 Jun 2002 13:32:19 +0200
    Sender: k...@n...onet.pl

    > jeżeli nie upłynął jeszcze 1 rok od daty zakupu, to ptrzejdź z gwarancji na
    > rękojmię, z uzasadnieniem, że gwarant nie potrafi wywiazać się ze swoich
    > zobowiązań. W ramach rękojmi realizowanej wobec sprzedawcy mozesz odstąpić
    osd
    > umowy, żądać obniżenia ceny, żadać wymiany towaru na nowy niewadliwy.
    > reklamację składa się w punkcie sprzesdaży, w którym kupiłeś telefon.
    Zawczasu
> [...]
    > Dz.U.1995.64.328 Rozporządzenia RM w sprawie szczegółowych warunków
    zawierania
    > i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów
    sprzedawca
    > jest obowiązany załatwić reklamację w miejscu sprzedaży towaru lub w innym
    > wybranym przez konsumenta punkcie handlowym sprzedawcy. Sprzedawca nie może
    > odmówić przyjęcia reklamacji i żądać, by konsument zgłosił ją wytwórcy lub
    > dostawcy. Jeżeli powołanie sie na przepisy nie dałoby rezultatu, to zgłoś
    > reklamację listem polecinym za dowodem doręczenia

    Tylko ze przy rekojmi jest problem tego typu ze nie mozna sie powolywac na te
    sama wade jesli wczesniej byla ona przedmiotem roszczenia z reklamacji. Ha ale
    w tym wypadku mozesz jeszcze zerknac do warunkow w dokumencie gwarancynjym - na
    jakich zasadch uznali ze bedzie mozna odstapic od umowy najczesciej ilosc
    napraw - no ijeszcze jedno czy w tym dokumencie przez te 4 naprawy pisali co
    robili - i jakie efekty to przynioslo
    Coz moze nie beda podnosili tego ze co do wady byla juz reklamacjia - napisz
    pismo z zadaniem odstapienia od umowy, przyjij koniezcnie zgloszeie przyjecia
    reeklamacji w ramach rekojmii - mozesz zaznaczyc to w zgloszeniu ze nie chodzi
    CI o odstapienie od umowy na zasadach reklamacji tylko rekojmi - mam propozycje
    nie podawaj nr.tel. kontaktowego - neich sie postaraja poinformowac Cie o
    wyniku reklamacji - jesli tego nie uczynia w ciagu 14 dni musza uwzglednic
    twoje roszczenie. Przysla Ci polecony - najprawdopodobniej. JEsli nie
    uwzglednia nie obejdzie sie bez rzeczoznawcy.
    Zglos sie do PIHu oni podaja Ci namiary na jakiegos
    Dominik i...@h...pl napisz co udalo sie zalatwic