eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Reklamacje terminy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2002-03-04 12:24:45
    Temat: Reklamacje terminy
    Od: "Marcin Żyła" <m...@m...com>

    Witam

    Poszukuję podstawy prawnej do następującego stwierdzenia: "jeżeli operator
    nie udzielił odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni od jej złożenia,
    żądania zawarte w reklamacji uznaje się za zawarte" - czyli jak powalczyć z
    operatorem lekceważącym terminy odpowiedzi.

    Pozdrawiam Marcin Żyła
    m...@m...com
    0601431926



  • 2. Data: 2002-03-04 13:04:40
    Temat: Re: Reklamacje terminy
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>


    Użytkownik "Marcin Żyła" <m...@m...com> napisał w wiadomości
    news:a5vr16$bgk$1@news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Poszukuję podstawy prawnej do następującego stwierdzenia: "jeżeli operator
    > nie udzielił odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni od jej złożenia,
    > żądania zawarte w reklamacji uznaje się za zawarte" - czyli jak powalczyć
    z
    > operatorem lekceważącym terminy odpowiedzi.
    >


    To szukaj dalej, a jak znajdziesz, tysiace ludzi cie ozloci.
    Niestety, polskie prawodawstwo nie wpadlo - jak dotad - na taka konstrukcje
    prawna.
    :-(

    Pzdr,

    Maciej



  • 3. Data: 2002-03-04 13:43:29
    Temat: Re: Reklamacje terminy
    Od: "Marcin Żyła" <m...@m...com>


    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> napisał w
    wiadomości news:a5vre1$f9c$1@news.tpi.pl...
    >
    > Użytkownik "Marcin Żyła" <m...@m...com> napisał w wiadomości
    > news:a5vr16$bgk$1@news.tpi.pl...
    > > Witam
    > >
    > > Poszukuję podstawy prawnej do następującego stwierdzenia: "jeżeli
    operator
    > > nie udzielił odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni od jej złożenia,
    > > żądania zawarte w reklamacji uznaje się za zawarte" - czyli jak
    powalczyć
    > z
    > > operatorem lekceważącym terminy odpowiedzi.
    > >
    >
    >
    > To szukaj dalej, a jak znajdziesz, tysiace ludzi cie ozloci.
    > Niestety, polskie prawodawstwo nie wpadlo - jak dotad - na taka
    konstrukcje
    > prawna.
    > :-(


    Witam

    Zdaję sobie sprawę z tego co napisałeś wyżej, ale.... Właśnie szukam
    jakiegoś bata na szybko - wiem, ze jak samodzielnie przejdę drogę zakończoną
    w sądzie, to jest szansa na jednostkowe, pozytywne załatwienie sprawy.

    Chciałbym teraz, powołać się na orzecznictwo, opinię prawną, cokolwiek, co
    powoli nieco przytrzeć nosa opowi a nie będzie trwało i trwało trwało..


    Pozdrawiam Marcin

    m...@m...com
    0601431926





  • 4. Data: 2002-03-04 13:48:11
    Temat: Re: Reklamacje terminy
    Od: "WaldekGo" <[nospam]awago@friko4.onet.pl>

    "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> wrote in message
    news:a5vre1$f9c$1@news.tpi.pl...
    >
    > >
    > > Poszukuję podstawy prawnej do następującego stwierdzenia: "jeżeli
    operator
    > > nie udzielił odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni od jej złożenia,
    > > żądania zawarte w reklamacji uznaje się za zawarte" - czyli jak
    powalczyć
    > z
    > > operatorem lekceważącym terminy odpowiedzi.
    > >
    >
    >
    > To szukaj dalej, a jak znajdziesz, tysiace ludzi cie ozloci.
    > Niestety, polskie prawodawstwo nie wpadlo - jak dotad - na taka
    konstrukcje
    > prawna.
    > :-(

    Niemniej jednak sa ku temu przeslanki prawne, wystarczy tylko inteligentny
    prawnik.
    Odrzucenie reklamacji wymaga pisemnej formy odpowiedzi
    Na odpowiedz operator ma 30 dni
    To sie znajduje w przepisach

    Dz.U.01.115.1230

    Rozporządzenie MINISTRA GOSPODARKIz dnia 28 września 2001 r.
    w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych

    § 7.
    1.. Jednostka organizacyjna operatora rozpatrująca reklamację, w terminie14
    dni od dnia jej wniesienia:
    1) udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej albo
    2) informuje pisemnie użytkownika o niemożności udzielenia odpowiedzi na
    reklamację w tym terminie podając przyczynę zwłoki oraz przewidywany termin
    udzielenia odpowiedzi na reklamację; termin ten nie może przekroczyć 30 dni
    od dnia wniesienia reklamacji.

    i dalej
    3. W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji w całości lub części
    odpowiedź na reklamację powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.


    Wiec, po uplywie 14 dni (a 30 jesli reklamujacy otrzymal stosowna informacje
    o wydluzeniu
    terminu rozpatrzenia), operator niespecjalnie ma mozliwosc odpowiedziec
    odmownie
    a tym samym odrzucic reklamacje. Prawo nie przewiduje odpowiedzi po 14/30
    dniach,
    nie przewiduje rowniez odrzucenia reklamacji _bez_odpowiedzi_


    --
    --
    Pozdrowienia, Waldek
    ----------------------------------------------------
    ----------------
    a...@o...info , w...@t...pl
    ----------------------------------------------------
    ----------------





  • 5. Data: 2002-03-04 14:16:10
    Temat: Re: Reklamacje terminy
    Od: "Marcin Żyła" <m...@m...com>


    Użytkownik "WaldekGo" <[nospam]awago@friko4.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a5vtnj$83u$1@news.tpi.pl...
    > "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> wrote in message
    > news:a5vre1$f9c$1@news.tpi.pl...
    > >
    > > >
    > > > Poszukuję podstawy prawnej do następującego stwierdzenia: "jeżeli
    > operator
    > > > nie udzielił odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni od jej złożenia,
    > > > żądania zawarte w reklamacji uznaje się za zawarte" - czyli jak
    > powalczyć
    > > z
    > > > operatorem lekceważącym terminy odpowiedzi.
    > > >
    > >
    > >
    > > To szukaj dalej, a jak znajdziesz, tysiace ludzi cie ozloci.
    > > Niestety, polskie prawodawstwo nie wpadlo - jak dotad - na taka
    > konstrukcje
    > > prawna.
    > > :-(
    >
    > Niemniej jednak sa ku temu przeslanki prawne, wystarczy tylko inteligentny
    > prawnik.
    > Odrzucenie reklamacji wymaga pisemnej formy odpowiedzi
    > Na odpowiedz operator ma 30 dni
    > To sie znajduje w przepisach
    >
    > Dz.U.01.115.1230
    >
    > Rozporządzenie MINISTRA GOSPODARKIz dnia 28 września 2001 r.
    > w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych
    >
    > § 7.
    > 1.. Jednostka organizacyjna operatora rozpatrująca reklamację, w
    terminie14
    > dni od dnia jej wniesienia:
    > 1) udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej albo
    > 2) informuje pisemnie użytkownika o niemożności udzielenia odpowiedzi na
    > reklamację w tym terminie podając przyczynę zwłoki oraz przewidywany
    termin
    > udzielenia odpowiedzi na reklamację; termin ten nie może przekroczyć 30
    dni
    > od dnia wniesienia reklamacji.
    >
    > i dalej
    > 3. W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji w całości lub części
    > odpowiedź na reklamację powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
    >
    >
    > Wiec, po uplywie 14 dni (a 30 jesli reklamujacy otrzymal stosowna
    informacje
    > o wydluzeniu
    > terminu rozpatrzenia), operator niespecjalnie ma mozliwosc odpowiedziec
    > odmownie
    > a tym samym odrzucic reklamacje. Prawo nie przewiduje odpowiedzi po 14/30
    > dniach,
    > nie przewiduje rowniez odrzucenia reklamacji _bez_odpowiedzi_
    >


    Teoria i praktyka to razcej są dwie różne drogi....

    Pomijam Centertela, bo na nich jż krzyżyk położyłem, ale jak mi dodatnia
    sieć zaczyna po 45-ciu dniach mówić, że nie mają zamiaru odpowiedzieć, to
    zaczyna być słaboo.... Możesz sobie szanowny kliencie pisać dowolną ilośc
    pism, żądać dpowiedzi, a na koniec możesz sobie zagłosować nogami.


    Pozdrawiam Marcin



  • 6. Data: 2002-03-04 15:04:14
    Temat: Re: Reklamacje terminy
    Od: "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid>

    Marcin Żyła <m...@m...com> w artykule news:a6007l$5fl$2@news.tpi.pl pisze...
    > Pomijam Centertela, bo na nich jż krzyżyk położyłem, ale jak mi dodatnia
    > sieć zaczyna po 45-ciu dniach mówić, że nie mają zamiaru odpowiedzieć, to
    > zaczyna być słaboo.... Możesz sobie szanowny kliencie pisać dowolną ilośc
    > pism, żądać dpowiedzi, a na koniec możesz sobie zagłosować nogami.

    Jeżeli chodzi Ci o "dodatnią" sieć, to powołaj się na par. 13 pkt 12 ich
    regulaminu:
    "Drogę postępowania reklamacyjnego uważa się za wyczerpaną
    również wówczas, gdy POLKOMTEL nie rozpatrzył reklamacji
    w terminie 3 miesięcy od dnia jej wniesienia."

    Pozdrawiam
    --
    PiotRek
    b...@w...pl



  • 7. Data: 2002-03-04 15:08:55
    Temat: Re: Reklamacje terminy
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>


    Użytkownik "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:a602gt$r96$1@news.tpi.pl...

    > "Drogę postępowania reklamacyjnego uważa się za wyczerpaną
    > również wówczas, gdy POLKOMTEL nie rozpatrzył reklamacji
    > w terminie 3 miesięcy od dnia jej wniesienia."


    Z tym, ze "wyczerpana" nie oznacza - reklamacja zostala uznana. Innymi
    slowy - mamy Cie gdzies, jak chcesz, to podaj nas do sądu
    :-(

    M.

    PS. Podobna regula obowiazuje w Centertelu


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1