  • 1. Data: 2002-03-04 12:31:45
    Temat: prosze o pomoc, porecz. kredytu (zyrant ma klopoty)
    Od: b...@o...home.pl (Bartosz Wzorek)

    Witam serdecznie

    Nie wiem czy taki problem byj juz poruszany
    ale pozwole sobie zapytac:

    Jest taka sytucja
    osoba pan Kowlaski bierze kredyt w banku
    porecza tej osbie pan Nowak (podpisuje tez weksel)
    Pan Kowalski po roku wyejzdza na stale do USA
    nie informujac o tym nikogo. Bank zatem zabiera sie za odzykiwanie swojej
    naleznosci od pana Nowka
    Czyli wszedl mu na wyplate/stypendium.
    Czy Nowak stoi juz na straconej pozycji? Czy nie ma mozliwosci wstrzymania
    egzekukcji wierzytelnosci od pana Kowlaskiego od pana Nowka?

    Bede wdzieczny za wszelkie uwagi, bo ta sytuacja wydarzyla sie na prawde a
    tzw pna Nowak to moj doby kolega. Choc o ile ja nie znam sie dobrze na
    prawie to powiedzialem mu ze raczej nic w tej sprawie nie zrobi bo podpisal
    weksel co za tym idzie zobowiazanie do splaty.

    --
    Pozdrawiam Sedecznie
    Bartosz Wzorek

  • 2. Data: 2002-03-04 14:42:34
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 4 Mar 2002, Bartosz Wzorek wrote:

    > Czy Nowak stoi juz na straconej pozycji? Czy nie ma mozliwosci wstrzymania
    > egzekukcji wierzytelnosci od pana Kowlaskiego od pana Nowka?

    Raczej nie ma, chyba że dłużnika wezwano do udziału w sprawie i wskazano
    jego majątek z którego można zaspokoić wierzyciela (i wierzyciel zgodzi
    się przenieść egzekucję, bo przecież nie musi - odpowiedzialność
    poręczyciela jest solidarna, a nie subsydiarna na wypadek braku majątku
    dłużnika).

    Oczywiście Nowakowi pozostaje regres.

    > prawie to powiedzialem mu ze raczej nic w tej sprawie nie zrobi bo podpisal
    > weksel co za tym idzie zobowiazanie do splaty.

    Weksel a poręczenie to dwie różne rzeczy. Dług poręczony może egzekwować
    tylko aktualny wierzyciel, a weksel każda osoba która nabyła go przez
    indos.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-03-05 13:23:28
    Od: b...@o...home.pl (Bartosz Wzorek)

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in
    <Pine.LNX.4.44.0203041539430.1302-100000@localhost>:

    >Oczywiście Nowakowi pozostaje regres.

    dziekuje bardzo za pomoc
    Mysle ze da sie jeszcze cos z tym zrobic.

  • 4. Data: 2002-03-07 15:02:18
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pan Kowalski po roku wyejzdza na stale do USA
    > nie informujac o tym nikogo. Bank zatem zabiera sie za odzykiwanie swojej

    W administracyjnym postępowaniu egz. stypendium nie podlega egzekucji, ale
    nie wiem jak to jest w egzekucji sądowej, a taka tu wchodzi w rachubę.

    pozdr.
    T.

  • 5. Data: 2002-03-07 15:46:19
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 7 Mar 2002, Tomasz wrote:

    > W administracyjnym postępowaniu egz. stypendium nie podlega egzekucji, ale
    > nie wiem jak to jest w egzekucji sądowej, a taka tu wchodzi w rachubę.

    Również nie podlega - art. 831 ust. 1 pkt 2 KPC, chyba że dochodzi się
    egzekucji alimentów.

    Natomiast nie mogłem akurat odpowiednika tego przepisu znaleźć w UPostEgz,
    ale może grep mi szwankuje ;)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 6. Data: 2002-03-07 18:38:45
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > Natomiast nie mogłem akurat odpowiednika tego przepisu znaleźć w UPostEgz,
    > ale może grep mi szwankuje ;)

    UPostEgz = ?

    T.