  • 1. Data: 2002-03-04 12:01:23
    Temat: Wpis do księgi wieczystej
    Od: "Marcin Kasak" <k...@F...ONET.PL>

    W październiku 2000r zamieniłem mieszkanie na pół bliźniaka. W akcie
    notarialnym został zawarty wniosek o wpis do kszięgi wieczystej mnie i mojej
    żony jako nowych właścicieli. Do dnia dziesiejszego (III 2002) nie
    dostaliśmy z sądu żadnych informacji na temat wpisu i opłat. Czy powinieniem
    złożyć osobny wniosek do sądu o wpis do księgi wieczystej? Czy sąd może
    nałożyć karę za zwłokę w złożeniu wniosku?
    Notariusz zapewniał, że wniosek w akcie notarialnym wystarczy i należy tylko
    czekać na decyzję sądu.
    Proszę o radę co robić

    Marcin Kasak

  • 2. Data: 2002-03-04 14:37:27
    Temat: Re: Wpis do księgi wieczystej
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 4 Mar 2002, Marcin Kasak wrote:

> [...]
    > złożyć osobny wniosek do sądu o wpis do księgi wieczystej? Czy sąd może
    > nałożyć karę za zwłokę w złożeniu wniosku?

    Hmm, bywa że na założenie księgi wieczystej czeka się rok albo dłużej (ja
    6 miesięcy). Należy więc ćwiczyć cierpliwość.

    Możliwość nałożenia grzywny wynika z art. 35 KWH (plus szczegóły w rozp.
    MS).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-03-04 18:36:18
    Od: "Embyrys" <e...@w...pl>

    Najlepiej udac sie do Wydzialu KW Sadu Rejonoweo i spytac sie, na dnie
    ktorej sterty papierow lezy twoj wniosek. To nie jest :))), to jest
    tragicznie prawdziwe.

    Powodzenia
    Krzysiek