  • 1. Data: 2002-03-04 12:08:42
    Temat: Wynajem a temperatura... (???)
    Od: "Negatyw" <n...@s...pl>

    Witam!
    Wynajmuje kawalerke w willi. W stala oplate miesieczna, sa wliczone oplaty
    za prad i gaz.
    Czy istnieje jakas minimalna (i prawnie zagrarantowana) temperatura w
    pomieszczeniu, ktora musi zapewnic wynajemca ?????
    Wiadomo - prywaciarz oszczedza i jest zimno jak cholera (!!!).

    Pozdro
    Negatyw

  • 2. Data: 2002-03-04 14:39:17
    Temat: Re: Wynajem a temperatura... (???)
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 4 Mar 2002, Negatyw wrote:

    > Czy istnieje jakas minimalna (i prawnie zagrarantowana) temperatura w
    > pomieszczeniu, ktora musi zapewnic wynajemca ?????

    Nie, ale zwróć uwagę na art. 664 ust. 1 KC.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-03-05 06:57:03
    Od: "Negatyw" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Nie, ale zwróć uwagę na art. 664 ust. 1 KC.

    Jest tam cos, ale interpretacja zalezy wylacznie od lapowki danej
    prawnikowi...
    Czy istnieje jakies np. prawo lokalowe, ktore JEDNOZNACZNIE okresla
    minimalna temperature w zamieszkiwanych lokalach ??? Spoldzielnie chyba sie
    czyms kieruja, kierujac dyspozycje do central grzewczych ???
    Jak zwykle w Polsce prywaciarz moze wszystko, tak ????

    Pozdro
    Negatyw

  • 4. Data: 2002-03-05 07:37:59
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@f...onet.pl>

> [...]
    chyba sie
    > czyms kieruja, kierujac dyspozycje do central grzewczych ???

    wg PN temp. dla pomieszczeń mieszkalnych wynosi
    20 oC; ta norma pochodzi jednak z r. 82 i wg
    pracowników lokalnego oddziału Urzędu Regulacji
    Energetyki, których kiedyś dokładnie wypytywałem
    o to, do budynków wcześniej wybudowanych
    - jeśli nie zostały niedawno ocieplone - zastosowanie
    powinny mieć raczej wcześniejsze zalecenia, tj. 18oC;

    gdybyś sam płacił za ogrzewanie mieszkania
    (podpadasz pod termin "indywidualny odbiorca
    w lokalu") - to za niedogrzanie (temperatura niższa od ww.
    wymienionych) przysługiwały by Ci upusty i reguluje
    to stosowny akt prawny.

    g.

  • 5. Data: 2002-03-05 08:01:57
    Od: "Negatyw" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Lipnicki" <g...@f...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a61s80$8m$1@news.onet.pl...

> [...]
    > w lokalu") - to za niedogrzanie (temperatura niższa od ww.
    > wymienionych) przysługiwały by Ci upusty i reguluje

    OK dzieki. Czyli nic nie wskuram... ????

    Pozdro
    Negatyw

  • 6. Data: 2002-03-05 08:45:04
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@f...onet.pl>

    > Czyli nic nie wskuram... ????

    nie wiem jakie są Twoje zdolności perswazji;)
    ani jaka jest sytuacja na poznańskim rynku,
    jeśli jednak właściciel na Twoje miejsce może
    szybko znaleźć innego lokatora, kt. będzie gotów płacić
    tyle samo - to raczej nic.

    g.

  • 7. Data: 2002-03-05 10:49:04
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    Użytkownik "Negatyw" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pomieszczeniu, ktora musi zapewnic wynajemca ?????
    > Wiadomo - prywaciarz oszczedza i jest zimno jak cholera (!!!).

    Dołączam się do pytania.
    Moja dziewczyna wynajmuje pokoik, w którym 4-żeberkowy
    kaloryfer zamontowany jest pod samym sufitem, jedna ściana
    to podwójne drzwi na balkon, w szpary owych drzwi zmieściła się
    torba waty, rolka papieru toaletowego i kilka gazet.

    W pokoju w zimie było 13-14 stopni. Przy maks. dogrzaniu
    ok. 17 stopni, przy czym w połowie zimy podzielnik
    kosztów na kaloryferze znacznie przekroczył normę.

    Właściciel obiecał, że w lutym załatwi wymianę okien.
    nie załatwił.

    Czy można odmówić dopłaty za ogrzewanie?
    Będzie na pewno i to nie mała.

    Problem dotyczy w zasadzie całego mieszkania (resztę
    wynajmują koleżanki).

    Szkoda byłoby rezygnować z tego mieszkania bo moja
    luba ma blisko na uczelnię... i do mnie ;)

    Pozdrawiam ... Miroo