  • 1. Data: 2003-09-11 15:57:50
    Temat: Rejestracja programu
    Od: "Przemyslaw Koziol" <z...@W...onet.pl>

    Dzien Dobry

    Mam pytanie dotyczace rejestracji programu w US
    Sprawa jest nastepujaca:
    Nabylem program (dokladnie Borlad C++ Builder) z "2 reki" okazyjnie po bardzo
    niskiej cenie. Nie byl kradzony :-)
    Niestety nie posiadam faktury zakupu tego programu, ani zadnych umow kupna-
    sprzedazy. Jak mam postapic w przypadku rejestracji dzialalnmosci gospodarczej
    i wykorzystywaniu tego pakietu do pisania komercyjnego oprogramowania.
    Licenjca pakietu na to pozwala. Nie mam pojecia jak sie do tego zabrac.

    Dziekuje bardzo za pomoc
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-09-11 18:04:39
    Temat: Re: Rejestracja programu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Sep 2003, Przemyslaw Koziol wrote:

    >+ Dzien Dobry
    >+
    >+ Mam pytanie dotyczace rejestracji programu w US

    US nic nie "rejestruje" !
    [...]
> [...]
    >+ i wykorzystywaniu tego pakietu do pisania komercyjnego oprogramowania.

    Zajrzyj do archiwum grupy "podatki", najlepiej groups.googlem
    i przeszukaj na okoliczność wprowadzania osobistych środków
    trwałych, w tym komputerów (znacznie częstszy przypadek :))
    do ewidencji.
    Nie wiem czy szukasz możliwości *wliczenia w koszt* tego
    programu (wtedy szukaj jeszcze "wycena") czy czego innego:
    co niby US miałby "rejestrować" ?
    US najwyżej "kontroluje", czy książki do rzeczywistości
    przystają...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-09-11 18:08:43
    Od: "" <z...@p...onet.pl>

    Jak widac moja znajomosc prawa jest znikowa czyli = 0.
    Chodzi mi o legalne urzywanie tego prakietu w momencie
    rozpoczecia dzilalnosci gospodarczej.
    Nie chce tego "wrzucic w koszty", chcialbym jedynie nie miec
    problemow, gdy przyjda do mnie "smuti panowie" aby sprawdzic
    legalosc oprogramowanie.
    I co mam Im odpowiedziec na pytanie "Z kad go mam ??"

    --
    Przemyslaw Koziol

  • 4. Data: 2003-09-12 01:10:32
    Od: Zenon Pawelczuk<p...@s...netia.pl>

    > Nie chce tego "wrzucic w koszty", chcialbym jedynie nie miec
    > problemow, gdy przyjda do mnie "smuti panowie" aby sprawdzic
    > legalosc oprogramowanie.
    > I co mam Im odpowiedziec na pytanie "Z kad go mam ??"

    BORLAND SOFTWARE CORPORATION
    Licence Terms
    C++Builder [ENTERPRISE] [PROFESSIONAL] [PERSONAL]
    [..]
    Borland is only willing to grant you this License if you
    obtained the Product from Borland or a Borland
    authorized reseller. If you obtained the Product from
    any other source you may not install or use the
    Product.
    1. OWNERSHIP. The Product is proprietary to Borland.
    The Product is licensed, not sold, to you notwithstanding
    any reference herein to "purchases".
    [..]
    2. GRANT OF LICENSE AND SCOPE OF USE.
    2.1 Grant of License. Subject to the terms and
    conditions of this Agreement, Borland grants to you a
    personal, nonexclusive, nontransferable and limited
    license to install and execute the Product on one (1)
    computer

    Wynika z tego że jeżeli kupiłeś Buildera z drugiej ręki nie
    masz licencji na jego używanie od firmy Borland. Ale proponuję
    zadzwonić i upewnić się w przedstawicielstwie Borlanda.

    Pozdrawiam
    Zenon Pawelczuk

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2003-09-12 07:12:46
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > co niby US miałby "rejestrować" ?
    > US najwyżej "kontroluje", czy książki do rzeczywistości

    Wiem, że napewno można wprowafdzić do EŚT środki trwałe kupione przed
    rozpoczęciem DG, ale nigdzie nie znalazłem, że dotyczy to także
    wartości niematerialnych i prawnych

  • 6. Data: 2003-09-12 07:50:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Sep 2003, Zenon Pawelczuk wrote:
    [...]
    >+ > legalosc oprogramowanie.
    >+ > I co mam Im odpowiedziec na pytanie "Z kad go mam ??"
    >+
    >+ BORLAND SOFTWARE CORPORATION
    >+ Licence Terms
    [...]
    >+ conditions of this Agreement, Borland grants to you a
    >+ personal, nonexclusive, nontransferable and limited

    ...no i wraca problem:
    ++++++
    2. Po wprowadzeniu do obrotu, dalszy obrót egzemplarzami utworu nie
    narusza praw autorskich, z zastrzeżeniem przepisu art. 50 pkt 8 i 9.
    -----

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-09-12 09:42:54
    Od: "pierwek" <p...@o...pl>

    > Licenjca pakietu na to pozwala. Nie mam pojecia jak sie do tego zabrac.
    Na pewno?
    Wiem jak się to robi w przypadku licencji wydanych przez f-me Novell. Jak
    chcesz od kogoś kupić licencje z drugiej reki to musie zostać ona
    _przeniesiona_ za pośerednictwem f-my novell . Trzeba wysłać do nich taki
    specjalny formularz podpisany przez byłego i nowego właściciela... co dalej
    sie dzieje nie wiem.

    pozdrawiam

    P.

  • 8. Data: 2003-09-12 11:01:48
    Od: Zenon Pawelczuk<p...@s...netia.pl>

    > ....no i wraca problem:
    > ++++++
    > 2. Po wprowadzeniu do obrotu, dalszy obrót egzemplarzami utworu
    nie
    > narusza praw autorskich, [..]

    Moim zdaniem nie ma sprzeczności. Borland nie zakazuje obrotu
    egzemplarzem >na którym< utwór został utrwalony (Art. 74.4.3),
    a dopuszcza lub nie transfer licencji której udzielił na używanie tego
    egzemplarza (są 3 typy licencji Buildera o różnym zakresie uprawnień
    uzytkownika, np. licencja Personal nie uprawnia do tworzenia projektów
    komercyjnych).
    Zadzwoniłem sobie z ciekawości do Borland BSC Polska ((22) 864-14-
    65 wew. 109) i udzielono mi informacji że zależy to od wersji Buildera.
    Przy wersjach Buildera starszych niż 6.0 można przekazać licencję wraz
    ze sprzedanym egzemplarzem (licencja była transferable). Przy
    nowszych wydaniach wersji 6.0 jest zapis zakazujący transferu licencji
    ale nie przy wszystkich więc trzeba sprawdzić.

  • 9. Data: 2003-09-12 12:13:58
    Od: "" <z...@p...onet.pl>

    Podsumowujac wasze odpowiedzi program moge sobie schowac i pokazywc potomnym,
    dopuki nie znajde czlowieka, ktory mi go sprzedal i naklonie go do podpisania
    faktury i nie wysle niezbednych dokumentow do Borlanda ???
    A jezeli bym pisal programy na umowe-zelcenie badz umowe o dzielo, czy nadal
    musze dopelnic tych wszystkich formalnosci ???

    --
    Przemyslaw Koziol

  • 10. Data: 2003-09-12 12:34:22
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    z...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > Borlanda ??? A jezeli bym pisal programy na umowe-zelcenie badz umowe
    > o dzielo, czy nadal musze dopelnic tych wszystkich formalnosci ???

    Chyba się mylisz.
    Przeczytaj to co napisał Zenon Pawelczuk. Tam masz napisane dokładnie
    co możesz a co nie. W żadnym wypadku nie jest to uzależnione od
    posiadania faktury lub wysyłania czegokolwiek do Borlanda.