  • 1. Data: 2003-09-11 13:23:03
    Temat: zwrot wplaty na nowy samochod
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

    2 tygodnie temu wpłaciłam pieniadze na samochod - 1000 zł (w salonie
    sprzedazy). Otrzymalam dokument KP z informacja: "Wplata na samochod Fiat
    Panda, kolor czerwony 199". Czy taki dokument jest wiazacy? Czy dealer
    powiniene oddac mi 1000 zł jesli rezygnuje z zakupu po dwoch tygodniach od
    wplaty?
    Dodam, ze nie ma zadnej informacji nigdzie jaka jest ostateczna cena samochodu,
    nie ma informacji ze jest to zaliczka lub zadatek. Nie podpisal ze mna dealer
    zadnej umowy, nie dostalam zadnego innego potwierdzenia, co do wyposazenia
    dodatkowego. Poza tym dowiedzialam sie, ze inne salony Fiata biorac zaliczke
    podpisuja z klientem umowe tzw. Jasny Uklad (czy jakos tak), w ktorej zawarte
    sa info o dacie otrzymania samochodu, o rodzaju, kolorze, wyposazeniu. Ja
    zadnej umowy nie dostalam. A sprzedawca posiada autoryzowany salon sprzedazy
    Fiat i nawet serwis naprawiajacy w ramach gwarancji.

    Dealer nie chce oddac pieniedzy tlumaczac, ze juz samochod zamowil i zaplacil
    za niego. Czy jesli nie ma info, ze jest to zadatek ma prawo nie oddac mi
    pieniedzy?

    Pozdrawiam Anetta Wlodarczyk