    From: Zenon Pawelczuk<p...@s...netia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rejestracja programu
    Date: Fri, 12 Sep 2003 11:01:48 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    > ....no i wraca problem:
    > ++++++
    > 2. Po wprowadzeniu do obrotu, dalszy obrót egzemplarzami utworu
    nie
    > narusza praw autorskich, [..]

    Moim zdaniem nie ma sprzeczności. Borland nie zakazuje obrotu
    egzemplarzem >na którym< utwór został utrwalony (Art. 74.4.3),
    a dopuszcza lub nie transfer licencji której udzielił na używanie tego
    egzemplarza (są 3 typy licencji Buildera o różnym zakresie uprawnień
    uzytkownika, np. licencja Personal nie uprawnia do tworzenia projektów
    komercyjnych).
    Zadzwoniłem sobie z ciekawości do Borland BSC Polska ((22) 864-14-
    65 wew. 109) i udzielono mi informacji że zależy to od wersji Buildera.
    Przy wersjach Buildera starszych niż 6.0 można przekazać licencję wraz
    ze sprzedanym egzemplarzem (licencja była transferable). Przy
    nowszych wydaniach wersji 6.0 jest zapis zakazujący transferu licencji
    ale nie przy wszystkich więc trzeba sprawdzić.

    Pozdrawiam
    Zenon Pawelczuk

    -> http://usenet.pomocprawna.info