  • 101. Data: 2017-10-02 14:00:40
    Temat: Re: Reforma OFE
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    > To kwestia umowy. Już obecnie nikt nie chce pracować mając emeryturę po
    > 25 latach.

    Jeżeli ktoś idzie do policji/wojska/inne po to, by przejść na
    wcześniejszą emeryturę - jeśli to jest główna motywacja - to takiej
    osobie nie zależy na pracy, lecz na emeryturze. Pożytek z takiego
    pracownika będzie niewielki. Ot, gdzieś się zadekować i doczekać
    bezpiecznie do emerytury.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 102. Data: 2017-10-02 14:02:04
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-10-01 o 21:53, re pisze:

    > I dlatego uważam, że ZUS wbrew pozorom jest najbezpieczniejszym
    > rozwiązaniem. To znaczy był, bo skoro można było uznać, że bezkarnie
    > można zabrać świadczenia niektórym mundurowym, jaką masz gwarancję, że
    > kiedyś nie zabiorą mężczyzną o wzroście 180~190 cm akurat. Tym bez
    > brody, by nie dało się nagle zgolić?

    Tak jest i tak będzie. Przecież nasi wybrańcy ustalają reguły, takie
    jakie im pasują.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 103. Data: 2017-10-02 14:06:40
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    > Tylko jest różnica, czy wydłuża z 65 na 67, czy z z 35 na 65. Znam
    > wielu, którzy szli z zamiarem 15 lat i dnia więcej.

    Różnica jest tylko techniczna. Ważne, że jest zasada - państwo może nam
    dowolnie definiować wiek emerytalny. Dzisiaj przedłużą o 2 lata a jutro
    o 15 lat. I co nam Pan może zrobić?

    > Wiecznie z dymiącym kijem biegać nie będziesz. Wyobraź sobie policjanta
    > w wieku 65 lat na patrolu. Właśnie z tego powodu ktoś kiedyś te
    > emerytury tak wymyślił. Potem przyszli kretyni, którzy uznali to za
    > jakiś szczególny dodatkowy profit.

    Rozsądniej byłoby płacić duże pieniądze policjantowi który goni
    bandziorów, tak by ów policjant w pewnym wieku, po odłożeniu sobie na
    emeryturę, mógł przejść na spokojny etat do biblioteki, za skromne
    pieniądze. Wtedy mamy zmotywowanych policjantów do trudnej pracy a nie
    cwaniaków kombinujących by dotrwać do 40-stki, do - tak tęsknie -
    oczekiwanej emerytury.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 104. Data: 2017-10-02 14:26:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
    merytury-gornicze-bardzo-kosztowny-przywilej

    >Znów propaganda.
    >Górnik ma wysokie składki do ZUS ale średnio żyje 12 lat krócej od
    >przeciętnego mężczyzny. Więc do tych wysokich emerytur w sumie wcale
    >nie dopłacamy.

    A masz jakies dane na poparcie ?
    Ekspert powyzej tez moglby podac swoje - skoro doplacamy, to
    doplacamy.
    Ale moze doplacamy mniej niz srednia doplata do emeryta z ZUS.

    No i gornicy rozni sa. Ci z Belchatowa maja te same przepisy, a czemu
    mieliby krocej zyc ...

    J,

  • 105. Data: 2017-10-02 14:46:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
    > Dnia Fri, 29 Sep 2017 21:30:56 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    > [...]
    >
    >Przesadzacie i to znacznie. Do SP należą wszystkie państwowe spółki
    >np:

    Juz tylko czesciowo.

    >Orlen, banki np; PKO, PZU itd itd to one zasilają SP dywidendami
    >powodując że SP ma pieniądze i to dużo.

    Ale co roku SP ma deficyt. Na ten rok zaplanowano 60mld. Wiec jakos te
    spolki kiepsko zasilaja, albo panstwo za duzo wydaje.
    Co tu zreszta mowic - za 2016 dywidenda Orlenu 3zl/akcje.
    Przy cenie obecnej 125zl ... no, dobra lokata, o ile dalej bedzie
    placil podobnie, a roznie bywalo.
    KGHM dal tylko 1.5zl przy cenie dzis 116 ... sprzedac, splacic czesc
    obligacji, bo one na 2% :-)

    Zreszta wiecej te spolki one placa CIT niz dywidendy.
    No i PIT od pracownikow, i skladki na ZUS od pracownikow :-)

    >Jako właściciel może je sprzedać, wydzierżawić itp za konkretne
    >pieniądze.

    Pomijajac ze nie moze, bo nie jest jedynym wlascicielem - to sie
    pozbedzie zysku z dywidend.
    A ktos mu da wiecej niz spodziewany zysk firmy ?

    >Zauważcie że w 1990r do Skarbu Państwa należały wszystkie
    >przedsiębiorstwa z wyjątkiem spółdzielczych, ziemia, działki, woda
    >itd. Jego majątek był olbrzymi, ale chętnych do jego rozkradania
    >chyba było więcej.
    >Efekt jest taki jak widać.

    Majatek z jednej strony niby olbrzymi, a z drugiej ... ile jest warta
    firma, ktora przynosi same straty ?
    A ten niby majatek to na zlom, bo przestarzaly ...

    J.

  • 106. Data: 2017-10-02 16:58:32
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 2 Oct 2017 09:21:57 +0200, Danusia napisał(a):

    > Górnik ma wysokie składki do ZUS ale średnio żyje 12 lat krócej od
    > przeciętnego mężczyzny. Więc do tych wysokich emerytur w sumie wcale nie
    > dopłacamy.

    Oczywiście wzięłaś pod uwagę że przechodzi na emeryturę średnio 15 lat
    wcześniej? Zatem tę składkę płaci 15 lat krócej. Połącz sobie z
    procentem składanym i wyjdzie że jednak dopłacamy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 107. Data: 2017-10-02 18:41:54
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"

    Po padzie zakładu kupili je
    pracownicy i na własny koszt takie szkolenia w latach 90 sobie wykupili
    i przez kilkanaście lat zarabiali na tych maszynach kupę kasy... Tak
    wygląda, gdy gospodarką zajmują się politycy, a nie osoby znające się na
    rzeczy. Więc za za przeproszeniem nie opowiadaj tu banialuk, jak to było
    za komuny dobrze, bo nie było i wie to każdy, kto zetknął się w owym
    czasie z możliwością podróży zagranicznej, gdzie miał dylemat, czy kupic
    sobie puszkę koli za dużą część miesięcznego wynagrodzenia, czy też nie.

    Tak po prostu w czasie komuny w imię równości, część osób była okradana
    z ich pracy, gdyz płacono im dużo poniżej wartości tego co wypracowywali.
    ---
    To kwestia wartości pieniądza polskiego a nie tego jak ich okradano. Myślę,
    że dzisiaj okrada się bardziej.

  • 108. Data: 2017-10-02 18:47:31
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Danusia"

> [...]
    Górnik ma wysokie składki do ZUS ale średnio żyje 12 lat krócej od
    przeciętnego mężczyzny. Więc do tych wysokich emerytur w sumie wcale nie
    Musieliby wszyscy nie dożywać emerytury by taka średnia wyszła.

  • 109. Data: 2017-10-02 18:52:59
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Danusia"

> [...]
    > ---
    > Zgłoś coś na policję to pogadamy. Ja zgłosiłem. Słupek mi sprzed garażu
    > ukradli, nie wykryli. Samochód na parkingu ktoś zahaczył raz, nie wykryli.
    > Drugi, nie wykryli. Szyba, też nie. Ale mandat za brak podświetlenia
    > tablicy to by chcieli wlepić a jakże.
    >
    > Taka kuriozalna sytuacja, że jadę sobie drogą, widzę gościa kradnącego
    > słupek przydrożny, za mną policja, zero reakcji. No to tory wąskotorówki
    > przez zimę też ukradli. Od miesięcy na jednej z uczęszczanych ulic mojego
    > miasta staje samochód zastawiając znak przejścia dla pieszych, też nie

    Ale takich przykładów można przytaczać tysiące i to we wszystkich państwach
    świata, to bezzasadna dyskusja która nic nie wnosi w temacie reformy OFE.
    ---
    Odnoszę się do stwierdzenia "Mówienie, że jest to piramida finansowa jest

  • 110. Data: 2017-10-02 19:10:52
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Wojtek"

> [...]

    pieniądze. Wtedy mamy zmotywowanych policjantów do trudnej pracy a nie
    cwaniaków kombinujących by dotrwać do 40-stki, do - tak tęsknie -
    Problemem policji nie są przedwczesne emerytury tylko brak kontroli
    społecznej. Przeciętny policjant nie zasługuje na jakiekolwiek przywileje.
    Jest zwykłym pasożytem społecznym. Oczywiście jakiś mały procent policjantów
    wykonuje dobrą robotę, ale to nadal tylko dobra robota, taka jak pierwszego
    z brzegu innego pracującego obywatela.

    A emerytury mają być finansowane z podatków dla wszystkich jednakowe. Nie
    jest do niczego potrzebne by państwo zarządzało odkładaniem pieniędzy przez
    obywateli.