  • 111. Data: 2017-10-02 19:20:50
    Temat: Re: Reforma OFE
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup

    >Rozsądniej byłoby płacić duże pieniądze policjantowi który goni
    >bandziorów, tak by ów policjant w pewnym wieku, po odłożeniu sobie na
    >emeryturę, mógł przejść na spokojny etat do biblioteki, za skromne
    >pieniądze. Wtedy mamy zmotywowanych policjantów do trudnej pracy a
    >nie cwaniaków kombinujących by dotrwać do 40-stki, do - tak tęsknie -
    >oczekiwanej emerytury.

    No ale to nadal mniej wiecej wyglada - poganiaj troche za bandytami, a
    potem dostaniesz mala emeryturke i bedziesz mogl sobie spokojnie
    dorobic w bibliotece, czy gdzie tam lubisz.

    To najwyrazniej inne czynniki powoduja, ze system tak nie dziala.
    Moze np dlatego, ze oprocz ganiajacych na patrolach policja potrzebuje
    takze innych funkcjonariuszy i z czasem mozna przesunac na wyzsze
    stanowisko, gdzie 40 lat nie przeszkadza.

    J.

  • 112. Data: 2017-10-02 20:27:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-10-17 o 00:13, Liwiusz pisze:

    > Różnica jest tylko jakościowa, ale nie zasadnicza. Jeśli jednak złamiemy
    > zasadę i dopuścimy 65 -> 67, to już co do zasady nic nas nie ogranicza
    > przed 35 -> 65.

    Zdrowy rozsądek.

    > Nikt nie mówi, że raz wybrany zawód jest na całe życie.
    > Dlaczego akurat na patrolu? A może jako detektyw szukający mordercy? Ale
    > wyobrazić sobie potrafię.

    Bo w Policji jest tak, że każdy policjant w niektórych wypadkach trafia
    do patrolu.

    > Nie, nie z tego powodu. Powód był taki - po co mam im płacić godziwe
    > rynkowe stawki, obiecam im, że za 20 lat coś im dam. A że mnie nie
    > będzie za 20 lat, to się inni będą martwić.

    Tak kiedyś zrobili z żołnierzami w konsekwencji czego wojsko ma problem
    z rekrutacją. Teraz kombinuj z Policją i resztą mundurówki. Generalnie
    obecnie wszelkie działania w mojej ocenie mają na celu osłabienie
    zaufania mundurowych do państwa.

    > Dlaczego od razu kretyni?

    Bo to nie profit, tylko element umowy.

  • 113. Data: 2017-10-02 20:30:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-10-17 o 14:00, Wojtek pisze:

    > Jeżeli ktoś idzie do policji/wojska/inne po to, by przejść na
    > wcześniejszą emeryturę - jeśli to jest główna motywacja - to takiej
    > osobie nie zależy na pracy, lecz na emeryturze. Pożytek z takiego
    > pracownika będzie niewielki. Ot, gdzieś się zadekować i doczekać
    > bezpiecznie do emerytury.

    Ponieważ mam z tymi ludźmi kontakt na co dzień, to po prostu nie
    podzielam Twojego poglądu. Wielu sensowych ludzi widząc, co sie dzieje
    po prostu uciekało.

  • 114. Data: 2017-10-02 20:31:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-10-17 o 07:50, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Powiedz to większości cywilizowanego świata, gdzie tak to działa (różni
    > sie o do szczegółów). Jeśli gdzieś działa system wzorowany na tym co
    > wymyślił Bismarck, to gwarantuje on tylko emeryturę na poziomie
    > socjalnym, a nie rozsądne życie na emeryturze. Mami się nas np widokiem
    > bogartych emerytów niemieckich, ale akurat mając rodzinę w niemczech
    > wiem, że ci bogaci emeryci niemieccy, to ci co sobie odkładali pieniądze
    > w systemach dodatkowych, znam takich co nawet zarabiali dość dużo, ale
    > liczyli na podstawową emeryturę niemiecką i się srodze zawiedli....

    Odkładać na emeryturę możesz, jeśli państwo nie zabiera Ci zbyt dużo.

  • 115. Data: 2017-10-02 20:33:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-10-17 o 08:10, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Jeśli zlikwidowanoby przywileje, połączono systemy, nie trzeba by
    > dopłacać. Taki cytat z archiwalnego artykułu:
    > "Jak mówi ekspert, co roku dokładamy do górniczych emerytur mniej więcej
    > tyle samo, ile wynosi składka do OFE"
    > http://www.polskieradio.pl/42/3146/Artykul/1174472,E
    merytury-gornicze-bardzo-kosztowny-przywilej
    > A to nie jedyne przywileje. Dodatkowo emerytury resortowe, krus i inne
    > przywileje.

    ZUS nie ma nic wspólnego z emerytami mundurowymi.

  • 116. Data: 2017-10-03 07:51:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-02 o 20:33, Robert Tomasik napisał:

    merytury-gornicze-bardzo-kosztowny-przywilej

    > ZUS nie ma nic wspólnego z emerytami mundurowymi.

    A czy powiedziałem, że ma, napisałem, że powinien mieć, czytaj uważnie.
    A może nie tyle z ZUS-em, co powinien być taki sam jeden system dla
    wszystkich.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 117. Data: 2017-10-03 09:49:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 2 Oct 2017 16:58:32 +0200, MadMan napisał(a):

    > Oczywiście wzięłaś pod uwagę że przechodzi na emeryturę średnio 15 lat
    > wcześniej? Zatem tę składkę płaci 15 lat krócej. Połącz sobie z
    > procentem składanym i wyjdzie że jednak dopłacamy.

    W 2010 dopłacaliśmy 8 mld zł:
    https://www.money.pl/emerytury/raporty/artykul/tysia
    c;zlotych;rocznie;doplacasz;do;emerytur;rolnikow;gor
    nikow;mundurowych;,71,0,688455.html
    Wątpię, żeby ta kwota zmalała.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

  • 118. Data: 2017-10-03 09:53:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 października 2017 17:00:19 UTC+2 użytkownik MadMan napisał:

    > Oczywiście wzięłaś pod uwagę że przechodzi na emeryturę średnio 15 lat
    > wcześniej? Zatem tę składkę płaci 15 lat krócej. Połącz sobie z
    > procentem składanym i wyjdzie że jednak dopłacamy.

    A jak umrze to najczęściej jego emeryture przejmuje żona.

  • 119. Data: 2017-10-03 21:14:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-10-17 o 07:51, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > A czy powiedziałem, że ma, napisałem, że powinien mieć, czytaj uważnie.
    > A może nie tyle z ZUS-em, co powinien być taki sam jeden system dla
    > wszystkich.

    Z punktu widzenia Państwa to bez większego znaczenia. To miałoby
    znaczenie, gdyby ZUS się musiał sam finansować. ZUS pewnie by jeszcze
    dał radę, ale KRUS nie miałby żadnych szans.

  • 120. Data: 2017-10-03 21:44:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-03 o 09:53, Kris pisze:

    > A jak umrze to najczęściej jego emeryture przejmuje żona.

    Jak ma dużo niższą to przejmuje. Tyle że nie w takiej samej wysokości.