  • 1. Data: 2004-08-17 06:58:41
    Temat: zwrot kosztów dojazdu na rozprawe ?
    Od: "helper" <f...@o...pl>

    Witam
    mam wezwanie stawienia sie w charakterze swiadka w sadzie oddalonym od
    mojego miejsca zamieszkanai o spory kawalek.
    Na jakiej zasadzie moge dostac zwrot kosztow dojazdu i ew inne swiadczenmia
    jaki mi przysluguja ?
    Czy cos zaznaczac kupujac bilety dojzadowe itp itd ?
    tomasz

  • 2. Data: 2004-08-17 09:08:14
    Temat: Re: zwrot kosztów dojazdu na rozprawe ?
    Od: Kasia<a...@w...pl>

> [...]
    > tomasz
    >

    > art. 277 k.p.c. - "Świadek ma prawo żądać zwrotu wydatków
    koniecznych, związanych ze stawiennictwem do sądu, a ponadto
    wynagrodzenia za utratę zarobku. Przewodniczący może przyznać
    świadkowi zaliczkę na koszty podróży i na utrzymanie w miejscu
    przesłuchania". Jezeli jest to sprawa karna to równiez przysługuje Ci
    zwrot kosztów - odpowiedznio art. 618, par.1 pkt.7.k.p.k. Aby ubiegać
    sie o zwrot tych kosztów musisz złożyć w sądzie wniosek, a poniesione
    koszty jakoś udokumentować, najlepiej rachunkiem wystawionym na
    Twoje nazwisko.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-17 09:42:32
    Od: "helper" <f...@o...pl>

    serdeczene dzieki

  • 4. Data: 2004-08-17 15:19:06
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Kasia wrote:

> [...]
    > przesłuchania". Jezeli jest to sprawa karna to równiez przysługuje Ci
    > zwrot kosztów - odpowiedznio art. 618, par.1 pkt.7.k.p.k.

    MZ nie ta podstawa.

    KG

  • 5. Data: 2004-08-17 17:52:31
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "kam"

    . 277 k.p.c. - "Świadek ma prawo żądać zwrotu wydatków

    > MZ nie ta podstawa.

    Oczywiście, że nie ta podstawa.
    A szczegóły tego zagadnienia reguluje dekret z dnia 26 października 1950 r.
    o należnościach świadków, biegłych i stron w postępowaniu sądowym.
    Dz.U.50.49.445 i rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 4 lipca 1990
    r. w sprawie wysokości należności świadków i stron w postępowaniu sądowym.
    Dz.U.90.48.284 ze zm..

    ---
    Pzdr