  • 1. Data: 2004-08-16 22:07:31
    Temat: Komornik -help !!
    Od: "robert" <r...@g...pl>

    Bardzo proszę o pomoc grupy w tej sprawie.
    Bank wypowiedział mi umowę dotyczącą karty płatniczej.
    Spowodowane to zostało brakiem 2 kolejnych spłat miesięcznych (straciłem
    pracę i nie mam prawa do zasiłku) - bank o tym wie. Zdobyłem nową pracę i
    powiadomiłem o tym bank. Ale to ich nie obchodzi i zapowiedzieli użycie
    bankowego tytułu egzekucyjnego
    na całą kwotę zadłużenia. Kwota zadłużenia jest ok. 4 moich nowych pensji.
    Proszę o pomoc od osób które
    być może były w podobnej sytuacji.
    W jakim czasie mogę się spodziewać komornika w domu ? Czy mogę się z nim
    jakoś układać ? Nigdy nie byłem w takiej sytuacji. Bardzo proszę o jakąś
    informację od osób które być może przeszły tą nieprzyjemną sytuację.

    Dziekuję
    Robert

  • 2. Data: 2004-08-16 22:38:36
    Temat: Re: Komornik -help !!
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    Użytkownik "robert" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W jakim czasie mogę się spodziewać komornika w domu ?

    Spokojnie. To trudno ocenić, ale IMO nie wcześniej niż 4-6 tygodni.

    > Czy mogę się z nim jakoś układać ?

    Oczywiście. Wpłać jakąś sensowną kwotę zanim on przyjdzie - jako wyraz chęci
    spłaty.
    I w ogóle zaciśnij finansowe pośladki i spłacaj najszybciej ile tylko
    możesz.

    Jotte

  • 3. Data: 2004-08-16 23:01:50
    Od: "YOeLL" <y...@p...fm>

> [...]

    > bankowego tytułu egzekucyjnego
    > na całą kwotę zadłużenia. Kwota zadłużenia jest ok. 4 moich nowych pensji.
    Moze byc nawet 10 pensji- nie znaczy to ze w Twoim wypadku przez 4 miesiace
    nie zobaczysz wyplaty. Komornik moze zajac tylko czesc wynagrodzenia i jest
    to (jesli mnie pamiec nie zawodzi):
    - nie wiecej niz 50% pensji, ale
    - po zajeciu wynagrodzenia przez komornika MUSI Ci pozostac tzw.
    minimum socjalne
    nie pamietam dokladnych kwot, ale jest to cos okolo 750 zlotych. czyli jesli
    zarabiasz 1000 PLN netto to z jednej pensji moze ci zabrac max. 250 zeta

    > Czy mogę się z nim jakoś układać ? Nigdy nie byłem w takiej sytuacji.
    Bardzo proszę o jakąś
    > informację od osób które być może przeszły tą nieprzyjemną sytuację.
    Z komornikiem sie nie ulozysz, bo to nie jest w jego interesie- on ma z tego
    kase. Najlepiej zadzwon do banku, uzyskaj namiar na osobe odpowiedzialna za
    sprawy dluznikow i pogadaj z nia. Na pewno powie Ci do kogo mozesz skierowac
    prosbe o wstrzymanie egzekucji komorniczej. Z reguly pismo adresuje sie do
    dyrektora danego oddzialu. Oczywiscie w pismie tym musisz sie zobowiazac do
    regularnych splat okreslonej kwoty i bank powinien sie na to zgodzic.

    --
    YOeLL

  • 4. Data: 2004-08-16 23:39:41
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "YOeLL" <y...@p...fm> naskrobał/a w

> [...]
    > tzw.
    > minimum socjalne
    > nie pamietam dokladnych kwot, ale jest to cos okolo 750 zlotych.

    824.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    To all you virgins, thanks for nothing.

  • 5. Data: 2004-08-17 00:39:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cfrara$qcg$1@atlantis.news.tpi.pl>, robert wrote:
    > Bardzo proszę o pomoc grupy w tej sprawie.
    > Bank wypowiedział mi umowę dotyczącą karty płatniczej.
    > Spowodowane to zostało brakiem 2 kolejnych spłat miesięcznych (straciłem

    Mowa o karcie kredytowej i nie byłeś w stanie zapłacić kwoty minimalnej,
    czy mowa o karcie debetowej z możliwością zadłużania rachunku i nie
    mogłeś spłacić owego zadłużenia?

    > pracę i nie mam prawa do zasiłku) - bank o tym wie. Zdobyłem nową pracę i
    > powiadomiłem o tym bank. Ale to ich nie obchodzi i zapowiedzieli użycie

    To mało kogo obchodzi. W końcu to nie ich wina że straciłeś pracę.

    > na całą kwotę zadłużenia. Kwota zadłużenia jest ok. 4 moich nowych pensji.
    > Proszę o pomoc od osób które
    > być może były w podobnej sytuacji.

    Nie byłem, ale w tej sytuacji powinieneś próbować ugody z bankiem. Ta
    ugoda to rozłożenie spłat na raty. Przejdź się do banku i pogadaj z kimś
    od kogo to zależy. Dlatego osobiście, bo będzie MZ łatwiej wypracowac
    kompromis w sprawie wysokości rat.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-08-17 04:17:54
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 17 sie o godzinie 01:39, na pl.soc.prawo, Goomich napisał(a):

    > 824.

    Kwota podana przez Ciebie to jest _minimalne wynagrodzenie_!!!!

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 7. Data: 2004-08-17 05:20:10
    Od: "YOeLL" <y...@p...fm>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Kwota podana przez Ciebie to jest _minimalne wynagrodzenie_!!!!

    dokladnie o tym myslalem. i czy sie to komornikowi podoba, czy nie tyle musi
    ci zostawic. nie wiem co sie dzieje w przypadku pracy za minimalne
    wynagrodzenie. pewnie przychodzi do domu.

    --
    YOeLL

  • 8. Data: 2004-08-17 18:00:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "robert" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    Spróbuj wyjaśnić bankowi, że jak pójdą do komornika, to później dostaną
    pieniądze, bowiem komornik będzie zdzierał haracz z tego, co Ty byś mógł im
    płacić. No i zacznij spłacać. Może poczekają.

  • 9. Data: 2004-08-17 20:39:34
    Od: "robert" <r...@g...pl>

    Dziekuję wszystkim grupowiczom za uwagi.
    Robert