  • Data: 2006-03-24 17:28:05
    Temat: Re: znowu ten rutkowski (detektyw)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:

    > praktyki. Generalnie uważam, że znakiem rozpoznawczym powinno być coś
    > nietypowego w danym miejscu, ale typowego w ogóle. Przynajmniej taką

    Hmmm... Mam! Szalik Cracovii na spotkanie w barze obleganym przez
    kibiców Legii ;->

    > zasadę ja stosuję, jak się umawiam z kimś, kogo nie znam osobiście.
    > Plecak z anteną nie jest akurat dobrym pomysłem, bowiem co prawda
    > spełnia bez wątpienia warunek "oryginalności", ale z drugiej strony
    > powoduje wzbudzenie zainteresowania osób postronnych.

    Sam jestem zaskoczony, że jeszcze żadna ochrona się nie zainteresowała ;)

    [ciach]

    > Dokładnie o tym właśnie piszę. Latanie za kimś i zakuwanie kogoś w
    > kajdanki ma sens, gdy osoba ta poproszona grzecznie o poczekanie na
    > przybycie Policji nie chce się podporządkować tej prośbie.

    Bez urazy, ale nie zamierzam tracić czasu tylko dlatego, że ktoś prosi.

    A jak spróbuje mnie przytrzymać - nadzieje się na obronę konieczną ;)
    [ciach]

    > I w dodatku masz rację. Natomiast gdy ktoś oświadczy, że podejrzewa
    > Cię o popełnienie przestępstwa i prosi o pozostanie na miejscu do
    > przybycia Policji, to już niestety powinieneś zastosować się do
    > takiego żądania.

    Podstawa prawna?

    Bo może to jakiś wariat. Potem się zmyje i nawet nie będę wiedział, kogo
    pozywać o odszkodowanie (pomijam taki detal, jak skuteczność takiego
    pozwu - obawiam się, że zerową).

    > Oczywiście, możesz później przeciwko takiej osobie
    > kierować roszczenia, czy to cywilne, czy to nawet karne, ale na
    > Policję powinieneś poczekać.

    To w jego interesie leży wezwanie policji na tyle wcześniej, żeby to
    funkcjonarusz wydał mi polecenie.

    [ciach]

    > Dokładnie ów czujny obywatel. Wszak w tym wypadku art. 415 kc jest
    > nieubłagany.

    Taaaaaaaaak. I czekać dwa lata na proces, zakładając że delikwent się w
    tzw. międzyczasie nie ulotni, a potem się okaże, że egzekucja i tak
    nieskuteczna.

    Swoją drogą ciekaw jestem, jakby zorganizować 'prowokację dziennikarską'
    - tzn. w rzeczywistości przetestować reakcje na takiego "czujnego
    obywatela" - jakie byłby reakcje...

    [ciach]

    > Za obecnych normalnie rozumujący również. Jaki sens jest napadać
    > oczekującego na okup, skoro to samo można osiągnąć zabezpieczając
    > drzwi i okno na wypadek nagłej zmiany planów obserwowanego i wzywając

    Albo zwyczajnie przyczepiając obserwowanemu 'ogon'. Jak _prawdziwy_
    detektyw.

    > Policję? A to załatwia od razu kilka spraw. Przede wszystkim w
    > większości wypadków najpewniej doprowadzi do tego, że detektyw w ogóle
    > nie będzie musiał interweniować i pozostanie "w ceniu" Policji, choć
    > osiągnie dokałdnei ten sam rezultat. Tyle, że jest o wiele mniej
    > medialne i w tym tkwi problem moim zdaniem, bo celem tego programu
    > jest zareklamownaie Rutkowskiego, a nie złapanie szantarzysty.

    No i dotarliśmy do sedna - czyli stwierdzenia, że Rutkowski w dupie (za
    przeproszeniem) ma prawo i ludzi którym "pomaga". Jemu zależy wyłącznie
    na kasie.

    [ciach]

    > Ja, to przede wszystkim uważam, ze przereklamowany i tyle.

    Pod względem skuteczności.

    Po pod względem braku poszanowania do prawa - to za mało jest 'reklamowany'.