  • 1. Data: 2006-03-20 22:52:49
    Temat: znowu ten rutkowski (detektyw)
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    dzis w mediach uroczyscie doniesiono ze rutkowski zgarnal "szantazystow"
    edytki gorniakowej - powiedzcie mi prosze czy byle detektyw wraz ze
    swoja banda ubranych na czarno dziurkaczy ma prawo tak sobie przyjsc,
    skuc kogos kajdankami i zatrzymac ?

  • 2. Data: 2006-03-20 23:15:58
    Temat: Re: znowu ten rutkowski (detektyw)
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "news" <color@#wytnij.to#gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > banda ubranych na czarno dziurkaczy ma prawo tak sobie przyjsc, skuc kogos

    To jest tzw. obywatelskie zatrzymanie do ktorego kazdy mma prawo (Ty tez).

    BTW Warto zauwazyc, ze po przygodzie w Lodzi pan Rutkowski troche zszedl z
    tonu i juz nie uzywa granatow ogluszajacych ani broni wycelowanej w glowe
    "ofiary".

  • 3. Data: 2006-03-20 23:19:21
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > BTW Warto zauwazyc, ze po przygodzie w Lodzi pan Rutkowski troche zszedl z
    > tonu i juz nie uzywa granatow ogluszajacych ani broni wycelowanej w glowe
    > "ofiary".

    A mogę spytać co konkretnie się tam stało? Jakoś nie obiło mi się o uszy...

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 4. Data: 2006-03-20 23:27:57
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A mogę spytać co konkretnie się tam stało? Jakoś nie obiło mi się o
    > uszy...

    Chodzilo o brutalne zatrzymanie Jaroszewicza. Niezla afera sie z tego
    podobno sie zrobila i mialy sie posypac zarzuty na Rutka i jego ludzie ale
    nie wiem jak sie sie to skonczylo, bo nie interesowalem sie sprawa blizej.

  • 5. Data: 2006-03-20 23:30:34
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    Heming napisał(a):

    > To jest tzw. obywatelskie zatrzymanie do ktorego kazdy mma prawo (Ty tez).

    zgadza sie..., ale z uzyciem kajdanek ? i pod bronią ?
    poza tym czy obywatelskie zatrzymanie nie ma miejsca w przypadku
    wyraznego naruszenia prawa - a w przypadku gorniakowej, facet sobie
    spokojnie siedzial przy stoliki (i czekal na okup, to fakt).

  • 6. Data: 2006-03-20 23:32:23
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    Heming napisał(a):

    > BTW Warto zauwazyc, ze po przygodzie w Lodzi pan Rutkowski troche zszedl z
    > tonu i juz nie uzywa granatow ogluszajacych ani broni wycelowanej w glowe
    > "ofiary".

    aha i jeszcze jedno - co jesli "ofiara" zacznie stawiac opor ? czy
    rutkowski ma prawo odpalic opornemu w leb w takiej sytuacji, albo
    conajmniej postrzelic ?

  • 7. Data: 2006-03-21 00:07:31
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

> [...]
    > naruszenia prawa - a w przypadku gorniakowej, facet sobie spokojnie
    > siedzial przy stoliki (i czekal na okup, to fakt).

    Przeslanka zatrzymania obywatelskiego jest ujecie na goracym uczynku
    sprawcy. Jak wynika z relacji w TV, zostali zatrzymani jak juz im wreczono
    okup. Kajdanek moga uzywac, ale co do broni to bym sie zastanawial, ale
    wydaje mi sie, ze nie. Moga ja miec (jak maja pozwolenie of korz), ale chyba
    nie wolno im jej uzywac do zatrzymywania (w tym sensie, ze celuja do
    nieuzbrojonej, praktycznie juz obezwladnionej osoby zatrzymywanej), a moga
    tylko uzyc do obrony wlasnej, jak jest bezposrednio zagrozone ich zycie i
    zdrowie, co absolutnie imho nie mialo tu miejsca.

  • 8. Data: 2006-03-21 00:11:32
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > aha i jeszcze jedno - co jesli "ofiara" zacznie stawiac opor ? czy
    > rutkowski ma prawo odpalic opornemu w leb w takiej sytuacji, albo
    > conajmniej postrzelic ?

    Jak zatrzymywany stawia opor to moga uzyc sily fizycznej, ale absolutnie nie
    moga uzyc broni palnej. Bron palna moga uzyc tylko gdy jest bezposrednio
    zagrozone zycie lub zdrowie ich albo osob postronnych (np. zatrzymywany
    wyciagnie zza pazuchy noz i sie na nich rzuci).

  • 9. Data: 2006-03-21 02:32:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 21 Mar 2006 01:07:31 +0100, Heming napisał(a):

    > wydaje mi sie, ze nie. Moga ja miec (jak maja pozwolenie of korz), ale chyba
    > nie wolno im jej uzywac do zatrzymywania (w tym sensie, ze celuja do
    > nieuzbrojonej, praktycznie juz obezwladnionej osoby zatrzymywanej),

    A celowanie do kogoś z pistoletu jest zabronione jakim art.? :) Pytam
    poważnie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2006-03-21 02:53:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    news wrote:

    > aha i jeszcze jedno - co jesli "ofiara" zacznie stawiac opor ? czy
    > rutkowski ma prawo odpalic opornemu w leb w takiej sytuacji, albo
    > conajmniej postrzelic ?

    Nie.
    Ale ofiara Rutkowskiemu jak najbardziej.
    I aż się nie mogę doczekać, aż tak się kiedyś stanie.