  • 51. Data: 2020-08-06 17:28:54
    Temat: Re: zmieścisz się, śmiało
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.08.2020 o 15:19, J.F. pisze:

    > Ale widze, ze dronow to nie dotyczy
    > http://www.swiatdronow.pl/zmiany-zasad-lotow-bsp-w-t
    ymczasowych-strefach-rmz

    Przywołane przez lotów VLOS. Po 22 lot na widoczność nie jest możliwy.

    --
    Robert Tomasik

  • 52. Data: 2020-08-07 00:25:47
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 06/08/2020 15:19, J.F. wrote:

    > Ale chyba kontroler z Babimostu stanal na wysokosci zadania, stwierdzil
    > ze on tu nie pracuje i laczyl z FIS w Poznaniu..

    Nie miałem łączności ani ze zbliżaniem ani z wieżą z Babimostu (to
    uprzejmy pan z FISu poinformował mnie o niespodziewanej odmowie
    zezwolenia) ale - jak pisałem - kontrolerzy krótko _przed 22-gą_
    dmuchali na zimne i odesłali mnie spory kawałek na zachód od
    zaplanowanej trasy. Krótko po 22-giej natomiast mogło być ciekawie.

    > Ale widze, ze dronow to nie dotyczy
    > http://www.swiatdronow.pl/zmiany-zasad-lotow-bsp-w-t
    ymczasowych-strefach-rmz

    Na dronach się nie wyznaję, ale... jest opcja aby załogowym statkiem
    powietrznym wykonać lot w RMZ-cie bez radia - należy zgłosić z
    wyprzedzeniem zamiar wykonania takiego lotu i jego parametry (gdzie,
    kiedy, itd.) więc znowu teoretycznie mógł się w tej przestrzeni znaleźć
    statek powietrzny, z którym nie byłoby łączności a gdyby jeszcze
    wykonywał lot wystarczająco nisko to i radary nie zawsze uchwycą. Jakby
    nie patrzeć - teoretyczna możliwość zzrobienia kolejnego kuku była
    wyraźnie niezerowa.

  • 53. Data: 2020-08-07 20:35:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Silver Dream !" napisał w wiadomości grup
    On 06/08/2020 15:19, J.F. wrote:

> [...]
    >dmuchali na zimne i odesłali mnie spory kawałek na zachód od
    >zaplanowanej trasy. Krótko po 22-giej natomiast mogło być ciekawie.

    Przed 22-ga to oni mogli widziec w planie zaplanowany lot HEAD, i
    odsuwac wszelakie potencjalne zagrozenie na bezpieczna odleglosc - o
    50km.
    Szczegolnie jesli wiedzieli, ze to kursantka bedzie prowadzic :-)

    A po 22:00 .. przyjmuja z automatu ze lotnisko zamkniete, czy daja
    panu prezydętowi pol godziny rezerwy ?

> [...]

    >jeszcze wykonywał lot wystarczająco nisko to i radary nie zawsze
    >uchwycą. Jakby nie patrzeć - teoretyczna możliwość zzrobienia

    Aczkolwiek kontrola mogla wiedziec, ze zadnego takiego lotu nie
    zgloszono.
    Lub wiedziec ze zgloszono, wiec nie udzielic zgody na start ... tylko
    ze dyrektor przedluzyl otwarcie lotniska ... i ciekawe czy sie kogos
    pytal :-)

    Komu sie wtedy zglasza - Poznaniowi, czy Babimostowi ?

    J.

  • 54. Data: 2020-08-07 23:15:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.08.2020 o 00:25, Silver Dream ! pisze:

> [...]
    > wykonywał lot wystarczająco nisko to i radary nie zawsze uchwycą. Jakby
    > nie patrzeć - teoretyczna możliwość zzrobienia kolejnego kuku była

    Ale wówczas ktoś by wiedział, ze tam może lecieć ktoś bez radia.

    --
    Robert Tomasik

  • 55. Data: 2020-08-07 23:33:02
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Ale wówczas ktoś by wiedział, ze tam może lecieć ktoś bez radia.

    https://www.youtube.com/watch?v=ePwwMgrPMW8

    Pod papugami jest szeroko niklowany bar
    Nad szklaneczkami chorągiewką żółtą świeci skwar
    Tu przed dziewczętami kolorowa słodycz stoi w szkle
    Wraz z papużkami chcą szczebiotać i kołysać się

    Refrain:
    Na powietrznych swych huśtawkach
    Na parkietach i na mostach
    Według kolorów włosów, sukien
    I według wzrostu

    Pod papugami wisi lustro, w którym każdy ma
    Most z lampionami, promenadę do białego dnia

    Refrain
    Pod papugami nawet wtedy, gdy muzyki brak
    Pod papugami w kolorowe muszle gwiżdże wiatr
    W kolorowe muszle gwiżdże wiatr (2x)

  • 56. Data: 2020-08-09 08:33:44
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 07/08/2020 23:15, Robert Tomasik wrote:

    > Ale wówczas ktoś by wiedział, ze tam może lecieć ktoś bez radia.

    Owszem, przy czym cały czas mówimy o tym przedziale czasu kiedy jest
    przysłowiowy czeski film (między 22-gą a wysłanym _po fakcie_ NOTAMem).
    FIS wie, że ktoś planuje lecieć i wie, że jest to krótko po 22-giej. Nie
    ma z tym żadnego problemu bo lotnisko przecież zamknięte.

  • 57. Data: 2020-08-09 08:52:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Silver Dream !" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >NOTAMem). FIS wie, że ktoś planuje lecieć i wie, że jest to krótko po
    >22-giej. Nie ma z tym żadnego problemu bo lotnisko przecież

    Ale wie, bo dostal zgloszenie, ze ktos tam zamierza leciec bez radia
    ... wiec nie pozwala na start z lotniska ?

    J.

  • 58. Data: 2020-08-09 08:55:02
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 07/08/2020 20:35, J.F. wrote:

    > Przed 22-ga to oni mogli widziec w planie zaplanowany lot HEAD, i
    > odsuwac wszelakie potencjalne zagrozenie na bezpieczna odleglosc  - o 50km.
    > Szczegolnie jesli wiedzieli, ze to kursantka bedzie prowadzic  :-)

    Wiem, że był smajlik ale myślę, że nazywanie jej kursantką nie jest w
    żadnym stopniu adekwatnym. Z całego tego zdarzenia aspekt wykorzystania
    akurat tego lotu do zaliczenia wymaganego przepisami lotu z instruktorem
    najmniej mnie martwi i w sumie nie budzi obiekcji. Bardziej mnie martwi,
    sensacjonalizm środków przekazu, robiący z tego coś czym to nie jest i
    to, że - jak pisał tutaj kolega - zbyt dożo pomyj skupi się na niej,
    podczas gdy faktycznie winni zaistniałej sytuacji pozostaną w cieniu i
    dobrym samopoczuciu.

  • 59. Data: 2020-08-09 09:16:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.08.2020 o 08:55, Silver Dream ! pisze:
    > On 07/08/2020 20:35, J.F. wrote:
    >

    > Bardziej mnie martwi,
    > sensacjonalizm środków przekazu, robiący z tego coś czym to nie jest

    No ale ponoć badają to jako "poważy incydent", więc jednak chyba coś
    jest na rzeczy?

    --
    Shrek

  • 60. Data: 2020-08-09 09:18:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.08.2020 o 08:52, J.F. pisze:

    > Ale wie, bo dostal zgloszenie, ze ktos tam zamierza leciec bez radia ...
    > wiec nie pozwala na start z lotniska ?

    No ale przecież sobie wystartowali bez zgody...

    --
    Shrek