  • 1. Data: 2020-07-10 11:50:23
    Temat: zmieścisz się, śmiało
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    <<"Gazeta Wyborcza" opisuje lot embraera 175 PLL LOT z 2 lipca z portu
    lotniczego w Babimoście k. Zielonej Góry. Na pokładzie był m.in. prezydent
    Andrzej Duda. Z informacji gazety wynika, że samolot wystartował bez
    pozwolenia, a naciskali na to "najważniejsi jego pasażerowie". Samolot
    wystartował finalnie 15 min. po zamknięciu lotniska.>>

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/gw-samolot-dudy-star
    towal-bez-pozwolenia-na-pilota-naciskali-najwazniejs
    i-pasazerowie/c6r17je

    szerzej:
    https://wyborcza.pl/7,155287,26115284,samolot-dudy-s
    tartowal-po-zamknieciu-lotniska-na-pilota-naciskali.
    html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2020-07-10 13:38:58
    Temat: Re: zmieścisz się, śmiało
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
> [...]

    >szerzej:
    >https://wyborcza.pl/7,155287,26115284,samolot-dudy-
    startowal-po-zamknieciu-lotniska-na-pilota-naciskali

    Dziwaczne.
    Taka osoba, a na lotnisku nie ma obslugi ?

    Czy przepisy o czasie pracy - kontroler nie moze sobie wydluzyc, bo
    taka ustawa :-)

    Bo chyba nie oficjalne godziny otwarcia lotniska ?
    Co to - dyrekcja nie moze moze ich zmienic w dowolnym momencie ?
    Zreszta jak widac - zmienila.

    Co oni robili w tym czasie - dzwonili do kontroli poznanskiej?
    Bo jak sie domyslam - moze i lotniskiem zawiaduje lokalna wieza, ale
    przeciez wkrotce po starcie musi przejsc pod jakas
    regionalna/ogolnopolska, ruch lotniczy nad ZG nie zamiera po 22.

    A moze to taki dalszy efekt wyniku prezydenta w rejonie, tudziez
    polityki LOT/PPL - placic im sie nie chce, a potem sie dziwia ze
    slysza "ja mialem zaplacone do 22:00" :-)

    A czy medialne zarzuty sluszne - jak rozumiem czekali, czekali, ale
    zalatwili wszystko co trzeba..

    J.

  • 3. Data: 2020-07-10 14:06:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 10 Jul 2020 13:38:58 +0200, J.F. napisał(a):

    > Dziwaczne.
    > Taka osoba, a na lotnisku nie ma obslugi ?
    >
    > Czy przepisy o czasie pracy - kontroler nie moze sobie wydluzyc, bo
    > taka ustawa :-)

    Są jakieś przepisy, żeby nie lądować na niewidocznym lotnisku, ale kiedy
    taka osoba jest na pokładzie, to można również wystartować z lotniska
    zamkniętego.
    Wszystko jak w republice banasiowej. Tym razem się zmieścili.

  • 4. Data: 2020-08-04 09:01:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > slysza "ja mialem zaplacone do 22:00" :-)
    >
    > A czy medialne zarzuty sluszne - jak rozumiem czekali, czekali, ale

    No i jest ciag dalszy.

    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/samolot-z-du
    da-na-pokladzie-wystartowal-bez-zezwolenia/86g9s68
    https://tvn24.pl/polska/lot-zglosil-incydent-ze-star
    tem-samolotu-z-prezydentem-dopiero-po-tygodniu-46522
    17
    https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/Polityka/Incyd
    ent-ze-startem-samolotu-z-Andrzejem-Duda-w-Babimosci
    e.-Zlamano-przepisy
    https://wiadomosci.wp.pl/andrzej-duda-i-start-z-niek
    ontrolowanego-lotniska-incydent-lotniczy-zgloszony-d
    opiero-po-tygodniu-6538042235046017a

    itd.
    Czyli podejrzenia mialem trafne, czas pracy kontrolerow, ale nadal nie
    calkiem rozumiem.
    Piloci sami wystartowali? Chyba nie, ktos im to zezwolenie dal.
    Nie byl to kontroler, ale chyba jednak ktos upowazniony przy braku
    kontroli. Wiec o co chodzi ?
    O przelecenie prezydenta przez strefe slabo/nie kontrolowana ?

    J.

  • 5. Data: 2020-08-04 09:31:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 09:01, J.F. pisze:

    > Piloci sami wystartowali? Chyba nie, ktos im to zezwolenie dal.
    > Nie byl to kontroler, ale chyba jednak ktos upowazniony przy braku
    > kontroli. Wiec o co chodzi ?

    Strzelam, bo wiem tyle co wyczytałem na lotnictwo.net.pl

    Lotnisko normalnie jest otwarte i kontrolowne w jakiś tam godzinach,
    poza zamknięte, bo nie ma wieży. Kontrolerowi czas wyszedł. Ktoś
    zalatwił notam o wydłużeniu czasu pracy lotniska. Być może nie wiedział
    o sytuacji kontrolera i uważał że będzie, być może miał to w dupie. Tak
    czy inaczej okzało się, że zostało celowo lub przypadkiem otwarte
    lotnisko, ale bez kontroli - czyli lotnisko niekontrolowane w strfie
    niekontrolowanej. No i pewnie plan zgłosili i polecieli. Po chwili
    przejął ich poznań.

    I teraz tak. _Podobno_ nigdzie w ogolnych przepisach nie jest napisane,
    że duże mobilki nie mogą latać z niekontrolowanych i przez strefy
    niekontrolowane, gdzie nie ma zapewnionej separacji. Natomiast zakaz
    jest w manualkach zarówno lotu jak i instrukcji head.

    > O przelecenie prezydenta przez strefe slabo/nie kontrolowana ?

    Dokładnie o to - że polecieli z niekontrolowanego lotniska, przez
    niekontrolowaną przestrzeń naruszająć "instrukcję obsługo" lotu jak i
    instrukcję head.

    Abstrahując od tego czy to zgodne z prawem czy nie (na ile urząd bada to
    pod kątem zgodności z przepisami lot i head i czy jest to obowiązujące
    prawo czy "zalecenie"), to mądre to to nie było. Tytuł wątku
    uzasadniony. Tym razem się zmieścili.

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2020-08-04 10:45:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > kontroli. Wiec o co chodzi ?
    > O przelecenie prezydenta przez strefe slabo/nie kontrolowana ?

    Chodzi o to, że po raz kolejny lot z najważniejszą osobą w państwie nie
    został przygotowany. Udało się! Po prostu udało się, ze się nic nie
    stało. A tu nie ma nic do udawania się. To ma być dopięte.

    Zdaje się, że to jest tak, że jak w regulaminie lotniska jest, ze ma być
    kontroler, to on ma tam być i tyle. nie ma, ze samolot sam sobie
    wystartuje. Da się to bezpiecznie zrobić, ale nie powinno się.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2020-08-04 10:54:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Chodzi o to, że po raz kolejny lot z najważniejszą osobą w państwie nie
    > został przygotowany.
    Nie przesadzajmy - jarka na pokładzie nie było. Ponoć PAD strolował tych
    ruskich pranksterów. Oni myśleli, że rozmawiają z najważniejszą osobą w
    państwie!

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2020-08-04 11:05:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie przesadzajmy - jarka na pokładzie nie było. Ponoć PAD strolował tych
    > ruskich pranksterów. Oni myśleli, że rozmawiają z najważniejszą osobą w
    > państwie!

    No albo faktycznie mogli nabrać kogoś decyzyjnego. Choć w sumie z
    ostatnich (już nie tak bardzo) memów to najbardziej podobało mi się
    zdjęcie pary prezydenckiej w lokalu wyborczym z podpisem, że zgodnie z
    zaleceniami epidemiologicznymi Agata Kornhauser-Duda przyszła na
    głosowanie ze swoim długopisem.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2020-08-04 12:09:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > kontroler, to on ma tam być i tyle. nie ma, ze samolot sam sobie
    > wystartuje. Da się to bezpiecznie zrobić, ale nie powinno się.

    Nie da się bezpiecznie zrobić, skoro lotnisko było zamknięte, a
    przestrzeń powietrzna otwarta. Jak sobie wyobrażasz bezpieczny start,
    gdzie ktoś obok może sobie lecieć awionetką lub dronem?

    --
    Liwusz

  • 10. Data: 2020-08-04 12:46:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 12:09, Liwiusz pisze:

    > Nie da się bezpiecznie zrobić, skoro lotnisko było zamknięte, a
    > przestrzeń powietrzna otwarta. Jak sobie wyobrażasz bezpieczny start,
    > gdzie ktoś obok może sobie lecieć awionetką lub dronem?

    Tak samo jak na innych niekontrolowanych lotniskach. Takie rzeczy się
    robi, choć nie u nas w przypadku dużych ptaków. Tam gdzie się robi
    różnica jest taka, że inni się dużych spodziewają. U nas niespecjalnie
    spodziewasz się erforsone w niekontrolowanej przestrzeni, więc
    niespodziwewane moze cię zaskoczyć.

    BTW. Head ponoć zabrania latania w niekontrolowanej - jak oni prezia
    zabierają z lądowiska na BBN koło palacu prezydenckiego - śmigłowców nie
    dotyczy?

    --
    Shrek