  • 11. Data: 2007-08-27 13:43:21
    Temat: Re: zmiana imienia dziecka .... jak uzasadnić, by pozbyć się "Kubusia"
    Od: mateurz <m...@r...pl>

    Rozwiązanie tkwi w wypowiedzi el-ec-tr'a, przepisy mówią, że jeśli
    używa się innego imienia od tego zapisanego w metryce urząd stanu
    cywilnego powinien zmienić to w aktach. Nie wiem jak będzie ze
    świadkami, ale może rodzina pomoże :).
    Z tą potworną popularnością też można powalczyć, jeśli imię czy
    nazwisko jest ośmieszające wtedy także można starać się o jego
    zmianę.Chodzi tu jednak raczej o takie imię jak Alfons, albo nazwisko
    jak w przypadku naszej wspaniałej sportsmenki Ruchały :), ale dużo też
    zależy od urzędnika.

  • 12. Data: 2007-08-27 13:47:02
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

    Użytkownik <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    On 27 Sie, 14:38, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Chyba żartujesz

    mam z Twej lakonicznej odpowiedzi wywnioskować, ze nie wystarczy ....
    hmmmm

    a może coś konstruktywnego ?

    Czy imię Jakub, tak popularne, w dokumentach będzie dziecku przeszkadzać w
    życiu, a później w dorosłym? Dość powszechnym jest "nadawanie" innych imion
    dzieciom przez rodziców w "celach użytkowych" z pozostawianiem oryginalnych
    w obrocie prawnym. Znam wiele osób o których prawdziwych imionach
    metrykalnych dowiadywałem się przypadkiem, a nie zmieniało to w niczym
    stosunków towarzyskich. Także zawodowo - można używać imienia nie
    oryginalnego. Np. Mój sąsiad, bardzo znany polski aktor, używa imenia Jerzy,
    obchodzi imieniny 23 kwietnia, a w dokumentach ma imię Józef, którego bardzo
    nie lubi.
    Znajoma miała podobny problem - synka ochrzciła imieniem Michał, ale po
    kilku latach zaczęła go wołać innym imieniem i teraz, w dorosłym życiu nikt
    nie ma pojęcia, że to nie jego metrykalne imię. I żadnych problemów nie ma.
    Tak więc - nazywaj Kubusia Kamisiem i niech tak powszechnie zostanie - do
    dowodu nikt mu nie będzie zaglądał bez potrzeby.
    To tak moim zdaniem.
    A jak, od strony prawnej, zmienić imię - zasięgnij informacji w USC.
    Wsm

  • 13. Data: 2007-08-27 13:50:04
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Paweł pisze:
    > Użytkownik <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Ale dramat :)
    >
    > Na początek proponuję wizytę u psychologa. Masz kłopoty ze sobą.
    Kuba to jest normalne imię. Poza tym każde imię się z czymś kojarzy:
    http://pl.youtube.com/watch?v=LuJC8SlSghU
    :)

    Pozdrawiam, argothiel

  • 14. Data: 2007-08-27 13:50:21
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "mateurz" <m...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    [...]
    Z tą potworną popularnością też można powalczyć, jeśli imię czy
    nazwisko jest ośmieszające wtedy także można starać się o jego
    zmianę.Chodzi tu jednak raczej o takie imię jak Alfons,
    [...]
    Znałem człowieka o imieniu Adolf, urodzonego w 1943 roku!
    Nigdy nie miał z tego powodu problemów, mimo, że zdziwienie było powszechne,
    jak się przedstawiał.
    WSm

  • 15. Data: 2007-08-27 18:23:47
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    >Proszęo pomoc :) jak to opisać,żeby zmienić (na Syna od dawna mówię
    >Kamil - Kamiś)

    Faktycznie... Kamiś nie jest ośmieszające... ROTFL :-) Jutro zapytam kumpla,
    który ma na imię Kamil, czy mogę tak na niego wołać ;-)
    Chociaż, moze nie. Lubię swoje zęby, a trzeci raz już mi nie urosną ;-)

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 16. Data: 2007-08-27 20:58:04
    Od: c...@o...pl

    On 27 Sie, 20:23, "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
    wrote:
    > Użytkownik <c...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:1188217330.923445.40490@d55g2000hsg.g
    ooglegroups.com...

> [...]
    > który ma na imię Kamil, czy mogę tak na niego wołać ;-)
    > Chociaż, moze nie. Lubię swoje zęby, a trzeci raz już mi nie urosną ;-)

    Gratuluję kolegi, Czabu :)

    ze świadkami nie będzie problemu - dzięki za podsunięcie pomysłu
    Mateurz

    a o moje stosunki z dzieckiem nikt się martwić nie musi

  • 17. Data: 2007-08-28 00:43:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    c...@o...pl wrote:

    > mam z Twej lakonicznej odpowiedzi wywnioskować, ze nie wystarczy ....
    > hmmmm
    >
    > a może coś konstruktywnego ?

    To było konstruktywne. Nie wystarczy.

  • 18. Data: 2007-08-28 07:43:16
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 27 sierpnia 2007 15:18
    (autor alegrom
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fauit0$2lc$1@node1.news.atman.pl>):

    > pomyśl, że jak mu imienia nie zmienisz lub nawet zmienisz to chłopak jak
    > dorosnie to bedzie mógł ten twój post w archiwum przeczytać - google
    > pamieta !!! - i będzie mu przykro że go mama nie akceptuje ...

    No teraz to przesadzacie... Fakt, że soczki Kubuś przestały mamie płacić za
    reklamę i podpisała kontrakt z przyprawami Kamis nie znaczy że dziecka nie
    akceptuje :D

    A poza tym, co ma powiedzieć dziecko tej dziwki, co się chciała wyskrobać, a
    jak jej nie pozwolono to zrobiła awanturę na całą EU? Ono nie musi
    guglać... Społeczność lokalna sama zadba o wskazanie dobitnie palcem ,,ty
    jesteś to nieudane wyskrobanie, co cię mamusia nienawidzi''. Ono ma
    przesrane życie z mocy prawa, bo sąd dawno powinien je odebrać tamtej
    kobiecie... nie to nie kobieta... Tamtemu czemuś.

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 19. Data: 2007-08-28 09:44:18
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Wrak Tristana pisze:

> [...]
    > przesrane życie z mocy prawa, bo sąd dawno powinien je odebrać tamtej
    > kobiecie... nie to nie kobieta... Tamtemu czemuś.

    co za bełkot. Nie mówisz przypadkiem o tej kobiecie, której ciąża
    zagrażała zdrowiu a lekarz odmówił aborcji i okazało się, ze faktycznie
    zagroziła zdrowiu? Faktycznie podłe babsko chcące w zdrowiu dożyć 80ki.
    Podłe coś...

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 20. Data: 2007-08-28 10:35:00
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    Dziecko moje ma na imię Jarosław a na drugie Jurek, dziecko mojej
    Narzeczonej ma na imię Mateusz na drugie Maciek a na trzecie Matias.
    Trzecie mamy w drodze, co zrobic zeby jemu sie to nie powtórzyło?
    Zastanawialem sie nad ŁoJezusieJakieśliczneDziecko tak do 15 miesiecy
    potem zmienic nad TyCholeroJednaNieGryźTego a jak dorosnie to
    _XXKrZyChooXX_. Czy wystarczy powiedziec ze imiona te uzywane bede
    przez cała rodzinę a z tym ostatnim dziecko łatwiej odnajdzie sie we
    wspołczesnym swiecie elektroniki i juz teraz ma załozone konta na
    gmailu i w WoW?