  • 31. Data: 2007-08-30 00:38:55
    Temat: Re: zmiana imienia dziecka .... jak uzasadnić, by pozbyć się "Kubusia"
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 29.08.2007 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał/a:
    > Ale chyba na etapie porodu a nie w kilka lat po.... Tak czy siak, w adopcji
    > zdecydowanie byłoby mu lepiej, bo teraz to stawiam złoto przeciwko
    > orzechom, że ktoś mu wytknie pochodzenie...
    > Do tego, chciane-niechciane to jedno, a to czym jest jego matka to drugie...
    > Chciane-niechciane to stan który może dotknąć każdego, ale jakoś nie mogę
    > uwierzyć że potwór nagle zmieni się w człowieka.

    Boję się wplątywać w takie dyskusje..... To, że matka ma bardziej
    liberalny stosunek do aborcji nie oznacza jeszcze, że tego dzieciaka nie
    kocha. Jeśli to taki wielki grzech nie chcieć niepoczętego wyłącznie z
    rozmysłem dziecka to pluj także na te wszystkie pary/matki/ojców którym
    się zdarzyła zwykła wpadka, bo w końcu to ich dziecko było tak samo
    niechchciane na jakimś etapie. I co, potem myślisz, że potwory zmieniły
    się nagle w ludzi? Serio uważasz, że tylko dlatego, że przytrafiła się jej
    wpadka i z powodów zdrowotnych na tę aborcję chciała się zdecydować,
    należy nią pomiatać jak szmatą gdzie zapewne bardzo znacząca część
    populacji mając prawne mozliwości wybrałaby aborcję wyłącznie dla własnej
    wygody (ups, względów społecznych)? Dla mnie jest niepojęte, że jeździsz
    na niej jak po łysej kobyle a zupełnie nie oburza Cię fakt, że odmówiono
    jej tego co się prawnie należało. Konsekwencją tej odmowy jest stan
    obecny, a odmowa była decyzją podjętą z rozmysłem, a nie jakąś losową
    wpadką.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2007-08-30 07:13:03
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 30 sierpnia 2007 02:38
    (autor Marcin Debowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <v...@z...router>):

    > Boję się wplątywać w takie dyskusje..... To, że matka ma bardziej
    > liberalny stosunek do aborcji nie oznacza jeszcze, że tego dzieciaka nie
    > kocha.

    Ale ta konkretna matka nie ograniczyła się do próby aborcji. Ta konkretna
    matka wszczęła medialną kampanię również po urodzeniu dziecka. Nie chodzi o
    to, że chciała wyskrobać, bo każdemu zdarzają się chwile słabości... Ale
    ona te ,,chwile'' rozciąga na lata.

    > Serio uważasz, że tylko dlatego, że przytrafiła się jej
    > wpadka i z powodów zdrowotnych na tę aborcję chciała się zdecydować,
    > należy nią pomiatać jak szmatą

    Nie. Nie TYLKO dlatego. GŁÓWNIE dlatego, że trzyma dziecko przy sobie nadal,
    choć je nienawidzi, czego daje ciągły wyraz akcjami sądowymi i medialnymi.

    Nienawiść matki oraz napiętnowanie społeczne dają 100% gwarancji, że dziecko
    będzie miało w życiu przewalone. I za to nią ,,pomiatam''.

    Tak jak mówię, wiedząc o problemie, zrobiła wszystko by w ciążę zajść. To
    nie była wpadka. Następnie chciała się wyskrobać (powiedzmy, że ten moment
    rozumiem, choć jestem przeciwnikiem aborcji, ale ona działała w stresie)...
    Nie wyszło, no trudno.... Tylko czemu teraz niszczy swoje dziecko? Czemu
    nie odda go do aborcji, gdzie czekają na niego kochający rodzice? I niech
    wtedy sobie publicznie marudzi do woli.

> [...]
    > wygody (ups, względów społecznych)? Dla mnie jest niepojęte, że jeździsz
    > na niej jak po łysej kobyle a zupełnie nie oburza Cię fakt, że odmówiono

    No nie do końca należało, aczkolwiek moje oburzanie dotyczy stanu obecnego.

    > Konsekwencją tej odmowy jest stan
    > obecny, a odmowa była decyzją podjętą z rozmysłem, a nie jakąś losową
    > wpadką.

    OK. I ten stan można , a wręcz należy zmienić, odbierając jej to dziecko i
    oddając do aborcji. I niech się wtedy medialnie udziela ze swoją
    nienawiścią... Ale dziecko zostanie uratowane. A tak ona zabija dziecko w
    rewanżu.

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 33. Data: 2007-08-30 08:28:18
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@g...com>

    "Wrak Tristana" <n...@s...pl> wrote in message

> [...]
    > to, że chciała wyskrobać, bo każdemu zdarzają się chwile słabości... Ale

    Nic nie rozumiesz i jestes prosty jak kazania Rydzka. Kobieta wszczela
    kampanie z powodu ze zlamano jej prawa, nic to nie ma wspolnego z uczuciami
    jakie zywi do urodzenego juz dziecka. Miala prawo, przynajmniej tak uwaza do
    usuniecia ciazy z powodu zagrozenia zycia/zdrowia. Tego prawa panstwo jej
    odmowilo i ona pozniej to panstwo skarzy. Dlaczego przekracasz to wmawiajac
    jej nienawisc do dziecka, nie wiem jakie masz osobiste problemy, czy sam
    jestes wynikiem nieudanej skrobanki, czy moze nienawisci rodzicow, ale to co
    piszesz jest chore i zle.

    Daniel

  • 34. Data: 2007-08-30 08:59:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 30.08.2007 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał/a:
> [...]
    > to, że chciała wyskrobać, bo każdemu zdarzają się chwile słabości... Ale

    I nie jest dla Ciebie jasne dlaczego tyle to trwa? I skąd wiesz, że to ona
    podtrzymuje tę kampanię?

    > Nie. Nie TYLKO dlatego. GŁÓWNIE dlatego, że trzyma dziecko przy sobie nadal,
    > choć je nienawidzi, czego daje ciągły wyraz akcjami sądowymi i medialnymi.

    Jeśli mówimy o tej samej osobie, to możesz podać jakieś wiarygodne źródło
    swoich informacji, bo z art. w Wyborczej przypominam sobie dokładnie
    przeciwny jej obraz o wypowiedziach nie wspomnę.

    ?

> [...]
    > oddając do aborcji. I niech się wtedy medialnie udziela ze swoją
    > nienawiścią... Ale dziecko zostanie uratowane. A tak ona zabija dziecko w

    Serio nie wiem o czym mówisz. Rzuć proszę jakieś namiary. Babka o której
    mówię nazywa się Alicja Tysiąc. Wrzuciłem ją właśnie w googla i nie widzę
    nic co mogłoby uzasadniać Twoje przekonania.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2007-08-30 13:47:16
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 30 sierpnia 2007 10:28
    (autor Daniel Chlodzinski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fb5v37$qi1$1@inews.gazeta.pl>):

    > Nic nie rozumiesz i jestes prosty jak kazania Rydzka.

    To dobrze, kazania powinny być proste i jasne... Po co komplikować?

    > Kobieta wszczela
    > kampanie z powodu ze zlamano jej prawa, nic to nie ma wspolnego z
    > uczuciami jakie zywi do urodzenego juz dziecka.

    Oczywiście że nie.... Po trupach byle do celu.... Tylko nie idzie się po
    trupach tych, których się kocha.

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 36. Data: 2007-08-30 13:50:02
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 30 sierpnia 2007 10:59
    (autor Marcin Debowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <c...@z...router>):

    > I nie jest dla Ciebie jasne dlaczego tyle to trwa? I skąd wiesz, że to ona
    > podtrzymuje tę kampanię?

    No z tego co wiem, to się w jakiś ruch aborcyjny zaangażowała ponoć.

    > Jeśli mówimy o tej samej osobie, to możesz podać jakieś wiarygodne źródło
    > swoich informacji, bo z art. w Wyborczej przypominam sobie dokładnie
    > przeciwny jej obraz o wypowiedziach nie wspomnę.

    Ale których informacji? Od bodajże 2 lat ciągle się pojawia w mediach...

    !

    > Serio nie wiem o czym mówisz. Rzuć proszę jakieś namiary. Babka o której
    > mówię nazywa się Alicja Tysiąc.

    To chyba ona.

    > Wrzuciłem ją właśnie w googla i nie widzę
    > nic co mogłoby uzasadniać Twoje przekonania.

    Nie rozumiem czego nie widzisz? Oddała jednak to dziecko do adopcji?

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 37. Data: 2007-08-30 13:59:25
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    !

> [...]

    > nic co mogłoby uzasadniać Twoje przekonania.

    Nie rozumiem czego nie widzisz? Oddała jednak to dziecko do adopcji?

    Ja znam taką wersję:

    Była sobie baba, która miała problemy z oczyma i wiedziała, że nie powinna
    się ciążać, bo jej to szkodzi. Z definicji, a nie konkretna ciąża... Ale
    pomimo że z definicji nie powinna, to się zaciążała. Poszła do abordażu,
    ale jej odmówiono. Urodziła i w efekcie wzrok jej się pogorszył. Więc
    pozwała lekarza do Sztrasburga i zrobiła wiję w mediach ze to dziecko
    powinno być wyskrobane a nie się urodzić i jej na oczy zaszkodzić...
    Jednocześnie nie oddała dziecka do aborcji tylko je trzyma przy sobie choć
    jest to dziecko niechciane, dziecko które jej zaszkodziło i dziecko które
    chciała wyskrobać, a jak się nie udało, to robi wiję...

    Czy gdzieś się mylę w przebiegu wydarzeń?

    No i teraz moja teza:

    Dziecko ma przesrane, bo:
    a) Mamusia obwinia je za to że przez nie pogorszył się jej wzrok
    b) Mamusia publicznie w mediach ogłasza że nie chciała tego dziecka i że
    jest ono nie tylko efektem tylko odmowy lekarza ale i przyczyną jej
    kłopotów z oczyma.

    W związku z powyższym uważam że dziecko powinno trafić natychmiast po
    urodzeniu do adopcji, a skoro nie trafiło to ASAP. Powinno dostać własne
    życie bez obciążeń powyżej opisanych.

    No i teraz pytanie pomocnicze dla moich oponentów: ,,Jak byś się czuł(a)
    wiedząc, że własna matka chciała cię zabić, że urodziłeś/łaś się wbrew jej
    woli i że jesteś jednocześnie przyczyną zdrowotnych problemów mamusi, czego
    mamusia nie omieszkała wypomnieć w lewizorni żeby cała piaskownica,
    przedszkole, szkoła i w ogóle wszyscy do końca życia wiedzieli?''

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 38. Data: 2007-08-30 23:02:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > (autor Marcin Debowski
    > Ale których informacji? Od bodajże 2 lat ciągle się pojawia w mediach...

    Postawiłeś dwie tezy:
    - nie kocha swojego dziecka
    - to nie była wpadka

    Nigdzie nie widzę konkretnego ich potwierdzenia opartego na faktach a nie
    pośrednich wnioskowaniach. Materiały, które są dostepne w prasie nie
    uprawniają MZ do wyciągania takich wniosków.

> [...]
    > się ciążać, bo jej to szkodzi. Z definicji, a nie konkretna ciąża... Ale
    > pomimo że z definicji nie powinna, to się zaciążała. Poszła do abordażu,

    Naganne byłoby to jedynie gdyby z pełną premedytacją w tę ciąże zaszła
    mając jednocześnie pewność, że będzie się za chwile domagała aborcji. Co
    do dalszych dywagacji to brak danych. Z prasy wynika bardziej, że była to
    wpadka niż działanie z premedytacją. Z prasy nie wynika jej faktyczny stan
    zdrowia przed, stabilność bądź odwracalność tego stanu i
    prawdopodobieństwo problemów przy następnym porodzie.

> [...]
    > powinno być wyskrobane a nie się urodzić i jej na oczy zaszkodzić...
    > Jednocześnie nie oddała dziecka do aborcji tylko je trzyma przy sobie choć

    Adopcji :)

    > jest to dziecko niechciane, dziecko które jej zaszkodziło i dziecko które
    > chciała wyskrobać, a jak się nie udało, to robi wiję...

    Jak w wielu przypadkach w tym kończących się śmiercią matki. Nie oznacza
    to, że ta matka nie kocha takiego dziecka.

    > Czy gdzieś się mylę w przebiegu wydarzeń?

    Nadinterpretowujesz.

    > No i teraz moja teza:
    > Dziecko ma przesrane, bo:
    > a) Mamusia obwinia je za to że przez nie pogorszył się jej wzrok

    Mamusia nie obwinia dzieciaka w najmniejszym stopniu. Gdzie Ty to widzisz?

    > b) Mamusia publicznie w mediach ogłasza że nie chciała tego dziecka i że
    > jest ono nie tylko efektem tylko odmowy lekarza ale i przyczyną jej
    > kłopotów z oczyma.

    Jest to faktem. Nie chciała tego dziecka jak setki tysięcy szczęśliwych
    rodziców z pociechami w Polsce. Jakby moi rodzice w mediach ogłosili, że
    jestem wynikiem wpadki i tylko temu zawdzięczam swoje istnienie, że np.
    prezerwatywa firmy superkondomex bis wykonana była z materiału o
    wytrzymałości 2 MPa zamiast 5 MPa, to jakoś nie przyszłoby mi do głowy, że
    mnie nie kochają i nie chcą. Co ma piernik do wiatraka?

> [...]
    > mamusia nie omieszkała wypomnieć w lewizorni żeby cała piaskownica,
    > przedszkole, szkoła i w ogóle wszyscy do końca życia wiedzieli?''

    Zależy jakby mnie ta matka wychowała i traktowała. Taka dyskusja nie
    doprowadzi do niczego bo jest oparta na spekulacjach. A to o co Ci MZ
    naprawdę chodzi ale powodowany świętym oburzeniem nie chcesz klarownie
    zwerbalizować :) to odpowiedź na pytanie czy i jak istotne jest
    zapewnienie temu dziecku podwyższonego finasowego wsparcia kosztem
    ewentualnych urazów psychicznych będących wynikiem zamieszania medialnego.
    Drugie pytanie, to czy potencjalne zyski społeczne przeciwstawione
    ponownie dobru dziecka równiez uzasadniają działania matki.

    I w takiej sprawie każdy pewnie będzie miał wątpliwości. MZ jest takie, że
    ta cała "kampania" przyczyni się jednak do tego, że lekarze będą mniej
    zlewac tego typu przypadki czyli, że na jakiś czas nie będzie już tak
    wiele Alicji Tysiąc i podobnych dylematów. Dzieciak może mocno oberwać,
    ale może nie oberwać i wcale. Sporo zalezy od matki i środowiska które ta
    matka powinna dobrać (może być jej dużo łatwiej po wygranej). Jak osiągnie
    pewien wiek to zrozumie (będzie uwarunkowane przez matke, nie przez
    Tristana :), a zamieszanie w mediach tak szybko jak się zaczęło tak szybko
    się skończy i za rok-dwa mało kto będzie o wymienionej pani z kręgów poza
    lekarsko-prawniczych pamiętał.

    --
    Marcin