  • 1. Data: 2007-08-27 08:15:12
    Temat: Czy można pozbyć się współwłasności?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Sprawa czysto hipotetyczna - jest współwłasność jakiejś rzeczy.

    Czy jedna ze stron która nie chce już uczestniczyć w tej współwłasności,
    ma jakąś możliwość pozbycia się swojej części bez zgody współwłaściciela?

    Oczywiście można zrobić darowiznę drugiemu współwłaścicielowi, ale
    tamten darowizny może nie chcieć przyjąć.

    Innego sposobu chyba nie ma?

  • 2. Data: 2007-08-27 08:44:41
    Temat: Re: Czy można pozbyć się współwłasności?
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Aug 2007 10:15:12 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    >
    > Oczywiście można zrobić darowiznę drugiemu współwłaścicielowi, ale
    > tamten darowizny może nie chcieć przyjąć.

    Wbrew pozorom aktualny wątek "Wyrzuciłem byłą dziewczynę z domu i mam
    problem z OC :)" dotyczy właśnie takiego problemu.
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 3. Data: 2007-08-27 12:34:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Pyra wrote:
> [...]
    >
    > Oczywiście można zrobić darowiznę drugiemu współwłaścicielowi, ale
    > tamten darowizny może nie chcieć przyjąć.

    W ogóle nie trzeba zgody współwłaścicieli, żeby pozbyć się swojej częsci.
    Trzeba tylko znaleźć chetnego, który to co masz będzie chciał wziąć.

  • 4. Data: 2007-08-27 14:35:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Aug 2007, Tomasz Pyra wrote:

    > Sprawa czysto hipotetyczna - jest współwłasność jakiejś rzeczy.
    >
    > Czy jedna ze stron która nie chce już uczestniczyć w tej współwłasności, ma
    > jakąś możliwość pozbycia się swojej części bez zgody współwłaściciela?

    Masz w KC:
    _117.html
    Rzeczy ruchome - porzucenie (art. 180).
    Nieruchomości - zrzeczenie się na rzecz ... hm... nie widzę!
    Czyżby skreślili lub TK uznał za niekonstytucyjny? :O

    Oczywiscie porzucenie nie zwalnia od obowiązków wynikłych z uprzedniego
    władania rzeczą, IMO nie wynika z tego że można dokonać go "bezpłatnie".

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-08-27 17:12:37
    Od: "Paweł Kulesza" <rokikulesza@wytnij_towp.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0708271622480.3252@athlon64...

> [...]
    > Nieruchomości - zrzeczenie się na rzecz ... hm... nie widzę!
    > Czyżby skreślili lub TK uznał za niekonstytucyjny? :O

    Hmm a nie była potrzebna zgoda starosty i akt notarialny, żeby się zrzec
    nieruchomości na rzecz skarbu Państwa?