  • 1. Data: 2007-08-27 07:42:21
    Temat: Sprzedawanie dodatków
    Od: a...@g...com

    Witam!

    Czy można sprzedawać dodatki do gazet tzn. mapy, płyty CD? Ostatnio
    kupiłem mapę która była dodatkiem do pewnej gazety. Mało tego - na
    samej mapie widnieje napis: "Mapa nie jest przeznaczona do
    samodzielnej sprzedaży".

    Proszę ew. o małe poparcie odpowiedzi informacją prawną.

    Pozdrawiam,
    Mike

  • 2. Data: 2007-08-27 07:47:43
    Temat: Re: Sprzedawanie dodatków
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
[...]

    ------------------------------

    Ja mam wrażenie, że ten zapis dotyczył pierwszej sprzedazy, czyli w kioskach z
    prasa i sklepach. Ty po dokonaniu zakupu i wyrzuceniu gazety możesz sobie
    sprzedac dodatek.

    Pozdrawiam Przemek

  • 3. Data: 2007-08-27 08:12:24
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Aug 27, 9:42 am, a...@g...com wrote:
> [...]
    > samodzielnej sprzedaży".
    >
    > Proszę ew. o małe poparcie odpowiedzi informacją prawną.

    Umowa pomiędzy wydawca a producentem dodatku. Pozwie cie producent bo
    to jego produkt sprzedajesz i to taki ktory nie trafia do normalnej
    sprzedazy tylko jest "exclusive" dla danego czasopisma. I tylko
    wydawca ma prawo do jego rozprowadzania po danej cenie wraz z czymś
    tam (w tym wypadku czasopismem)

  • 4. Data: 2007-08-27 10:23:39
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Umowa pomiędzy wydawca a producentem dodatku. Pozwie cie producent bo
    > to jego produkt sprzedajesz i to taki ktory nie trafia do normalnej
    > sprzedazy tylko jest "exclusive" dla danego czasopisma.

    A czy jego wiąże jakaś umowa z wydawcą? Rozumiem, że tutaj może w grę
    wchodzić kwestia praw autorskich. Na przykład nie masz prawa sprzedawać
    czegoś co jest darmowe i zostało to podkreślone w licencji (GPL). Czyli
    nie mając formalnie umowy między wydawcą podlegasz tej licencji. Nie
    wiem czy dobrze rozumuję. Nie podoba mi się, że jeśli kupię książkę to
    nie mogę sprzedawać oddzielnie każdej strony.

    > I tylko
    > wydawca ma prawo do jego rozprowadzania po danej cenie wraz z czymś
    > tam (w tym wypadku czasopismem)

    Ale to prawo musi mu dać ustawa a nie to, że on sobie tak wymyślił. W
    sensie, że jego chciejstwo musi być jakoś chronione prawnie.

  • 5. Data: 2007-08-27 14:12:39
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Mon, 27 Aug 2007 12:23:39 +0200, Juzek Kocimientka napisał(a):

    > Na przykład nie masz prawa sprzedawać czegoś co
    > jest darmowe i zostało to podkreślone w licencji (GPL).
    A czytałeś GPL? Bo coś kręcisz, w GPL wyraźnie napisano
    jaki ma stosunek do odpłatności - ortogonalny.

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2007-08-27 14:25:08
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    poreba <d...@p...com> writes:

    > A czytałeś GPL? Bo coś kręcisz, w GPL wyraźnie napisano jaki ma
    > stosunek do odpłatności - ortogonalny.

    Licencji GPL na oprogramowanie można udzielić odpłatnie lub
    nieodpłatnie. Prawdziwy problem to kwestia oficjalnego tłumaczenia
    GPL. Zgodnie z ustawą o języku polskim, umowy na terenie Polski są
    zawierane w języku polskim (art. 15 ww. ustawy).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 7. Data: 2007-08-28 12:47:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Juzek Kocimientka pisze:

    > A czy jego wiąże jakaś umowa z wydawcą? Rozumiem, że tutaj może w grę
    > wchodzić kwestia praw autorskich. Na przykład nie masz prawa sprzedawać
    > czegoś co jest darmowe i zostało to podkreślone w licencji (GPL).

    Sprzedać możesz coś co posiadasz.
    Nie możesz sprzedać komuś jakiś praw do produktu open source z tego
    samego powodu dla których ja nie mogę sprzedać praw do transmisji euro
    2012 - bo ich nie posiadam.
    Natomiast sam nośnik z nagranym na nim oprogramowaniem OS sprzedać możesz.

    Zresztą jak każdą inną rzecz która jest Twoja i której obrót nie jest
    jakoś tam szczególnie obwarowany ograniczeniami (np. broń).
    I mieszczą się w tym wszelkie wersje OEM, płyty z gazet, darmowe próbki,
    normalne pełne wersje oprogramowania itp. itd.

> [...]
    > wiem czy dobrze rozumuję. Nie podoba mi się, że jeśli kupię książkę to
    > nie mogę sprzedawać oddzielnie każdej strony.

    Możesz, bo to jest Twój egzemplarz książki i możesz zrobić z nią
    wszystko czego ustawa nie zabrania.
    Gdybyś skopiował tą książkę to już gorzej. Ale póki co nic nie ogranicza
    Twoich praw we władaniu swoim egzemplarzem - możesz ją sprzedać w
    całości albo w kawałkach.