  • 21. Data: 2005-09-17 13:58:03
    Temat: Re: zdjecia z fotoradaru
    Od: "yark" <a...@o...pl>

    > Wykroczenie przedawnia się w zasadzie po roku. A więc policjant raczej
    > pytać o to nie będzie.

    w przypadku fotoradaru zapewne nie bedzie pytal, bo po 2 latach sie
    przedawni przekroczenie predkosci.

    > Choć z drugiej strony, to faktycznie może być
    > tutaj różnie to interpretowane. Może policji wpaść do głowy pomysł
    > ustalenia załóżmy sprawcy włamania sprzed 3 lat. Przepis ograniczenia
    > czasowego nie wprowadza, więc mogą być kłopoty. Myślę, że to błąd i
    > powinien jakiś termin być wyznaczony. W przeciwnym wypadku mógł bym
    > się domagać informacji na temat osoby kierującej samochodem 20 lat
    > temu.

    no wiec wlasnie. w tym przypadku doszlibysmy do absurdu!! IMHO wiec osoba,
    ktora nie pamieta /faktycznie nie potrafi sobie przypomniec/ nie moze byc
    pociagnieta do odpowiedzialnosci z art 97 kw. zdaje sobie sprawe jak cienka
    jest tu linia pomiedzy naturalnym zapomnieniem a celowym. ale to juz
    zmartwienie sadu:-)). ja w kazdym badz razie uwazam, ze obronilbym sie,
    gdyby dzis mnie ktos zapytal - kto jechal moim pojazdem 2 tygodnie temu - a
    ja po prostu tego nie pamietam, bo mogly go uzytkowac 4 osoby i je podaje:X,
    Y, Z, W. Nie sadze, by sad mnie skazal.

  • 22. Data: 2005-09-17 14:09:38
    Od: poreba <d...@p...com>

    kam <#k...@w...pl#> niebacznie popelnil

    > zaraz, a gdzie kwestia winy?
    Jakiej winy?
    Wykroczenia drogowego?
    Nie - właœciciel nie jest karany za wykroczenie drogowe.
    Jest karany za niedopełnienie obowišzku: wskazać kierujšcego.
    Za "niemanie" przez zapomnienie prawa jazdy na drodze też jest kara,
    winš "brak".

    --
    pozdro
    poreba

  • 23. Data: 2005-09-17 14:43:34
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "yark" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    >Nie sadze, by sad mnie skazal.

    Od sądzenia jest sąd. A przepis jest tak prosty, że prostszy być nie może.
    Przeczytaj go raz jeszcze.

    Pzdr
    Leszek

  • 24. Data: 2005-09-17 14:45:21
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    > by taki numer przeszedl w sadzie.jesli ktos slyszal o takim wyroku sadu,
    > chcialbym zapoznac sie z uzasadnieniem.

    Nie słyszałem o uniewinnieniu;) Zbyt prosty przepis aby pozostawiał furtkę.
    Dostajesz karę za niewskazanie i kropka.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 25. Data: 2005-09-17 17:13:57
    Od: DweiN <D...@o...pl>

    Leszek napisał(a):

    > Użytkownik "yark" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Od sądzenia jest sąd. A przepis jest tak prosty, że prostszy być nie może.
> [...]

    Panowie nie zapominajcie, że oprócz tego że policjanta zapyta kto
    kierował jego samochodem ( kilka tygodni wczesniej ;) ) w przypadku
    zachwilanej pamięci POKAŻE MU FOTKE ;)))))
    - zapyta kto inny jeździł, kto ma dostęp do kluczyków i auta itp...

    pozdrawiam

  • 26. Data: 2005-09-17 20:19:17
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    poreba napisał(a):
    > Jakiej winy?

    tej, która wymagana jest do przypisania komuś wykroczenia

    jeśli winy brak, to nie ma kary
    elementarz prawa karnego

    KG

  • 27. Data: 2005-09-17 20:24:17
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > Ale to prawda. Jedynie może nie wskazać gdy utracił samochód na skutek
    > okoliczności wymienionych w przepisie. W każdym jednym wypadku będzie
    > winny. To tylko kwestia użycia odpowiedniej argumentacji przez sąd w
    > uzasadnieniu by wyrok był nie podważania.
    > Mnie osobiście stwierdzenie zapomniałem kto jechał moim samochodem nie
    > przekonuje.

    Nakazałem prowadzić ewidencję, ale mój pracownik nie dopełnił obowiązku.
    Gdzie wina? Chcesz wprowadzić odpowiedzialność absolutną?

    KG

  • 28. Data: 2005-09-17 22:47:15
    Od: "Robi" <g...@g...pl>

    juz sie zagubilem
    -29-06-2005 wykroczenie
    -wykroczenie zarejestrowane
    -ale na zdjeciu nic nie widac (oprocz samochodu) i ledwie rejestracji.

    -powiedzmy ze wskazuje kierowce ale kierowca twierdzi ze to bzdura tego dnia
    nie byl o tym czasie w tym miejscu tym samochodem.
    Jak mam to udowodnic, domniemanie ???
    bzdura!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    A moze ktos sobie czasowo go pozyczyl zeby sie przejechac? -- to rownie
    glupie jak zdjecie samochodu bez kierowcy (ale mozliwe)
    a jak kierowca odpowie ze prowadzil autostopowicz???
    robert

  • 29. Data: 2005-09-18 14:24:08
    Od: poreba <d...@p...com>

    > tej, która wymagana jest do przypisania komuś wykroczenia
    Nieudzielenie informacji jest wykroczeniem.

    > jeżeli winy brak, to nie ma kary
    > elementarz prawa karnego
    Moja wina, za mało jasno napisałem:
    -winą jest brak odpowiednich dokumentow podczas prowadzenia pojazdu,
    -nie ma żadnego złagodzenia, braku sankcji
    jeżeli brak dokumentów wynika "z zapomnienia"
    Teraz zgodnie z abecadłem?

    PS zastaanawiam sie tylko czy wskazanie MUSI odpowiadac prawdzie,
    tak jak ktos tu opbok opisuje. Powolujac sie na zapiski wskazuje,
    ze pojazd prowadzil Jan. D. A tenze przekonywujaco (dla sadu)
    twierdzi ze nie mogl byc w tym czasie kierujacym.
    Czy spelnilem obowiazek nakazujacy wskazanie?

    --
    pozdro
    poreba

  • 30. Data: 2005-09-18 21:27:27
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    poreba napisał(a):
    > Nieudzielenie informacji jest wykroczeniem.

    Nie, jest czynem zabronionym.
    Aby taki czyn zabroniony stał się wykroczeniem, konieczna jest możliwość
    przypisania sprawcy winy

    > Moja wina, za mało jasno napisałem:
    > -winą jest brak odpowiednich dokumentow podczas prowadzenia pojazdu,

    Brak odpowiednich dokumentów jest czynem zabronionym.

    > -nie ma żadnego złagodzenia, braku sankcji
    > jeżeli brak dokumentów wynika "z zapomnienia"

    Zapomnienie jest zawinieniem, nieumyślnym - niezachowaniem ostrożności
    wymaganej w danych okolicznościach (nie sprawdził czy ma), mimo że
    sprawca mógł przewidzieć możliwość popełnienia czynu.
    Ale wracając do udzielenia informacji - jeśli masz więcej pojazdów, to
    trudno wymagać abyś sprawował bezpośrednią kontrolę nad nimi w każdym
    momencie. Prawo karne nie może wymagać rzeczy niemożliwych.

    > Teraz zgodnie z abecadłem?

    nie :)

    KG