  • 1. Data: 2005-09-16 20:45:26
    Temat: ZUS – wcześniejsza emerytura a zasiłek dla bezrobotnych
    Od: "Sate" <s...@o...pl>

    Mamy przypadek kobiety która ma 53 lata. Z czego przepracowała 34 lata. Do
    końca listopada pobiera zasiłek dla bezrobotnych.

    Czy od grudnia należy jej się jakieś świadczenie z ZUS-u ?

    Z tego co wiem w wieku 55 lat może przejść na emeryturę. Tylko co ma robić
    przez ten rok? W tym wieku raczej pracy nie znajdzie. Zastanawiam się czy
    można przedłużyć ten zasiłek lub wcześniej przejść na emeryturę?

    Pozdrawiam
    Sate

  • 2. Data: 2005-09-16 22:29:33
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Sate" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mamy przypadek kobiety która ma 53 lata. Z czego przepracowała 34
    lata. Do
    > końca listopada pobiera zasiłek dla bezrobotnych.
    >
    > Czy od grudnia należy jej się jakieś świadczenie z ZUS-u ?

    Z jakiego tytułu? Ewentualnie renta, jeżeli zostałaby ustalona u niej
    niezdolność do pracy.

    > Z tego co wiem w wieku 55 lat może przejść na emeryturę.
    Ale jeżeli 55 lat ukończy do końca 2006 r., chyba żeby ostatnio coś
    się zmieniło.

    Tylko co ma robić
    > przez ten rok? W tym wieku raczej pracy nie znajdzie.
    Trzeba intensywnie szukać.

    Zastanawiam się czy
    > można przedłużyć ten zasiłek lub wcześniej przejść na emeryturę?
    Raczej ani pierwsze, ani drugie.

    wa

  • 3. Data: 2005-09-17 06:35:41
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

> [...]
    > przez ten rok? W tym wieku raczej pracy nie znajdzie. Zastanawiam się czy
    > można przedłużyć ten zasiłek lub wcześniej przejść na emeryturę?

    Starać się w UP o skierowanie do prac interwencyjnych, lub skorzystać z
    programu dla osób długotraych bezrobotnych.