  • 11. Data: 2005-09-17 09:01:49
    Temat: Re: zdjecia z fotoradaru
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > "Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    > uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    > oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    > przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec."
    > Nie wskazuje z jakiegokolwiek powodu = popełnia wykroczenie (65.2 kw).
    > Jego problem jak sobie zorganizuje swoje życie by wypełnić ten obowiązek.

    zaraz, a gdzie kwestia winy?

    KG

  • 12. Data: 2005-09-17 09:10:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > zaraz, a gdzie kwestia winy?

    Będzie winny. Nie pamiętając lub nie prowadząc ewidencji wiedząc o tym,
    że może zapomnieć godzi się co najmniej na to że obowiązku nie wykona.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 13. Data: 2005-09-17 09:41:23
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > Będzie winny. Nie pamiętając lub nie prowadząc ewidencji wiedząc o tym,
    > że może zapomnieć godzi się co najmniej na to że obowiązku nie wykona.

    W takiej sytuacji będzie, ale stwierdzenie "Nie wskazuje z
    jakiegokolwiek powodu = popełnia wykroczenie" idzie za daleko

    KG

  • 14. Data: 2005-09-17 09:52:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > W takiej sytuacji będzie, ale stwierdzenie "Nie wskazuje z
    > jakiegokolwiek powodu = popełnia wykroczenie" idzie za daleko

    Ale to prawda. Jedynie może nie wskazać gdy utracił samochód na skutek
    okoliczności wymienionych w przepisie. W każdym jednym wypadku będzie
    winny. To tylko kwestia użycia odpowiedniej argumentacji przez sąd w
    uzasadnieniu by wyrok był nie podważania.
    Mnie osobiście stwierdzenie zapomniałem kto jechał moim samochodem nie
    przekonuje.

  • 15. Data: 2005-09-17 10:37:31
    Od: "yark" <a...@o...pl>

    > Będzie winny. Nie pamiętając lub nie prowadząc ewidencji wiedząc o tym,
    > że może zapomnieć godzi się co najmniej na to że obowiązku nie wykona.

    ok. powiedz w takim razie, zalozmy, ze policjant bedzie Cie przesluchiwal i
    zapyta kto kierowal Twoim pojazdem 17 wrzesnia 2000 roku - 5 lat temu.czy Ty
    to pamietasz? i jesli nie odpowiesz, bo po prostu nie pamietasz - to
    oznacza, ze popelniasz wykroczenie?

  • 16. Data: 2005-09-17 10:54:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    yark napisał(a):

> [...]
    > zapyta kto kierowal Twoim pojazdem 17 wrzesnia 2000 roku - 5 lat temu.czy Ty
    > to pamietasz? i jesli nie odpowiesz, bo po prostu nie pamietasz - to

    Nikt, bo nie miałem wówczas pojazdu ;)
    Mówimy o rozsądnych wymaganiach. Wtedy uwierzę że może nie pamiętać.
    Ale do tego nie dojdzie bo przedawnienie wykorczenia jest krótsze, więc
    zawsze moge powiedzieć że ja.

  • 17. Data: 2005-09-17 11:00:01
    Od: "yark" <a...@o...pl>

    > Mówimy o rozsądnych wymaganiach. Wtedy uwierzę że może nie pamiętać.

    a ja nie uwierze, ze pamietasz kto jechal twoim pojazdem 17 sierpnia 2005
    roku o godz. 12.30. tak samo jak nie uwierze, by sad skazal kogos za to, ze
    nie pamieta /odroznijmy oczywista zloscliwosc, kiedy wlasciciel pojazdu
    mowi, ze nie poda, bo nie/.jesli policjant naklada mandat za takie
    wykroczenie i wlasciciel pojazdu go przyjmuje - jego sprawa, ale nie sadze,
    by taki numer przeszedl w sadzie.jesli ktos slyszal o takim wyroku sadu,
    chcialbym zapoznac sie z uzasadnieniem.

  • 18. Data: 2005-09-17 11:57:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    yark napisał(a):

    > jesli ktos slyszal o takim wyroku sadu,
    > chcialbym zapoznac sie z uzasadnieniem.

    Ja widziałem 2-5 takich wyroków, gdzie obwiniony mówił że nie pamięta
    kto kierował jego pojazdem.
    Myślę że zapadają we wszystkich sądach grodzkich.

  • 19. Data: 2005-09-17 12:11:15
    Od: "yark" <a...@o...pl>

    > Ja widziałem 2-5 takich wyroków, gdzie obwiniony mówił że nie pamięta
    > kto kierował jego pojazdem.

    to, co piszesz jest zapewne duzym skrotem myslowym. zalezy od okolicznosci
    sprawy - nie neguje tego, ze ktos odpowiada za wykroczenie, bo "nie pamieta"
    kto jezdzil samochodem dzis rano. ale naprawde dziwne byloby, gdyby sad
    skazal, za to ze ktos nie pamieta, bo po prostu zapomnial. nie mozna takiej
    osobie przypisac winy, a skoro nie ma winy - to nie ma wykroczenia. sadze,
    ze sie nie przekonamy. jesli masz takie wyroki mozesz podeslac uzasadnienie?

  • 20. Data: 2005-09-17 13:26:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "yark" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ok. powiedz w takim razie, załóżmy, ze policjant będzie Cię
    przesłuchiwał i
    > zapyta kto kierował Twoim pojazdem 17 września 2000 roku - 5 lat
    temu.czy Ty
    > to pamiętasz? i jeśli nie odpowiesz, bo po prostu nie pamiętasz - to
    > oznacza, ze popełniasz wykroczenie?

    Wykroczenie przedawnia się w zasadzie po roku. A więc policjant raczej
    pytać o to nie będzie. Choć z drugiej strony, to faktycznie może być
    tutaj różnie to interpretowane. Może policji wpaść do głowy pomysł
    ustalenia załóżmy sprawcy włamania sprzed 3 lat. Przepis ograniczenia
    czasowego nie wprowadza, więc mogą być kłopoty. Myślę, że to błąd i
    powinien jakiś termin być wyznaczony. W przeciwnym wypadku mógł bym
    się domagać informacji na temat osoby kierującej samochodem 20 lat
    temu.